جمع آوریِ بیش از ۴ میلیارد ریال زکات در رفسنجان

  • شناسه خبر: 38215
جمع آوریِ بیش از ۴ میلیارد ریال زکات در رفسنجان

مسئول زکات کمیته امداد امام خمیی (ره) رفسنجان گفت : سال گذشته با برنامه ریزی و همکاری مردم متدین رفسنجان بیش از ۴ میلیارد ریال زکات در این شهرستان جمع آوری شد. حجت الاسلام حمید رمضانی در گفت و گو با خبرنگار “خانه خشتی” افزود : سه میلیارد ریال از این میزان برای فقرا و […]

خانه » آخرین اخبار » جمع آوریِ بیش از ۴ میلیارد ریال زکات در رفسنجان

مسئول زکات کمیته امداد امام خمیی (ره) رفسنجان گفت : سال گذشته با برنامه ریزی و همکاری مردم متدین رفسنجان بیش از ۴ میلیارد ریال زکات در این شهرستان جمع آوری شد.
حجت الاسلام حمید رمضانی در گفت و گو با خبرنگار “خانه خشتی” افزود : سه میلیارد ریال از این میزان برای فقرا و نیازمندان هزینه شده است.
وی تصریح کرد : بقیه اعتبار نیز صرف خرید جهیزیه ، درمان بیماران سرطانی و شیمی درمان و احداث پروژه های عمرانی مسجد و حسینیه و خانه عالم شده است.
رمضانی با اشاره به اینکه ۲۶ روستا در امر پرداخت زکات شرکت داشتند خاطرنشان کرد : از هر روستا به هر میزان زکات که جمع آوری شود در همان روستا هزینه می شود که مبلغ زکات جمع آوری شده از این روستاها در روستاهایی همچون محمد آباد میثم ، حمید آباد ، جعفر آباد و لاهیجان و دیگر روستاها به کار رفته است.
مسئول زکات کمیته امداد امام خمیی (ره) رفسنجان با بیان اینکه در دو سال گذشته ۳ هزار و ۷۵۰ اصله درخت پسته در این شهرستان به امر پرداخت زکات پلاک گذاری شده است تاکید کرد : پسته از جمله محصولات کشاورزی است که زکات بر آن واجب نیست اما می تواند به عنوان زکات مستحبی تعلق گیرد .
وی اظهار داشت : زکات برکات زیادی دارد و موجب ازدیاد مال و رفع غم و اندوه خانواده ها می شود.
رمضانی گفت : با توجه به اینکه سال گذشته بارش برف و باران در این شهرستان بی سابقه بوده است لذا پرداخت زکات در این امر مهم بارش نزولات آسمانی و دفع آفات و رفع خشکسالی بی تاثیر نیست .
حجت الاسلام رمضانی خاطرنشان کرد : سال گذشته مردم رفسنجان محصول پسته و پول به عنوان زکات پرداخت کردند که به ارزش ۴ میلیارد ریال بوده است.
وی از مردم خواست که برای آرامش زندگی خود از پرداخت مبلغی اندک به عنوان زکات دریغ نکنند چرا که زکات هر چند کم باشد تاثیر به سزایی در زندگی خواهد داشت.
مسئول زکات کمیته امداد رفسنجان خاطرنشان کرد : اگر فردی باغدار یک یا چند درخت پسته از باغ کشاورزی خود برای پرداخت زکات پلاک گذاری کند و به این امر اختصاص دهد هم در این دنیا سعادتمند و هم در آخرت باقی الصاحاتی برای وی خواهد بود زیرا هزینه محصول این درختان صرف نیازمندان ، درمان بیماران صعب العلاج و رفع گرفتاری ها می شود .

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان