سرانه مصرف میوه و سبزی و لبنیات را بالا ببریم

  • شناسه خبر: 37671
سرانه مصرف میوه و سبزی و لبنیات  را بالا ببریم

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت : سرانه مصرف میوه و سبزی و لبنیات در کشورمان پایین است و برای حفظ سلامتی در مصرف این گونه مواد سرشار از مواد مغذی مورد نیاز بدن نباید کوتاهی کرد. به گزارش “خانه خشتی”، دکتر احمد جمالی زاده در جمع کارکنان اداره آموزش و پرورش رفسنجان افزود […]

خانه » آخرین اخبار » سرانه مصرف میوه و سبزی و لبنیات را بالا ببریم

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت : سرانه مصرف میوه و سبزی و لبنیات در کشورمان پایین است و برای حفظ سلامتی در مصرف این گونه مواد سرشار از مواد مغذی مورد نیاز بدن نباید کوتاهی کرد.

به گزارش “خانه خشتی”، دکتر احمد جمالی زاده در جمع کارکنان اداره آموزش و پرورش رفسنجان افزود : سرانه مصرف شکر ، نمک و شیرینی و انرژی در کشور مان زیاد است و به همین دلیل شیوع بیماریها را از جمله بیماریهای قلبی و عروقی و دیابت را در بین افراد جامعه شاهدیم.

وی تصریح کرد : مصرف غذاهای آب پز و مصرف سبزیجات باید جایگزین غذاهای سرخ کردنی و چرب شود که در این صورت افراد سالم و پیشرفت و توسعه را در پیش خواهیم گرفت.

دکتر جمالی زاده اظهار داشت : اگر در جامعه ای  کارمندی ، دانش آموزی ، زن خانه دار و مسئول یک اداره ناسالم باشند در پیشرفت و توسعه سیر نزولی را طی خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه سبک غذایی برای تندرستی در خانواده ها مهم است افزود : فست فودها و غذاهای بیرون و شیرینی جات با جذابیت و جلوه زیبایی تهیه می شوند و در اختیار مردم گذاشته می شود و مردم  باید از ارزش غذایی این غذاهای سرطان زا آگاهی خود را بالا ببرند  و این مواد غذایی را استفاده نکنند و خانواده خود را دچار بیماریها نکنند.

وی خاطرنشان کرد : اینها مواد غذایی مورد نیاز بدن ما نیست و این عادت بد را باید تغییر داد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان توصیه کرد : انجام ورزش و تغذیه سالم و پرهیز از مصرف دخانیات راهی مناسب برای تغییر عادت غذایی در جامعه است و هدف سلامتی نیز تحقق میابد.

جمالی زاده  با بیان اینکه بیشتر استرسها ساخته دست خود انسانهاست افزود :  یکی از راههای کاهش استرس این است که موقع استرس و نگرانی در هوای آزاد به مدت زمان کمی پیاده روی کنید تا این اثر از بین برود .

وی یکی دیگر از بیماریهای خاموش را پوکی استخوان نام برد و گفت : توجه به سلامتی باید در افراد فرهنگ سازی شود تا با خود مراقبتی بتوانند تنی سالم داشته باشند .

وی آشنایی با سرطانها ، بیماریهای قلبی و عروقی و دیابتی  را در بحث خود مراقبتی مفید دانست و گفت : نتیجه خود مراقبتی ۴۰ درصد کاهش مراجعه به پزشک عمومی ، ۱۷ درصد کاهش مراجعه به متخصصان ، ۵۰ درصد کاهش مراجعه به اورژانس را در بر دارد و ۵۰ درصد موارد بستری نیز کم می شود .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان توصیه کرد : در کلاسهای درس از احادیث و روایات ائمه اطهار (ع ) که در همه زمینه های پزشکی آموزه هایی ارائه داده اند نقل کنید زیرا توصیه های پزشکی امامان (ع) آنقدر مورد تاکید واقع شده که متاسفانه در این امر سهل انگاری می کنیم و موجب بروز بسیاری از بیماریهای صعب العلاج شده است.

برچسب ها:
خانه خشتی رفسنجان سرانه مصرف میوه و سبزی و لبنیات را بالا ببریم علوم پزشکی هفته سلامت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان