مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران در امور سپاه استانی

هم مردم و هم مسئولین باید جایگاه ولایت فقیه را بشناسند

  • شناسه خبر: 38859
هم مردم و هم مسئولین باید جایگاه ولایت فقیه را بشناسند

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران در امور سپاه استانی تاکید کرد: امروز نیز در صحنه ها هم مردم و هم مسئولین باید جایگاه ولایت فقیه را بشناسند و کلام آن حضرت را در راس کارهای خود قرار دهند. به گزارش “خانه خشتی”، سردار پور جمشیدیان عصر امروز در مراسم یادواره شهدا گروه ۶۵توپخانه صاعقه رفسنجان […]

خانه » هم مردم و هم مسئولین باید جایگاه ولایت فقیه را بشناسند
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران در امور سپاه استانی تاکید کرد: امروز نیز در صحنه ها هم مردم و هم مسئولین باید جایگاه ولایت فقیه را بشناسند و کلام آن حضرت را در راس کارهای خود قرار دهند.

به گزارش “خانه خشتی”، سردار پور جمشیدیان عصر امروز در مراسم یادواره شهدا گروه ۶۵توپخانه صاعقه رفسنجان با تسلیت وفات حضرت زینب (س)و تاکید بر ادامه دادن مسیر راه آن بزرگوار و ائمه اطهار وشهدا اظهار داشت: شهر رفسنجان متعلق به شهدا و رزمندگان  است و در تاریخ انقلاب و دوران دفاع مقدس نقش مردم رفسنجان و استان کرمان را فراموش نخواهیم کرد.
وی تصریح کرد: مردان دلیر لشکر ۴۱ثارالله به حق یکی از یگان های پرتوان نظام جمهوری اسلامی و یکی از تاثیر گذارترین یگان های ما در جبهه ها بودند و نقش بی بدیل مردان و زنان این خطه در پشت جبهه ها و حمایت های مادی ومعنوی آن ها بر کسی پوشیده نیست.
سردار پور جمشیدیان رفسنجان را از فعال ترین شهرستان های حامی و پشتیبان دوران جنگ دانست و تصریح کرد:دوران دفاع مقدس شهدای ما به ویژه نیروهای توپخانه نقش اساسی داشتند و با توجه به شرایطی که جنگ بر ما تحمیل شد تلاش ها و رشادت های فراوانی انجام دادند.
وی بیان داشت: اگر شرایط را بررسی و تحلیل ما از بررسی زمان جنگ و شرایط امروز مبتنی بر شرایط باشد بسیاری از ابهامات وشبهه ها ی نسل نوبرطرف خواهد شد.
پورجمشیدیان تصریح کرد: دشمن زمانی جنگ را بر ما تحمیل کرد که ما به لحاظ سیاسی ،اقتصادی و نظامی در بدترین شرایط به سر می بردیم و نیروهای ما آمادگی نبرد در جبهه وسیع دو هزار کیلومتری را نداشتند.
وی به نوپایی نظام در زمان جنگ تحمیلی اشاره وافزود:انقلاب اسلامی در اوج مظلومیت وبه رهبری مرجع شیعه راه اندازی شده بود وهنوز ثباتی پیدا نکرده بود وتازه در حال تثبیت پایه های حکومتی بودیم وحتی در داخل کشور در شمال وشمال غرب وجنوب شرق گروههای منافق در حال فعالیت بودند وهنوز برخی کشورها نظام ما را به رسمیت نمی شناختند  وهمچنین بسیاری از سرمایه های ما از کشور خارج شده بود که جنگ را کل دنیا بر ما تحمیل کرد.
این مسئول وابستگی به نفت را از معضلات کشور دانست و گفت:در آن زمان هیچ جایگزینی برای صدور نفت نداشتیم و وضعیت نظامی نیروهای ارتش نابسامان بود و پادگان های ارتش ما  خالی بودند.
وی عنوان کرد:ارتش عراق سه ماه قبل از آغاز جنگ با بررسی وضعیت کشور ما و اینکه در کشور ایران ارتشی وجود ندارد نقشه جنگ را کشیده بود .
این مسئول اذعان کرد:نیروهای بعث عراق وصدام وکسانی که به صدام اطلاعات نظامی می دادند معتقد ومطمئن بودند که در یک حمله برق آسا ودر فرصت کوتاهی پیروز می شوند وصدام جلوی رسانه ها اعلام کرده بود که به زودی در تهران مصاحبه خواهم کرد.
وی ابراز داشت:جنگ ما مبتنی بر بررسی های کامل ونظامی بود وتمام شرایط سیاسی ،نظامی واقتصادی ما را بررسی وخودشان را تقویت کرده بودند.
مسئول آموزش نیروی زمینی سپاه پاسداران خاطر نشان کرد:صدام بیش از ۱۲لشکر مکانیزه زرهی وپیاده ونزدیک به ۴۰تیپ پیاده ومکانیزه داشت و ۴۵تیپ مرزی وده ها گردان را آماده کرده بود وحرفش برای مصاحبه در تهران شعار نبود.
وی با بیان اینکه دشمن پیش بینی جدا کردن خوزستان از ایران را کرده بود گفت:اگر خوزستان سقوط می کرد به معنای سقوط کل ایران بود اما آن ها یک مطلبی را بررسی نکرده بودند که این انقلاب قدرت روحانیت ومرجعیتی دارد که با هنر خود مردم را به صحنه می آورد.
جمشیدیان گفت:آن زمان  تشکیل سپاه برای دفاع از مرزها نبود اما جوانان بسیجی  با حضور خود در جبهه به کمک نظام شتافتند.
پورجمشیدیان افزود:زمانی که آبادان در محاصره دشمن بودجوانان غیرتمندی که امروز بعد از سال ها یادشان را  هنوز زنده نگه می داریم  به ندای رهبر لبیک گفتند و بدون نام ونشان در جبهه وارد میدان شدند  وامروز ۱۷۲شهید در آبادان به عنوان شهدای گمنام به خاک سپرده شده اند و پس از سال ها از طریق عکسی که از آن ها گرفته شده شناسایی شده اند ومتوجه شدیم که از سراسر ایران هستند.
وی خاطر نشان کرد:اگر ما می گوییم  مدیون شهدا هستیم به واسطه جانفشانی هایی بود که در جبهه ها داشتند وروزهای اول در آبادان به خاطر بارش خمپاره وآتش دشمن ، روز همچون شب می شد وباید چراغ روشن می کردیم.
این سردار اسلام بیان کرد:علاوه بر حضور فیزیکی جوانان ما روحیه بسیجی که مهم تر از حضور فیزیکی بود در جبهه کارساز تر بود.
وی به طراحی عملیات ها توسط جوانان اشاره وخاطر نشان کرد:طراحی عملیات بیت المقدس،طریق القدس وفتح المبین در تاریخ نظامی دنیا بی سابقه است که حاصل تفکر جوانان غیرتمند ما بود..
پور جمشیدیان گفت:حتی در طول هشت سال یک بار هم امکانات ما از دشمن بیشتر نشد واین تفکر بسیجی بود که ما را پیروز کرد.
وی اذعان داشت:امروز نیز رهبری از ما فکر می خواهد وما با تفکر بسیجی وروحیه جهادی باید در مقابل تهدیدها وتحریم های دشمن بایستیم وشکست نخوریم.
این مسئول عملیات در شب را از ابتکارات رزمندگان ایران دانست وتصریح کرد:حضور در جزایر مجنون وجنگ در آب وباتلاق نیزاز ابتکارات جوانان ما بود وشهید کاظمی،باکری،خرازی و…وسردار سلیمانی از افتخارات ایران ونیروهای مسلح ما هستند.
وی پیروزی های پی در پی نیروهای ما را به خاطر کلام نورانی امام دانست وخاطر نشان کرد:پیام امام در جزیره مجنون به تمام نیروهای ما که توانی نداشتند ،نیرو داد وآن ها نه برای حفظ جان خود بلکه برای حفظ فرمان ولی فقیه زمان مقتدرانه جنگیدند.
مسئول آموزش نیروی زمینی سپاه پاسداران تاکید کرد:امروز نیز در صحنه ها هم مردم وهم مسئولین باید جایگاه ولایت فقیه را بشناسند وکلام آن حضرت را در راس کارهای خود قرار دهند.
وی به قطع ارتباط در عملات خیبر اشاره وبیان داشت:چهار گردان در آن عملیات در محاصره دشمن قرار گرفته بودند و زمانی که دشمن تیرخلاص بر مجروحین وارد می کرد وشهید می شدند با برقراری کوچکترین ارتباطی آن ها می گفتند سلام ما را به امام برسانید وبگویید همان طور که گفتید ما جنگیدیم وحسین وار در برابر دشمن ایستادیم.
مسئول آموزش نیروی زمینی سپاه پاسداران خاطر نشان کرد:استقرار ۲۰هزار نیرو در خرمشهر با هدف سقوط این شهر یکی از خواسته های صدام بود که خداوند نصرتش را بر ما نازل کرد وامام خمینی (ره)فرمود:خرمشهر را خدا آزاد کردوصدام زمانی که به صورت نمایشی به فرماندهان مدال می داد می گفت کاش در خرمشهر مرده بودید ومن روی شما را نمی دیدم.
وی افزود:امروز راه ومسیر همان راه نورانی است  است که امام وشهدا ترسیم کردند وعهد وپیمان ما با امام و شهدا این است که این بیرق انقلاب را به خوبی به صاحب اصلی اش تحویل دهیم وهرگزاز مسیر اهداف انقلاب منحرف نشویم وهمواره پشت سر رهبر فرزانه باشیم.

برچسب ها:
خانه خشتی رفسنجان مسئول آموزش نیروی زمینی سپاه پاسداران:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان