۵۳۰ هزار میلیارد تومان پولِ سرگردان در دست مردم کشور است

  • شناسه خبر: 37893
۵۳۰ هزار میلیارد تومان پولِ سرگردان در دست مردم کشور است

عضو کمیسیون اصل ۹۰ گفت : بودجه ۱۹۵ هزار میلیارد تومان برای رفع مشکلات و ساماندهی اوضاع اقتصادی کشور نیاز است این درحالی است که ۵۳۰ هزار میلیارد تومان پولِ سرگردان در دست مردم کشور است. به گزارش خبرنگار”خانه خشتی”،  حسین آذین در همایش دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستاهای رفسنجان افزود : امروز […]

خانه » آخرین اخبار » ۵۳۰ هزار میلیارد تومان پولِ سرگردان در دست مردم کشور است

عضو کمیسیون اصل ۹۰ گفت : بودجه ۱۹۵ هزار میلیارد تومان برای رفع مشکلات و ساماندهی اوضاع اقتصادی کشور نیاز است این درحالی است که ۵۳۰ هزار میلیارد تومان پولِ سرگردان در دست مردم کشور است.

به گزارش خبرنگار”خانه خشتی”،  حسین آذین در همایش دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستاهای رفسنجان افزود : امروز مولفه های اقتدار ملی ، ایمان و فرهنگ و اقتصاد است .

وی تصریح کرد : امروز بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از همین مسیر در برابر کشورمان قرار گرفتند چرا که بنیه اقتصادی کشور ضعیف است.

دکتر اذین اظهار داشت: زمانی میتوان به اقتدار ملی رسید که از تولیدات داخلی حمایت و به خودکفایی برسیم.

وی با اشاره به اینکه وضعیت ایران ۹ درصد ذخایر نفتی و ۱۶ درصد ذخایر گاز ، ۳ و نیم درصد منابع سرب و روی و ۲ درصد منابع سنگ آهن را داراست خاطرنشان کرد : در کشور ایران ۹۰ میلیون هکتار مرتع ، ۱۲ و ۴ دهم میلیون هکتار جنگل و ۵۱ میلیون هکتار منطقه زراعت و بازرگانی است اما تنها ۳۵ درصد از این پتانسیلها استفاده می شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی افزود : اایران رتبه دهم در جاذبه های تاریخی و رتبه۵ در جاذبه های طبیعی را دارد و همواره به عنوان دروازه طلایی و ترانزیتی ۱۵ کشور حاشیه ای با جمعیت ۳۰۰ میلیون نفراست.

وی خاطرنشان کرد : در کشور ۲۵۰ میلیارد تن ذخائر معدنی داریم که تا کنون ۵۰ میلیارد تن از این میزان مورد استحصال قرار گرفته است.

دکتر حسین آذین گفت :اگر مسیر را برای سرمایه گذاران هموار کنیم و تولید محوری که باید شاخص همه سیاستهای اقتصادی باشد را در پیش بگیریم میتوان به نقطه عطف استقلال اقتصادی رسید.

وی افزود : متاسفانه نظام بانکی با بهره های بالای ۲۰ درصد مانع بزرگی و بزرگترین ضربه را به تولید وارد می کند که بر این اساس در شورای عالی بانکها و شورای عالی پول گامهایی برای رفع این موانع برداشته خواهد شد.

P1080650

وی با بیان اینکه بسیاری از کالاهای مصرفی از جمله انگور اسپانیایی ، گلابی چینی ، پرتقال مصری وارد کشور می شود گفت : سال گذشته ۲ میلیون ۴۶۵ هزار تن شکر وارد کشور شد این درحالی است که تنها نیاز کشور در این زمینه ۵۰۰ هزار تن است ، به عبارتی باید واردات را کنترل کرد.

حسین آذین با اشاره به اینکه سال ۹۱ حاجیان حرم بیت الله الحرام (مکه) ۸۰۰ میلیارد تومان سوغات وارد کشور کردند ادامه داد : از این میزان ۵۰۰میلیون دلار پول خرید شکلات و ادامس و یک میلیون دلار لوازم آریشی وارد کشور شده است.

وی با اشاره به این موضوع که بخشی از این کار را باید مسئولان در نظر بگیرند و در مسیر اقتصاد گام بردارند مطرح کرد : شوراهای اسلامی شهر و روستاها می توانند از ظرفیت دانشگاهها برای توانمند سازی و آموزشهای مداوم در مردم استفاده کنند و آموزه های علمی را در راستای افزایش بهره وری ، ارتقاء و رونق منطقه به مردم انتقال دهند.

وی تصریح کرد : به طور مثال میزان بهره وری آب در رفسنجان ۱۰ درصد است و میتوان با روشهای نوین وبکارگیری مسائل علمی بهره وری از باغات کشاورزی را افزایش داد .

آذین گفت : از ۹۰هزار هکتار باغ پسته در رفسنجان ۳۰ هزار هکتار اضافی است و بهتر است به سراغ الگوی کشت جایگزین رفت که در حال حاضر برای تغییر کشت در شمال استان کرمان ۲ هزار هکتار تخصیص یافته است تا مزارع کشت گل رز ، و گل محمدی و زعفران راه اندازی شود.

وی تصریح کرد : این نوع کشاورزی ها به آب کمی نیاز دارند

نماینده مردم انار و رفسنجان خاطرنشان کرد : بسیاری باغات رفسنجان رها شده است که می تواند کانون آفات شده به طوریکه کشاورزان در تامین سوخت مورد نیاز موتورهای آب کشی دچار مشکل هستند.

وی به یکی دیگر از معضلات رفسنجان اشاره کرد و گفت : ۱۱۳ واحد مرغداری زیر ده هزار قطعه مرغ ، در رفسنجان فعال است که پروانه ندارند و برای این مرغداری ها مجوز و پروانه صادر نمی شود.

دکتر اذین با عنوان اینکه این مراحلو کار ادارات و برخی مصوبات موانع تولید هستند اضافه کرد : ستاد توسعه کشاورزی باید احیا شود و سیستم اداری نیز نگاه علاج جویانه به مسائل بیاندازد.

وی خاطرنشان کرد : ۷۰درصد از زمینهای رفسنجان فاقد سند هستند و همه واحدهای صنعتی در این شهرستان زیر ظرفیت ۵۰ درصد فعالند و ۵۳۰ هزار میلیارد تومان پولِ سرگردان در دست مردم کشور است.

وی خطاب به شوراهای اسلامی شهر و روستاهای رفسنجان گفت : دغدغه اعضای شوراها فقط به آسفالت و جدولسازی و امور عمرانی روستاها ختم نشود و مسائل دیگر از جمله اقتصادی ، فرهنگی و ورزشی و ارائه طرحهای جدید و مجذوب و برای آبادانی شهر و روستا از هر نوع امکانات و زمینه ای استفاده کنند تا هم شهر و رستاهای آباد و هم شهری توسعه یافته با متون دینی و ایمانی داشته باشیم.

در این آیین ۷۱ نفر از دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای رفسنجان تقدیر به عمل آمد.

شهرستان رفسنجان دارای ۵ شهر رفسنجان ، سرچشمه ، کشکوئیه ، بهرمان و صفائیه است و دارای بخشهای مرکزی ، کشکوئیه و فردوس است.

برچسب ها:
530 هزار میلیارد تومان پولِ سرگردان در دست مردم کشور است.
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان