اجرای طرح بزرگ تحول نظام سلامت از ۱۵ اردیبهشت

  • شناسه خبر: 38007
اجرای طرح بزرگ تحول نظام سلامت از ۱۵ اردیبهشت

به گزارش “خانه خشتی”، رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از اجرای طرح تحول نظام سلامت در کلیه بیمارستانها و مراکز درمانی دولتی در سراسر کشور خبر داد. دکتر علی اسماعیلی ندیمی در گفت و گو با خبرنگار ما، با اعلام این مطلب افزود : با اجرای این طرح بیماران بستری در بیمارستانهای دولتی باید ده […]

خانه » آخرین اخبار » اجرای طرح بزرگ تحول نظام سلامت از ۱۵ اردیبهشت

به گزارش “خانه خشتی”، رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از اجرای طرح تحول نظام سلامت در کلیه بیمارستانها و مراکز درمانی دولتی در سراسر کشور خبر داد.

دکتر علی اسماعیلی ندیمی در گفت و گو با خبرنگار ما، با اعلام این مطلب افزود : با اجرای این طرح بیماران بستری در بیمارستانهای دولتی باید ده درصد و بیماران روستایی که توسط پزشک عمومی محل زندگی خود به بخش بستری ارجاع داده می شوند باید ۵ درصد هزینه های درمان را بپردازند و همچنین هزینه های زایمان طبیعی به صفر خواهد رسید .

وی تصریح کرد : آنچه که قرار است به لطف خداوند و با توجه ویژه رئیس جمهور و وزارت بهداشت در دانشگاهها و بیمارستانهای دولتی اجرا کنیم این است که مردم باید خدمات بستری در بخش دولتی را در سقف ده درصد بپردازند و نود درصد باقیمانده را بیمه ها و بخشی را دولت از محل اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها تقبل کرده و این کار از دوشنبه هفته آینده اجرایی خواهد شد.

اسماعیلی بیان کرد : نیروها و کادر دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از جمله معاونین از هفته آینده به طور نوبتی در بیمارستانهای طرح مستقر خواهیم شد و مشکلات و مسائل آن واحد ها را رفع خواهیم کرد تا این آیین نامه ها و دستورالعملها به شکل صحیح اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد : در زایشگاه نیک نفس رفسنجان به طور اختصاصی از دوشنبه آینده علاوه بر اینکه هزینه بستری ده درصد میشود با توجه به رویکرد وزارت بهداشت و درمان برانجام زایمان به روش طبیعی است ، هزینه زایمان طبیعی نیز صفر می شود .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت : در بحث بستری ها مردم شهرهای کوچک و روستاییانی که از سیستم ارجاع از سوی پزشک عمومی به متخصصین ارجاع داده می شوند هزینه های بستری ۵ درصد خواهد بود .

وی با اشاره به اینکه بیمارستانها مکلفند سطح کیفیت تغذیه و ارائه خدمات را افزایش دهند افزود : هدف اصلی این طرح افزایش رضایت مندی مردم از خدمات درمانی و کاهش هزینه ها در بخش بستری است.

دکتر اسماعیلی تصریح کرد : با توجه به اینکه احتمال میرود اجرای طرح در روزهای ابتدایی با مشکلاتی روبرو شود لذا ما دو سیستم نظارتی پیش بینی کردیم یکی در حوزه معاونت درمان و دیگر اینکه تیم نظارتی را خودم تشکیل دادم تا از مسائل بیمارستانی از طریق ارتباط با مردم آگاه شویم و در رفع آنها بکوشیم.

وی خاطرنشان کرد : به هر حال پولی که دولت روی سوخت و حاملان انرژی ها سوبسید می داد الان مردم دارند می پردازند و با اجرای این طرح بخشی از این پول به حوزه سلامت بیاید و در واقع مردم مزه و لذت خدمات با کیفیت در بخش دولتی رو بتوانند حس کنند و باعث میشود تلخی گرانی های اجتماعی را فراموش کنند.

اسماعیلی ندیمی گفت : بررسی طرح در سطح دانشگاههای علوم پزشکی وزارتخانه و دولت ، از چندین ماه قبل شروع شده و آیین نامه اجرایی آن عملا از همین هفته به دانشگاهها ابلاغ شد و ما بخشنامه های مختلف این را باید از ۱۵ اردیبهشت اجرا کنیم به همین دلیل جلسه ای با ارائه جزییات بیشتر برای بررسی و رفع مشکلات اجرایی با معاونتهای این دانشگاه برگزارشد.

وی خاطرنشان کرد : این جلسه با حضور معاون توسعه و منبع انسانی که جزئیات طرح را با حوزه توجیه و تسهیل کنیم و معاونت درمان و روسای بیمارستانها که در بخشهای بیمارستانی و کلینیک های سرپایی مجری هستند و همچنین معاونت دارو و غذا که مکلف خواهد بود از هفته آینده دارو و لوازم مصرفی بیماران را تهیه کند اجراگردید.

وی تصریح کرد : هر کدام ازافراد که بیمه ندارند میتوانند مراجعه کنند به مراکز بیمه خدمات درمانی و دفتر چه بیمه سلامت را بشکل رایگان دریافت کنند که اگر بیماری مراجعه کرد به مراکز درمانی دولتی دفتر چه بیمه داشته باشد و همه از خدمات پایه سلامت بیمه ای استفاده کنند و فقط برخی از این خدمات در تعهدات بیمه نیست مانند جراحی های ترمیمی و زیبایی ، خودکشی و ضرب و جرح طبق که روال قبلی استفاده می کنند.

دکتر اسماعیلی اظهار داشت : بیمه ها بدهی سنگین به دولت داشتند ، و اکنون این مشکل رفع شده و بخش دولتی رو سامان می دهیم .

وی در پایان گفت : در مراکز درمانی دولتی شماره تلفنی جهت دسترسی مردم به بازرسیها راه اندازی می کنیم.

برچسب ها:
خانه خشتی دکتر اسماعیلی رفسنجان سلامت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان