بازسازی خانه بهداشت رفسنجان در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی

  • شناسه خبر: 37665
بازسازی خانه بهداشت رفسنجان در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت : امسال در اجرای طرح تحول نظام سلامت ، قرار است بازسازی شبکه های بهداشت در روستاها شامل بازسازی خانه های بهداشت و ساماندهی نیروهای این خانه های بهداشت از محل هدف مندی یارانه ها در دستور کار قرار گیرد. به گزارش “خانه خشتی” دکتر علی اسماعیلی ندیمی در آیین […]

خانه » آخرین اخبار » بازسازی خانه بهداشت رفسنجان در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت : امسال در اجرای طرح تحول نظام سلامت ، قرار است بازسازی شبکه های بهداشت در روستاها شامل بازسازی خانه های بهداشت و ساماندهی نیروهای این خانه های بهداشت از محل هدف مندی یارانه ها در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش “خانه خشتی” دکتر علی اسماعیلی ندیمی در آیین تجلیل از بهورزان شهرستان های انار و رفسنجان افزود : شما بهورزان می توانید  به این موضوع با اهتمام ویژه توجه داشته باشید و همواره دانش  و آموزه های بهداشتی خود را در زمینه خود مراقبتی به مردم روستاها منتقل کنید تا با هزینه کمتر قبل از درمان بهبود یابند و خودشان یاد بگیرند که چگونه مراقب خود باشند .

وی تصریح کرد : عامل بیماریها و مرگ و میرها  بیماریهای قلبی و عروقی ، دیابت و فشار خون است و شما باید مردم را از عوامل خطر ساز این بیماریها اگاه سازید.

اسماعیلی ندیمی افزود : امسال در اجرای طرح تحول نظام سلامت ، قرار است بازسازی شبکه های بهداشت در روستاها شامل بازسازی خانه های بهداشت و ساماندهی نیروهای این خانه های بهداشت از محل هدف مندی یارانه ها در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه نیازهای جامعه کنونی با نیازهای جامعه ۳۵ سال گذشته خیلی متفاوت است اظهار داشت : الگوی تغذیه ای مردم فرق کرده ، استرس های شغلی و زندگی و شیوع بیماریها بالا رفته و همچنین حوادث ترافیکی که معضل اصلی در جامعه ماست همه و همه باید برنامه ریزی شود و این ممکن نیست مگر به دست خود مردم چرا که در حوزه سلامت تنها ۲۵ درصد برعهده وزارت بهداشت و درمان است و ۷۵ درصد بر عهده خود مردم و مردم باید یاد بگیرند که چگونه از خود مواظبت کنند تا دچار گرفتاری و مسائل بیماری نشوند.

دکتر اسماعیلی با بیان اینکه در الگوی تغذیه ای اقبال جامعه بیشتر به مصرف غذاهای فست فودی و چرب و پرنمک است  خاطرنشان کرد : شیوع جهانی بیماریهای دیابتی و قلبی و عروقی ۶ درصد است این در حالی است که در ایران ۱۴ درصد است.

وی تصریح کرد :  این بر می گردد به عادت مردم که به مصرف شیرینی ها به ویژه شیرینی های خانگی ، غذاهای چرب و نمک دار و  خوردن غذا در آخر شب که رفتارهای ناهنجار تغذیه ای است.

اسماعیلی گفت : فشار خون یکی از علتهای مهم بروز بیماریهای قلبی و عروقی ، دیابتی ، سکته های مغذی و قلبی و نارساییهای کلیوی است .

وی گفت : هزینه هایی که مردم بابت درمان می پردازند باید زیر ۳۰ درصد باشد در حالی که این هزینه ها به ۶۷ درصد رسیده و سهم عظیمی است که مردم متحمل می شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خاطرنشان کرد : بهورزان با تمام توان خود همچنان که در عرصه بهداشت خدمت می کنند و مراقبت از بیماران ، سالمندان ، مادران باردار ، نوزادان و کودکان  و واکسیناسیون را انجم میدهند تلاش خود را با ارائه آموزه های بهداشتی به مردم در راستای ارتقاء سطح سلامت جامعه بیشتر کنند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از ۱۸ بهورز نمونه با اهداء لوح تقدیر تجلیل شد.

tm.aspx

 rums_behvarz_news4_6575

برچسب ها:
بهداشت خانه خشتی رفسنجان علوم پشکی هفته سلامت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان