جمهوری اسلامی ایران وارد مرحله نوینی از حیات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی شده است

  • شناسه خبر: 38016
جمهوری اسلامی ایران وارد مرحله نوینی از حیات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی شده است

به گزارش “خانه خشتی”، حجت الاسلام ابوترابی فرد با حضور در فرمانداری رفسنجان، گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز دوران جدید و شرائط ویژه ای را تجربه می کند و نام مقدس جمهوری اسلامی وارد یک مرحله نوین از حیات سیاسی و اجتماعی و اقتصادی شده است و از چالشهای سخت و شکننده عبور کرده است […]

خانه » آخرین اخبار » جمهوری اسلامی ایران وارد مرحله نوینی از حیات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی شده است

به گزارش “خانه خشتی”، حجت الاسلام ابوترابی فرد با حضور در فرمانداری رفسنجان، گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز دوران جدید و شرائط ویژه ای را تجربه می کند و نام مقدس جمهوری اسلامی وارد یک مرحله نوین از حیات سیاسی و اجتماعی و اقتصادی شده است و از چالشهای سخت و شکننده عبور کرده است .

وی با اشاره به اینکه معمولا هیچ کشور و ملتی قدرت عبور از گذرگاههای سخت و شکننده را در قرن اخیر نداشته است افزود : ما وارد مرحله جدید گردیده ایم.

وی تصریح کرد : نیروهای رزمنده و روحانیون و مدیران و علما خوب می دانند که گذرِ با اقتدار از گذرگاه سخت دفاع مقدس کا بزرگی بود که بدست توانای امام و امت وفادار به او و دلباخته به ساحت مقدس اسلام و متوسل به خداوند برمی آمد.

حجت الاسلام سید ˈمحمدحسن ابوترابی فرد گفت : نمی توان تصور کرد که در یک صف آرایی نابرابر در برابر همه قدرتهای شیطانی و نظامی و اقتصادی و سیاسی و رسانه ای ایستاد و یک تهدید بزرگ را به یک فرصت استثنایی و بی بدیل تبدیل کرد.

این کار با عزم و اراده ملی ، مدیریت جهادی و تکیه بر فرهنگ متعالی اسلام و با بهره از همه ظرفیتهای درونی نظام بدست آمد.

وی افزود : در دفاع مقدس هیچ نگاهی به بیرون از مرزها نداشتید در بیرون از این مرزها علامتی جز تهدید دریافت نمی شد.

وی با اشاره به اینکه دشمنانِ استقلال و عزت ملت ایران این عزت و استقلال را علامت روشن در بیداری اسلامی میدیدند و برای خاموش نمودن چراغ اسلام و تضعیف حرکت آن از همه ابزار و ظرفیتها استفاده نموده است

P1090107

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت : تهدیدها و تخریبها و تحرکهای سیاسی ، خلق آشوبها مانند جریان فتنه سالذ ۸۸ و تلاش برای ایجاد شکاف توطئه های بزرگی بود که ایران را با اور روبرو کرد.

وی تصریح کرد : بالاخره ارجاع پرونده به شورای امنیت و تحریم بانک مرکزی و شبکه بانکی کشور از اقداماتی بود که هر نظام سیاسی را از حرکت باز می داشت.

وی گفت : تحریم بانک مرکزی در ادبیات سیاسی مساوی با سقوط یک نظام است و غرب از همه این ابزارها در بالاترین سطح ممکن استفاده کردو تنها بانک مرکزی نبود بلکه تحریم فروش نفت ایران ، تحریم مبادلات تجاری با کشور ایران و تلاش برای قطع رابطه اقتصادی غرب و ایران با هدف تسلیم شدن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در برابر خواسته های استکباران در دستور کار آنها بود.

وی افزود : در قدم اول یکی از خواسته های انها توقف فعالیتهای هسته ای بود حتی کسانی که با اشاره آنها به ایران سفر کردند از جمله رئیس جمهور برزیل و نخست وزیر کشور ترکیه ، دو چهره برجسته آمریکای لاتین و آسیا ،  به طور رسمی اعلام کردند که مذاکرات بین ایران و غرب نهایی شده است.

وی دلیل این نهایی شدن مذاکرات بین ایران و غرب را چنین بیان کرد : که  آمریکا و متحدانش به این نتیجه رسیدند که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حال ضعف است و ارجاع پرونده به شورای امنیت ، شکست تلخی و آغازی برای عقب نشینی ایران است به همین خاطر توافق تهران را قبول نکردند.

وی افزود : همین اعمال فشارها بود که نهایتا دنیا شاهد مدیریت قاطع و عزم خلل ناپذیری رهبری و حضور و مشارکت سرنوشت ساز ملت ایران در میدان سخت و پر چالشی است که از آن با قدرت الهی عبور کرده ایم.

 محمد حسن ترابی گفت : گذر از موضع پر خطر حماسه اقتدار افرین سیاسی ۲۴ خرداد سال گذشته با مدیریت رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی و مشارکت مردم و جریان های سیاسی کشور شکل گرفت.

وی خاطرنشان کرد : این خروجی ، یک رویارویی سخت اقتصادی و سیاسی همراه با تهدیدات و خلق یک نقطه قدرت در جمهوری اسلامی بود.

P1090054

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با این باور که امروز نقشه سیاسی غرب کاملا تقلیل یافته است افزود : آمریکا و متحدانش بعد از تحریم دفاع مقدس ، تحریمهای زیادی ( ارجاع پرونده به شورای امنیت ، تحریم نفت و بانکرمرکزی ) بر ما اعمال کرد که راهبرد انها تغییر کرده است و به جایی رسیده اند که تنها راه ارتباط با ایران یک مذاکره و گفتگوی متوازن است و بای از این فرصت استفاده کرد.

وی اظهار داشت : ما به دوران جدید حیات سیاسی وارد شده ایم و موقعیت سیاسی و جایگاه قدرت مند نظام را در معادلات جهان تثبیت نموده ایم و عزم و اراده ایران را با زیاده خواهی سلطه گران و قدرت مداران تبیین نموده ایم.

وی اضافه کرد : لذا آنها به این نتیجه رسیده اند که مذاکرات متوازن با ایران داشته باشند و با قبول جمهوری اسلامی ایران به عنوان بازیگر سیاسی مقتدر و موثر در منطقه و جهان حرکت آینده خود را تنظیم کند.

محمد حسن ترابی با اشاره به اینکه گفت و گو های ژنو هم از همین راهبرد نشات می گیرد افزود : آنها اعلام کردند فشارها و تحریمها و تهدیدها علیه ایران برای توقیف فعالیتهای هسته ای ایران بود لذا ما بیش از ۱۹ هزار سانتری فیوژ فعال داریم و آب سنگین اراک نیز نهایی شده و رآکتور آن مشغول فعالیت است.

وی خاطرنشان کرد : امروز یکی از بهترین دوران را از نظر اقتدار سیاسی و تعامل قوای سه گانه در زیر عمود قدرتمند رهبری سپری می کنیم و باید فصل جدید را با افزایش اقتدار تثبیت نمود و به قله های رفیع رسید و اقتدار ما در سایه عینی نمودن و عمل کردن شعار رهبری( عزم ملی ، اقتصاد و فرهنگ ) است.

 نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت : اقتصاد و حرکت رو به رشد ایران یکی از نقاطی است که دشمن برای اعمال فشارها و تهدیدها بر ایران در نظر گرفته است .

وی تاکید کرد : برای رسیدن به نقطه مطلوب اقتصادی باید در سایه تولید مبتنی بر علم و فن آوری و دانش و توکل به خداوند حرکت کرد.

حجت الاسلام سید ˈمحمدحسن ابوترابی فرد با بیان اینکه در سالهای اخیر با کاهش بهره وری مواجه بودیم اذعان داشت :  با اینکه در برنامه توسعه پنجم پیش بینی شده بود که حداقل رشد ۳۰ درصدی را در عرصه بهره وری داشته باشیم اما در تهدیدات و قطع رابطه با کشورهای دیگر ، هزینه های جاری و عمرانی کشور با درآمدهای حاصل از فروش نفت و معیانات گازی تامین می شد.

وی فروش سرمایه را ، کسب درآمد ندانست و افزود : سرمایه در سایه تولید پایدار و ماندگار بدست میآید بنابراین نباید از فروش سرمایه هزینه های جاری را تامین کرد.

ترابی گفت : باید میدان را برای حضور و مشارکت فعالان عرصه اقتصادی و کارآفرینان فراهم کرد تا به جایگاهی که زیبنده نظام است برسیم.

وی تولید و اشتغالزایی را از اهداف ارزشمند و مورد تاکید رهبر انقلاب برشمرد که  در اقتصاد مقاومتی و در سایه عزم ملی و مدیریت صحیح تحقق میابد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی از شیخ محمد هاشمیان امام جمعه فقید اسبق رفسنجان ، به عنوان یک تکیه گاه برای دفاع مقدس یاد کرد و گفت : در تاریخ جنگهای جهان ، سابقه ندارد که اسیران برای پایان جنگ شعار ندهند ، یکی از عوامل فشار برای آتش بس ،  اسرا  هستند که اسرای ایرانی در جنگ بین ایران و عراق ، دو رو ز تلخ داشتند که یکی جشن و پایکوبی نیروهای عراقی به خاطر قبول آتش بس توسط ایران و دیگر خبر رحلت رهبر بنیانگذار جمهوری اسلامی بود.

وی تصریح کرد : این ایستادگی ملت ، در کنار دولت ارتش و سپاه ، پیروزی را خلق کرد و دفاع مقدس مرهون حضور مردم و مشارکت آنها بوده است

وی تاکید بر اینکه امروز هم اقتصاد با حضور مردم رونق میابد افزود : یکی از مسائل کلیدی برای حرکت، فرهنگ است

وی با اشاره ه اینکه روحانیت کلید واژه فرهنگ در تمامی عرصه هاست افزود : خداوند به حاج شیخ عباس پورمحمدی سلامت و شفای عاجل عنایت کند که خانه وی مهد اندیشه و علم و فرهنگ بود و جایگاه افراد مبارزه طلب با طاغوت بود به گونه ای که رهبر انقلاب در سخنانشان به این اشاره می کنند که خانه این عالم ربانی، پایگاه خلق فرهنگ و اندیشه و ایمان در زمان طاغوت و رژیم ستمشاهی بود.

ترابی با بیان اینکه شیخ محمد هاشمیان این راه را تداوم بخشید افزود : این چنین افراد در راستای اندیشه ها و اعتلای دین و فرهنگ اسلامی و رسیدن به اهداف و آرمانهای امام راحل و نظام مقدس جمهوری اسلامی قدم برداشتند.

وی به مقوله انسان بافرهنگ یعنی انسان با تقوی اشاره و تصریح کرد : در خطبه های امام علی (ع) در نهج البلاغه به انسان با فرهنگ ، انسان با تقوی اشاره شده است و ما باید بدانیم که افق و دید نهایی رسیدن به نتیجه مطلوب و با کیفیت در سایه ایمان، نماز و اعمال واجب و تقوی است.

وی خاطرنشان کرد : مدیران پیشگام عرصه فرهنگ هستند و تحقق شعار رهبری در آراستگی هرچه بیشتر مسئولان به تقوی که همان آراشته شدن به ارزشهای فرهنگ است می باشد.

برچسب ها:
ابوترابی رفسنجان فرمانداری
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان