رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی:

فهم دقیق رهنمودهای رهبری وانتقال آن به فعالان در حوزه فرهنگی در راس امور قرار گیرد

  • شناسه خبر: 37762
فهم دقیق رهنمودهای رهبری وانتقال آن به فعالان در حوزه فرهنگی در راس امور قرار گیرد

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت : یکی از رسالت هایی که باید به آن توجه شود فهم دقیق رهنمودهای رهبری و فهماندن آن به کسانی است که در حوزه فرهنگی فعالیت دارند. به گزارش “خانه خشتی”، حسن بنیانیان شب گذشته در نشست ضرورت پیوست فرهنگی در رفسنجان افزود : اصلاح فرهنگ […]

خانه » آخرین اخبار » فهم دقیق رهنمودهای رهبری وانتقال آن به فعالان در حوزه فرهنگی در راس امور قرار گیرد

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت : یکی از رسالت هایی که باید به آن توجه شود فهم دقیق رهنمودهای رهبری و فهماندن آن به کسانی است که در حوزه فرهنگی فعالیت دارند.

به گزارش “خانه خشتی”، حسن بنیانیان شب گذشته در نشست ضرورت پیوست فرهنگی در رفسنجان افزود : اصلاح فرهنگ مستلزم آگاهی مدیران ارشد نظام است.

وی تصریح کرد : رهبر فرزانه انقلاب هر ساله سلسله رهنمودهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ می کنند .

P1080366

وی اظهار داشت : مفهوم فرهنگ در فعالان عرصه فرهنگی تقلیل یافته که باید در حوزه فرهنگ با دریافت عالمانه سعی و تلاش شود.

بنیادیان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند” فرهنگ مثل هوا است که انسان وقتی آن را استنشاق می کند می تواند دو قدم بردارد واگر این هوا سمی باشد نتیجه اش در اندام انسان مشخص می شود” تصریح کرد : فرهنگ نیز همین حالت را دارد و اگر آلوده باشد جسم و روح جامعه را درگیر می کند به طوریکه پس از مدت کوتاهی از بین می رود.

وی فرهنگ در تولید وارتقاء کیفیت تولید می تواند ما را از بیگانگان بی نیاز کند ودر واقع بسیاری از مشکلات ما با فرهنگ سازی حل می شود.

بنیادیان خاطرنشان کرد : هر کس به نسبت خود باید در حوزه فرهنگ تاثیرگذار باشد و افراد تحصیل کرده ، فردکارگر بیسواد را تحت تاثیر قرار می دهد و در صورتی این تاثیر مثبت می باشد که شخص تحصیلکرده اصل و ریشه خود را گم نکرده باشد و متکی به یاوه های غربی ها نباشد.

وی گفت : در تصمیمات اقتصادی باید فرهنگ نیز به کار گرفته شود همچنانکه رهبر انقلاب در نامگذاری سال به عنوان اقتصاد فرهنگی آورده اند ، هرکاری یک پیوست فرهنگی می خواهد لذا باید عواقب واثرات آن در کرامت انسان ها دیده شود.

P1080380

بنیانیان به حرفه مهندسی ساختمان سازی اشاره و عنوان کرد : برای این کار نیز یک پیوست فرهنگی نیاز است چرا که امروز ساختمان ها به گونه ای ساخته می شوند  که خانه ها به هم دید دارند و تاثیر ساخت این خانه ها روی انسان توجه نشده است و باعث افسردگی خانمهای این خانه می شود.

وی بر تبیین مبانی فرهنگی تاکید کرد و افزود : امروز با توجه به سختی شرایط باید ظرفیت های قوی در اندیشه ها ایجاد کنیم واگر جایی به خاطر دین سیلی خوردیم بتوانیم تحمل وافتخار کنیم.

وی خطاب به فعالان عرصه فرهنگی گفت : باید موانع مزاحم در انتقال مطالب به جوانان ونوجوانان را از بین ببریم.

بنیانیان خاطرنشان کرد:اصلاح فرهنگ در سطح جامعه ، مستلزم این است که مدیران ارشد نظام در وزارتخانه ها به رسالت فرهنگی خود آگاه باشند.

وی خاطر نشان کرد:حرف اول در پیشرفت کشور نیروی انسانی می زند واندیشه های سازماندهی شده باید در خدمت احیای فرهنگ جامعه باشد.

این نشست  با حضور مدیران و فعالان فرهنگی شهرستان رفسنجان در محل مجتمع افصح هجری رفسنجان برگزار شد.

P1080358

برچسب ها:
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان