چرا رهبر انقلاب از نمایشگاه کتاب بازدید نکردند؟

  • شناسه خبر: 38275
چرا رهبر انقلاب از نمایشگاه کتاب بازدید نکردند؟

رئیس دفتر مقام معظم رهبری درباره علت حضور نیافتن مقام معظم رهبری در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: تراکم کارها و مسئولیت‌های ایشان وقتی باقی نگذاشت. به گزارش “خانه خشتی” به نقل از  دانا، حجت الاسلام  و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری صبح روز سه شنبه ۱۶ اردیبهشت از […]

خانه » آخرین اخبار » چرا رهبر انقلاب از نمایشگاه کتاب بازدید نکردند؟

رئیس دفتر مقام معظم رهبری درباره علت حضور نیافتن مقام معظم رهبری در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: تراکم کارها و مسئولیت‌های ایشان وقتی باقی نگذاشت.

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از  دانا، حجت الاسلام  و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری صبح روز سه شنبه ۱۶ اردیبهشت از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در مصلی امام خمینی(ره) بازدید کرد.

وی که به همراه حجت الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری در این نمایشگاه حضور یافته بود در سالن کارنامه نشر از دوره سه جلدی کتاب «مفاهیم اجتماعی در قرآن مجید» که از سوی  موسسه بوستان کتاب منتشر شده بود، رونمایی کرد.
وی پس از این برنامه در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره علت حضور نیافتن مقام معظم رهبری در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: تراکم کارها و مسئولیت‌های ایشان وقتی باقی نگذاشت.
مقام معظم رهبری هر ساله از نمایشگاه کتاب بازدید می‌کنند که این نشانه اهتمام ایشان به موضوع فرهنگ و کتاب است، اما کتاب مهمترین نیاز انسان و بشریت شمرده می‌شود و همیشه برخورد ایشان با نمایشگاه کتاب، ایجابی و تشویقی است.
شاید مسئولین فرهنگی کشور و فعالین در عرصه کتاب بتوانند به خوبی علت عدم حضور رهبری در نمایشگاه کتاب امسال را درک کنند.
با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر فرهنگ و همچنین نام‌گذاری امسال به نام فرهنگ و اقتصاد می توان دریافت که اهمیت فرهنگ در کشور بسیار بالاست و نمایشگاه کتاب نیز به عنوان یکی از دستاورد های فرهنگی کشور تلقی می شود.
چندی پیش جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که تاکنون چندین تذکر از مجلس را نیز در پرونده وزارتی خود دارد درباره تفاوت برگزاری این دوره از نمایشگاه کتاب با دوره‌های قبل اظهار کرد: در این دوره تلاش کردیم که بیشترین ناشران چه خارجی و چه داخلی در این نمایشگاه شرکت کنند.
او همچنین در پاسخ به سوالی درباره وضعیت حضور ناشران و نویسندگان با توجه به شعارهای دولت تدبیر و امید مبنی بر تغییر رویکردها به این حوزه اظهار کرد: ما امسال هیچ ممنوعیتی برای آنان ایجاد نکرده‌ایم و کتاب‌های نویسندگان و ناشران نیز برای انتشار مشکل خاصی نداشتند و ما سعی کردیم این مشکلات را برطرف کنیم. تا کتاب‌هایی که با مجوز وزارت ارشاد منتشر می‌شوند حق عرضه در نمایشگاه کتاب را داشته باشند.
این اظهارات در حالی است که حجت الاسلام والمسلمین سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب گفت: مزاحم‌های کتاب و کتابخوانی را در حوزه کتاب و ناشران باید از بین ببریم، نباید به ناشری که در جریان فتنه بوده میدان داد که ما تحت عنوان مزاحم‌های نمایشگاه از این دست گروه‌ها یاد می‌کنیم و بر آن در این دوره از نمایشگاه تأکید داریم. البته به ما اطلاعاتی رسیده که پیرامون برخی مطالب باید توضیحاتی داده شود.
سالک همچنین به کتب عرفانی و معنوی اشاره‌ای کرد و متذکر شد: کتبی که به نام عرفان مطرح می‌شوند باید بسیار مورد توجه شما باشند، سال گذشته کتب عرفان طاهری با وانت و به صورت گسترده در نمایشگاه به راحتی توزیع شد که این امر امسال باید مورد تأکید باشد.

وی پیرامون موضوع گرانی کتاب، فعالیت برخی ناشران متخلف و معاند نظام، تذکراتی داد و از مسئولان وزارت ارشاد خواست در این راستا توجه ویژه‌ای داشته باشند.

در این نشست همچنین اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس پیرامون برخی اخبار منتشره و عرضه کتاب شاعر اشعار خواننده مرتد از مسئولان وزارت ارشاد توضیح خواستند.

انتشاراتی مانند “ح” که کتاب ها فرقه های ضاله را منتشر کرده است و یا انتشارات “ا”، انتشارات “ا.ف” و انتشارات “ب” از این دست انتشارات هستند.

به نظر می رسد با توجه به ورود غیر قانونی برخی از ناشران فعال در زمینه های ترویج فرهنگ غربی و ضد دینی با مجوز وزارت ارشاد، همچنین نبود فعالیت چشمگیر از سوی ناشران، دلیلی بر عدم حضور رهبری در نمایشگاه کتاب امسال باشد.

انتهای پیام

برچسب ها:
چرا رهبر انقلاب از نمایشگاه کتاب بازدید نکردند؟
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان