ناهید ربیعی مشاور حوزه و استاد دانشگاه قم:

حضور افراد معتکف در مسجد باعث خودشناسی و خداشناسی می شود

  • شناسه خبر: 38755
حضور افراد معتکف در مسجد باعث خودشناسی و خداشناسی می شود

به گزارش خبرنگار خانه خشتی؛ مسجد جامع رفسنجان یکی از مساجد مهم این شهرستان است که برپایی بزرگترین مراسم معنوی اعتکاف برای بیش از ۱۷۰۰ نفر را برعهده دارد. ناهید ربیعی مشاور حوزه و استاد دانشگاه قم در جمع معتکفین مسجد جامع رفسنجان؛ با اشاره به بجا آوردن دعاها و نمازهای انسان در هنگام اعتکاف […]

خانه » آخرین اخبار » حضور افراد معتکف در مسجد باعث خودشناسی و خداشناسی می شود

به گزارش خبرنگار خانه خشتی؛ مسجد جامع رفسنجان یکی از مساجد مهم این شهرستان است که برپایی بزرگترین مراسم معنوی اعتکاف برای بیش از ۱۷۰۰ نفر را برعهده دارد.

ناهید ربیعی مشاور حوزه و استاد دانشگاه قم در جمع معتکفین مسجد جامع رفسنجان؛ با اشاره به بجا آوردن دعاها و نمازهای انسان در هنگام اعتکاف گفت: اگر با خودشناسی و فکر و درایت همراه باشد انسان را به عرش می رساند.

وی افزود: تعبد و بندگی یعنی اطاعت اوامر خداست و حضور افراد معتکف به بهانه خلوت با خدا در مسجد ؛ باعث خودشناسی و خداشناسی می شود.

ٰمشاور حوزه و استاد دانشگاه قم تصریح کرد: اعتکاف زمینه ای برای پیدا کردن شخصیت درونی و قدر و اندازه و معرفت است.

وی مهم ترین نکته در اعتکاف که باید مورد توجه قرار گیرد را یافتن خود و جدا شدن از رذایل اخلاقی مثل بخل و کینه و کبر و حسد دانست و افزود: انسانی می تواند رشد کند که در حوزه طهارت و پاکی باطن خود تلاش کند.

ناهید ربیعی استغفار را یکی از اذکار پربرکت ماه رجب برشمرد که اءمه اطهار (ع) بسیار به آن توصیه کرده اند و خاطر نشان کرد: قراءت ده هزار مرتبه ذکر استغفار در ماه رجب موجب دستگیری در زندگی و رسیدن فرد به عالی ترین درجه قرب الهی می شود.

مشاور حوزه با تاکید بر اینکه هر فرد باید مراقب فکر و عملکرد خود باشد تا به گمراهی و ضلالت نرود و عاقبت خوب دنیا و آخرت نصیب کسانی می شود که علی (ع) را سرلوحه اعمال خود در زندگی قرار دهند.

برچسب ها:
اعتکاف خانه خشتی رفسنجان مسجد جامع
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان