بازگشت زندگی به حمص قدیم + عکس

  • شناسه خبر: 38407
بازگشت زندگی به حمص قدیم + عکس

پس از تخیله کامل بخش قدیمی شهر حمص از عناصر مسلح، نیروهای ارتش سوریه فعالیتهایشان را برای باز کردن خیابانها آغاز کردند. بازگشت ساکنان این شهر به محل سکونتشان نیز آغاز شده است. به گزارش خانه خشتی، “رؤی العلی” خبرنگار شبکه العالم از حمص قدیم گزارش داد؛ خسارتهای فراوانی به ساختمانها و دارایی‌های مردم در […]

خانه » آخرین اخبار » بازگشت زندگی به حمص قدیم + عکس
پس از تخیله کامل بخش قدیمی شهر حمص از عناصر مسلح، نیروهای ارتش سوریه فعالیتهایشان را برای باز کردن خیابانها آغاز کردند. بازگشت ساکنان این شهر به محل سکونتشان نیز آغاز شده است.

به گزارش خانه خشتی، “رؤی العلی” خبرنگار شبکه العالم از حمص قدیم گزارش داد؛ خسارتهای فراوانی به ساختمانها و دارایی‌های مردم در حمص قدیم وارد شده است. منازل و مغازه های بسیاری در آتش سوخته اند و حتی مساجد و کلیساها نیز از دست عناصر مسلح سالم باقی نمانده‌اند.
کلیسای تاریخی “ام الزنار” نیز در این بین خسارتهای فراوانی دیده است؛ برخی مساجد این منطقه نیز ویران شده است.
شیخ “عصام المصری” از مبلغان سوری و اهالی حمص قدیم  به خبرنگار العالم گفت: خسارتهای وارد شده به مساجد بیانگر تفکرات تروریستی و تاریک عناصر مسلح است. از جاده حماه که وارد شدیم حتی یک مسجد نیز در امان نمانده و همه مساجد، حتی مسجد اصلی و تاریخی شهر، یا ویران شده و یا در آتش سوخته‌اند.
وی افزود: از مردم حمص و افراد عاقل می‌خواهم به این مسأله مهم توجه کنند، که این تفکر تاریک وهابی باعث شده است ما امروز به این وضعیت برسیم.
خبرنگار العالم ادامه داد: پس از پاکسازی شهر و خنثی سازی مین‌های کارگذاری شده توسط عناصر مسلح؛ اهالی حمص به خانه‌ها و مغازه‌های خود بازگشتند؛ همزمان فعالیتها برای بازسازی تأسیسات و زیرساختهای شهر آغاز شده است.
“طلال البرازی” استاندار حمص به خبرنگار العالم گفت: شادمانی مردم هنگام بازگشت صحنه‌ بسیار زیبایی است؛ من شاهد اشک شادی شهروندانی بودم که با بازگشت به خانه و محل سکونتشان، یاد و خاطرات گذشته در ذهن آنها زنده شده است.
وی افزود: در اینجا، احساس ناراحتی از ویرانیهای برجا مانده، با احساس شادمانی از بازگشت به محل زندگی آمیخته شده است.
البرازی اظهار داشت: این احساسات باید مقدمه‌ای برای باز سازی و سازندگی باشد، و ما اکنون وظیفه داریم که با ارائه خدمات و نیازهای فوری مردم را برای بازگشتشان تأمین کنیم.
خبرنگار العالم تأکید کرد: عناصر مسلح درحالی شهر را ترک کردند که ویرانیهای بسیاری را از خود برجا گذاشتند.
خبرنگار العالم در ادامه با نشان دادن تصاویری از قبرستان و کارگاه بمب سازی عناصر مسلح در حمص قدیم گفت؛ اکنون نخستین گامهای دولت سوریه پس از بازگرداندن امنیت به حمص قدیم، بازسازی و بازگرداندن زندگی به این منطقه است.

بازگشت زندگی به حمص قدیم + فیلم و عکس بازگشت زندگی به حمص قدیم + فیلم و عکس بازگشت زندگی به حمص قدیم + فیلم و عکس بازگشت زندگی به حمص قدیم + فیلم و عکس بازگشت زندگی به حمص قدیم + فیلم و عکس

برچسب ها:
بازگشت زندگی به حمص قدیم + فیلم و عکس
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان