معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان

مادرانی که به روش طبیعی زایمان می کنند زودتر با نوزاد خود انس می گیرند

  • شناسه خبر: 38433
مادرانی که به روش طبیعی زایمان می کنند زودتر با نوزاد خود انس می گیرند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت : مادرانی که به روش طبیعی کودکان خود را به دنیا می آورند خیلی زود تر می توانند با نوزاد انس بگیرند و با او ارتباط صمیمانه عاطفی برقرار کنند. به گزارش خبرنگار”خانه خشتی”،  دکتر محمد رضا میرزابیگی در آئین تجلیل از ماماهای نمونه  و کشوری شهرستان رفسنجان با […]

خانه » آخرین اخبار » مادرانی که به روش طبیعی زایمان می کنند زودتر با نوزاد خود انس می گیرند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت : مادرانی که به روش طبیعی کودکان خود را به دنیا می آورند خیلی زود تر می توانند با نوزاد انس بگیرند و با او ارتباط صمیمانه عاطفی برقرار کنند.

به گزارش خبرنگار”خانه خشتی”،  دکتر محمد رضا میرزابیگی در آئین تجلیل از ماماهای نمونه  و کشوری شهرستان رفسنجان با اشاره به اینکه اولین کسی که صدای گریه نوزاد را می شنود ماما است افزود : اعتماد به نفس بالای یک ماما ارزشمند است و در تشخیص به موقع می تواند زندگی ببخشد.

وی تصریح کرد : ماماها جایگاه خاص و ویژه در بین جامعه دارند و چه خوب است که فرهنگ و روند زایمان طبیعی  را ترویج دهند.

میرزابیگی ادامه داد : آمار نشان داده است که زایمان به روش سزارین ، مشکلاتی در سطح بالا برای مادر و نوزاد به وجود میآورد که احتمال مرگ و میر نیز وجود دارد.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان زایمان طبیعی را موجب کاهش این مشکلات دانست و افزود : بطور کلی زایمان طبیعی یک فرایند کاملا طبیعی است و فقط نیاز به اقدامات پیشگیری و حمایتی دارد و نسبت به زایمان سزارین دارای مزایای بیشتری هم برای مادر و هم برای جنین و نوزاد می باشد

میرزابیگی گفت : مادرانی که به روش طبیعی کودکان خود را به دنیا می آورند خیلی زود تر می توانند با نوزاد انس بگیرند و با او ارتباط صمیمانه عاطفی برقرار کنند.

وی اضافه کرد : پزشکان و ماماها معتقدند سزارین تنها در موارد عدم امکان انجام زایمان طبیعی یا مواردی که سلامت و زندگی مادر، جنین و یا هر دوی آنها در خطر است ، به عنوان روش زایمان نجات بخش است.

دکتر میرزابیگی تصریح کرد : تیم معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در راستای ارتقاء سطح کیفیت ( علمی و عملی ) مامایی پذیرای انجام امور است.

برچسب ها:
انس خانه خشتی رفسنجان زایمان طبیعی مادر ماما نوزاد
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان