مدیر کل امور استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

نگاه فرهنگ رضوی به انسانها از منظر زیبایی است

  • شناسه خبر: 39766
نگاه فرهنگ رضوی به انسانها از منظر زیبایی است

مدیر کل امور استانهای وزارت فرهنگ  و ارشاد اسلامی گفت : فرهنگ رضوی به انسانها از منظر زیبایی نگاه می کند نه از منظر بد بینانه. به گزارش خبرنگار”خانه خشتی”، محمد مهدی احمدی شامگاه امروز در ویژه برنامه هفته فرهنگ رضوی در رفسنجان افزود : ما در جامعه مشکل محبت نداریم چرا که همه مردم […]

خانه » آخرین اخبار » نگاه فرهنگ رضوی به انسانها از منظر زیبایی است

مدیر کل امور استانهای وزارت فرهنگ  و ارشاد اسلامی گفت : فرهنگ رضوی به انسانها از منظر زیبایی نگاه می کند نه از منظر بد بینانه.

به گزارش خبرنگار”خانه خشتی”، محمد مهدی احمدی شامگاه امروز در ویژه برنامه هفته فرهنگ رضوی در رفسنجان افزود : ما در جامعه مشکل محبت نداریم چرا که همه مردم ایران اسلامی به امامان و ائمه اطهار (ع) محبت دارند و پشتوانه این محبت ، معرفت و شناخت عمیق نسبت به امامان و معصومین (ع) است .

وی تصریح کرد : اگر این معرفت و شناخت از بین برود بحرانهای روحی برای افراد ایجاد می شود.

احمدی گفت : چالش های فکری اعتقادات پاک برخی افراد را زائل می کند لذا سعی کنیم معرفت خود را به امام رضا (ع) بیشتر کنیم و رفتار و کردار ایشان را در ارتقاء سبک زندگی توام با فضیلت و پاکی الگو قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه دین اسلام برای انسانها کرامت و حرمت قائل است افزود : انسان دارای ارزش ذاتی است و نگاه اسلام به انسان نیز به طبع نگاه امامان ، امام هفتم و امام رضا (ع) به انسان از منظر زیبایی است نه از منظر زشتی.

وی تصریح کرد : بعد از خلقت انسان ، بین خداوند و فرشتگان بحثی پیش آمد از این باب که فرشتگان انسان را موجودی فتنه انگیز ومَفسده آور میدانند در صورتی که خداوند میفرماید چیزی که من در این بشر می بینم شما نمیبینید و من حقیقت  اورا می بینم اما شما درک نمی کنید.

احمدی خاطرنشان کرد : این نشان دهنده این است که نگاه خدا به انسان از نظر هنر و زیبایی است لذا امامان ما نیز که تحقق بخش اندیشه های الهی هستند از نظر زیبایی و هنر به انسان نگاه می کنند.

وی به نقل روایتی از دوران امام رضا (ع) پرداخت وبیان کرد : امام رضا(ع) همه را به یک چشم میدیدند و همه را از پیر و جوان و فقیر و غنی را بر سر سفره دعوت می کردند و می فرمودند خدای همگان یکی است و بین افراد فرقی نیست.

او تاکید کرد : فرهنگ رضوی را در زندگی نهادینه کنیم و به نگاه خوش بینانه به دیگران نظر کنیم .

مدیر کل امور استانهای وزارت فرهنگ  و ارشاد اسلامی گفت : امام هفتم (ع) فرمود ” اگر ۵۰ نفر گزارش منفی نسبت به یک نفر بدهند ولی خود شخص منکر شود و همچنین اگر به این نظر او احترام بگذاریم و کوتاه اییم جامعه متعادل می شود.

وی در مورد خصوصیات جامعه با فضیلت افزود : چگونه می شود کسانی که به امام رضا (ع) و امام هفتم (ع) محبت داشته باشند اما این رفتار را در زندگی الگو قرار ندهند.؟

او اضافه کرد : امام حسین (ع) فرمودند ” من الگو و راهنمای عملِ سبک زندگی شما هستم ” لذا این الگوی زندگی یعنی ، نگاه و رفتار ما در زندگی مبتنی بر اندیشه های آنها ( امامن معصوم (ع) ) شکل گیرد .

احمدی اشاره کرد : اگر نقاط مثبت و ظرفیتهای ادمیان را بیشتر ببینیم و نقاط ضعف آنها را نادیده بگیریم به یقین ، جامعه ای آرام و با فضیلت خواهیم داشت.

وی تصریح کرد : در این صورت انسانها با لذت بیشتری با هم زندگی می کنند و با رعایت حقوق و رعایت اصول و اخلاق نیکو به همدیگراحترام بگذارند و این را در نظر داشته باشند که جامعه امام رضا (ع) یک جامعه با فضیلت و آرام است.

احمدی تاکید کرد : بنای اولیه انسان خلیفه الله است نه فساد و نگون بختی .

وی گفت : همانطوری که خداوند ظرفیت و حقیقت انسان را میبیند و اگر انحراف و خطایی از او سر می زند این انحراف عارضی است چه بسا انسان بارها و بارها پی به خطای خود برده است و ما نیز باید سعی کنیم انسانها را به حقیقت خود بر گردانیم و انها را از صحنه انسانیت خارج نکنیم .

وی ادامه داد : باید تلاش کنیم شرایط هدایت را برای انها ایجاد کنیم و یکی از ملاکهای کرامت انسانیا این است که از فرهنگ رضوی در زندگی استفاده ببریم .

احمدی افزود : انسانی که نگاه خوش بینانه به انسان دیگر داشته باشد انسانی اخلاق مدار خواهد بود و بهتر است در جامعه اسلامی بداخلاقی را نهادینه نکنیم  و این را بدانیم که رمز موفقیت پیامبر اسلام ، خلق و رفتار زیبا و قشنگ بوده است نه مبارزات ایدئولوژیکی .

او تاکید کرد : باید فرهنگ رضوی که مبتنی بر اندیشه های امام رضا (ع) است را در زندگی به کار ببیریم و این فرهنگ می تواند در رساندن ما به زندگی سعادتمندانه کمک کند.

احمدی ابراز امیدواری کرد : که اصحاب فرهنگی نیز در ارائه سبک زندگی با فضیلت نقش خوب داشته باشد و رسالت هنرمندان نیز به گونه ای باشد که با تاثیرات هنری زیبا ، زندگی قشنگ را به مردم هدیه دهند.

برچسب ها:
مدیر کل امور استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان