معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان

زایمان طبیعی مورد تایید همه پزشکان است/سزارین در دراز مدت عوارض خود را نشان می‌دهد

  • شناسه خبر: 39500
زایمان طبیعی مورد تایید همه پزشکان است/سزارین در دراز مدت عوارض خود را نشان می‌دهد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت : زایمان طبیعی به خاطر فوایدی که برای نوزاد و مادر دارد همیشه مورد تایید همه پزشکان است. به گزارش خبرنگار”خانه خشتی”، دکتر محمدرضا میرزابیگی در جریان بازدید از مرکز زنان و زایمان نیک نفس رفسنجان افزود : از شروع طرح تحول نظام سلامت تا کنون بیش از […]

خانه » آخرین اخبار » زایمان طبیعی مورد تایید همه پزشکان است/سزارین در دراز مدت عوارض خود را نشان می‌دهد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت : زایمان طبیعی به خاطر فوایدی که برای نوزاد و مادر دارد همیشه مورد تایید همه پزشکان است.

به گزارش خبرنگار”خانه خشتی”، دکتر محمدرضا میرزابیگی در جریان بازدید از مرکز زنان و زایمان نیک نفس رفسنجان افزود : از شروع طرح تحول نظام سلامت تا کنون بیش از ۱۵۰ زایمان طبیعی در مرکز زنان و زایمان نیک نفس رفسنجان انجام شد.
وی وضعیت اجرای بندهای بسته حمایتی نظام سلامت از جمله رایگان بودن زایمان طبیعی  و کاهش فرانشیز بیماران سزارینی به ۱۰% در این مرکز را مطلوب ارزیابی کرد و افزود : سزارین تا حد زیادی می تواند سلامتی مادر و نوزاد را به خطر اندازد.

میرزابیگی تصریح کرد : از طرف دیگر، اغلب عوارض سزارین در دراز مدت خود را نشان می‌دهد که به نظر می رسد پیش از هر چیز، دادن آموزش های لازم به بانوان ، به ویژه جوان تر ها از هر اقدام دیگری ضروری تر است.

وی تاکید کرد : زایمان طبیعی به خاطر فوایدی که برای نوزاد و مادر دارد همیشه مورد تایید همه پزشکان است و مزیت هایی شامل جلوگیری از مرگ و میر و کاهش عوارض ناشی از عمل جراحی سزارین را در بر دارد.

دکتر میرزابیگی خاطرنشان کرد : ساختمان مرکز زنان و زایمان نیک نفس رفسنجان فرسوده و از فضای کم برخوردار و همچنین دارای مراجعات زیادی است و در این مرکز سالانه بیش از ۶۵۰۰ زایمان انجام می شود.

وی اضافه کرد : مادران باردار زیادی از شهرستانهای مجاور مانند سیرجان ، انار و شهربابک و سرچشمه به این مرکز مراجعه می کنند که امیدواریم تا پایان سال ۹۳ این زایشگاه به محل جدید با وسعت و امکانات بیشتر و تجهیزات در حد استاندارد روز ، انتقال یابد.

او ادامه داد : با جا به جایی زایشگاه نیک نفس به متقاضیان خدمات درمانی در خور شان آنها ارائه می شود.

وی افزود : تا زمانی که زایشگاه جدید راه اندازی شود ، در همین مرکز نیک نفس بهسازی وسایل ، تخت و درب و پنجره را در دستور کار داریم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان اظهار داشت : طرح تحول نظام سلامت در مراکز بیمارستانهای دولتی و زایشگاه رفسنجان به خوبی در حال اجراست و تا کنون هیچ آزمایش و خرید دارویی توسط بیمار به بیرون ارجاع داده نشده و بیماران از عملکرد و برخورد نیروهای زایشگاه و بیمارستانها راضی اند.

وی در بخش دیگری از صحبتهایش گفت : از تاریخ ۱۵خرداد بسته بعدی حمایت از سلامت مردم در برنامه تحول نظام سلامت اجرایی می شود.

برچسب ها:
زایمان طبیعی مورد تایید همه پزشکان است/سزارین در دراز مدت عوارض خود را نشان می‌دهد
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان