رئیس اداره بیمه سلامت رفسنجان خبر داد:

ثبت نام بیش از ۵ هزار نفر از رفسنجان در طرح بیمه سلامت / مهلت ثبت نام تمدید نخواهد شد

  • شناسه خبر: 37694
ثبت نام بیش از ۵ هزار نفر از رفسنجان در طرح بیمه سلامت / مهلت ثبت نام تمدید نخواهد شد

رئیس اداره بیمه سلامت رفسنجان با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ هزار نفر در رفسنجان تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند افزود : تا کنون بیش از ۵ هزار نفر در قالب یک هزار و ۲۰۰ خانوار ثبت نام کردند و پیش بینی می شود تا پایان اردیبهشت تمام این افراد برای ثبت نام […]

خانه » آخرین اخبار » ثبت نام بیش از ۵ هزار نفر از رفسنجان در طرح بیمه سلامت / مهلت ثبت نام تمدید نخواهد شد

رئیس اداره بیمه سلامت رفسنجان با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ هزار نفر در رفسنجان تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند افزود : تا کنون بیش از ۵ هزار نفر در قالب یک هزار و ۲۰۰ خانوار ثبت نام کردند و پیش بینی می شود تا پایان اردیبهشت تمام این افراد برای ثبت نام خود و خانواده اقدام نمایند.

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی” ، محسن بیجامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت : ثبت نام در طرح بیمه سلامت و درمان از روز دوشنبه، اول اردیبهشت ماه شروع شده و تا پایان این ماه ادامه دارد.

بیجامی اظهار داشت : با توجه به برآورد و پیش بینی دولت ، بیش از ۵ میلیون نفر از جمعیت کشور هنوز فاقد هرگونه پوشش بیمه سلامت یا بیمه درمان هستند و با اجرای طرح بیمه سلامت از روز دوشنبه تا کنون از این تعداد بیش از یک میلیون و ۶۷۰ هزار نفر در کشور در این بیمه ثبت نام کردند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ هزار نفر در رفسنجان تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند افزود : تا کنون بیش از ۵ هزار نفر در قالب ۱۲۰۰ خانوار ثبتنام کردند و پیش بینی می شود تا پایان اردیبهشت تمام این افراد برای ثبت نام خود و خانواده اقدام نمایند.

 وی تنها شرط های لازم برای بیمه شدن را وجود “هویت ایرانی و تحت پوشش هیچ گونه بیمه درمان یا بیمه سلامتی نبودن”عنوان کرد و گفت : نحوه ثبت نام اولیه صرفا از طریق اینترنت تحت عنوان تحت عنوان www.bimehsalamat.ir صورت می گیرد.

بیجامی  اضافه کرد :  بنابراین متقاضیان صرفا در این مرحله به این سایت مراجعه می کنند و ثبت نام اولیه خود را انجام می دهند.

وی خاطرنشان کرد : بعد از اینکه ثبت نام انجام شد سازمان بیمه سلامت ایران از سازمان بیمه  و  سایر سازمان های بیمه گر استعلام می کند ، در صورتی که فرد شرایط لازم را داشته باشد از طریق تلفنی که در زمان ثبت نام در اختیار ما قرار داده به وسیله پیامک مکان دریافت دفترچه بیمه به وی اطلاع می دهد.

رئیس اداره بیمه سلامت رفسنجان ادامه داد : بعد از آن با مراجعه ، دفترچه بیمه سلامت برای آنها صادر می شود.

وی مطرح کرد : کل جمعیت بیمه شده ای که وجود دارد بیمه کارکنان دولت، بیمه روستاییان و عشایر و بیمه سایر اقشار( روحانیون ، افراد تحت تکفل کمیته امداد و بهزیستی) همه این ها در حال حاضر تحت پوشش بیمه ما هستند .

وی ادامه داد : که دفترچه های بیمه ای که در اختیار بیمه شدگان قرار می گیرد همه خدمات واحدی را ارائه می دهند یعنی در دفترچه ای که برای بیمه سلامت همگانی صادر می شود هیچ تفاوتی با دفترچه کارکنان دولت ، بیمه روستاییان و عشایر و بیمه سایر اقشار وجود ندارد.

محسن بیجامی به رایگان بودن این بیمه اشاره کرد و افزود : این رایگان بودن در مورد افرادی هست که در حال حاضر تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند.

وی تصریح کرد : دولت تصمیم گرفته است تا افرادی را که تاکنون برای پوشش بیمه سلامت به هر دلیلی مراجعه نکرده اند، ثبت نام کند و تامین این اعتبار را از محل هدفمندی یارانه ها پرداخت کند تا فرد بابت حق بیمه سلامت خود مبلغی را پرداخت نکند.

وی خاطرنشان کرد : این مبلغ از طرف دولت تعهد شده است ، این سرانه بیمه برای هر فرد ۲۵۸ هزار تومان می شود اما خودش آن را پرداخت نمی کند و دولت تعهد کرده است که از محل هدفمندی یارانه ها آن را بپردازد.

بیجامی  اضافه کرد : با اجرای طرح بیمه روستایی در سال ۸۴ برای همه روستاییان کشور در نظر گرفته شده بود و همه بیمه شده اند اما عده ای از افراد هستند که در حاشیه شهرها یا در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفرساکن هستند که در بسته روستایی قرار نمی گرفتند ودولت تعهد کرده است که این افراد را از این طریق بیمه کند.

وی درخصوص  مزایای این طرح  افزود : افرادی که تحت این بیمه قرار می گیرند در صورت بستری شدن ۹۰ درصد هزینه های بستری و ۷۰ درصد هزینه های سرپایی ( دارو ، آزمایش ، رادیولوژی و دیگر خدمات پزشکی ) را دولت پرداخت می کند.

بیجامی با تاکید بر اینکه تاخیر در ثبت نام و موکول نمودن ثبت نام به روزهای پایانی باعث بروز مشکل در فرآیند ثبت نام خواهد شد گفت : لذا بهتر است در روزهای ابتدایی اردیبهشت ماه نسبت به ثبت نام اقدام شود.

رئیس اداره بیمه سلامت رفسنجان گفت : بیش از ۱۵۳ هزار نفر از جمعیت شهرستانهای انار و رفسنجان  تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد ۱۳۸ هزار نفر از رفسنجان و ۱۵ هزار نفر از شهرستان انار هستند.

برچسب ها:
بیمه بیمه ایرانیان بیمه سلامت ثبت نام بیش از 5 هزار نفر از رفسنجان در طرح بیمه سلامت / مهلت ثبت نام تمدید نخواهد شد خانه خشتی رفسنجان هفته سلامت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان