دکتر احمد جمالی زاده:

رفسنجان رتبه اول کشور در زمینه کاهش مرگ ومیر مادران باردار را کسب کرد

  • شناسه خبر: 37567
رفسنجان رتبه اول کشور در زمینه کاهش مرگ ومیر مادران باردار را کسب کرد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت : شاخص مر گ و میر مادران باردار به علت عوارض بارداری یکی از مهمترین مرگ های دنیاست که در سال گذشته  ۹ هزار زن باردار در رفسنجان بدون حتی یک نفر فوتی وضع حمل کردند که موجب کسب رتبه اول کشور در کاهش مرگ و میر مادران […]

خانه » آخرین اخبار » رفسنجان رتبه اول کشور در زمینه کاهش مرگ ومیر مادران باردار را کسب کرد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت : شاخص مر گ و میر مادران باردار به علت عوارض بارداری یکی از مهمترین مرگ های دنیاست که در سال گذشته  ۹ هزار زن باردار در رفسنجان بدون حتی یک نفر فوتی وضع حمل کردند که موجب کسب رتبه اول کشور در کاهش مرگ و میر مادران باردار شد.
به گزارش خبرنگار”خانه خشتی”، دکتر احمد جمالی زاده در جمع خبرنگاران افزود : سال گذشته از بین ۹ هزار زن باردار در رفسنجان ، تعداد  ۹۰۰ بارداری پر خطر شناسایی و اقدامات پیش گیرانه برای آنان ارائه شد که این اقدامات نتیجه بخش بود.
وی تصریح کرد : ابلاغ سیاستهای کلی نظام در بخش بهداشت امسال از سوی مقام معظم رهبری به صورت سند تحول نظام سلامت تدوین شده است.
جمالی زاده افزود : اگر بتوانیم مدیریت  را به سمت و سویی پیش ببریم که به نفع مردم  باشد و سلامت جامعه  ارتقاء یابد به یقین نیاز به درمان کمتر خواهد بود و نشاط روحی ، روانی و جسمی در مردم موج خواهد زد.
وی اظهار داشت : یکی از برنامه های نظام سلامت ، طرح پزشک خانواده است که سالها در حال اجراست و از سوی دولت و وزارت بهداشت و درمان ،  امسال بنا ست که سطح کیفیت بیمه های روستایی را ارتقاء بخشیم.
جمالی زاده بیان داشت : در نظر داریم سطح آگاهی و سطح سواد مردم را بالا ببریم و از ارائه آموزشهای مختلف در  بحث سلامت و بهداشت را در تمام جاهایی که امکان حضور کارشناسان و پزشکان وجود داشته باشد دریغ نخواهیم کرد.
وی افزود : کلینیک های تندرستی و برست ( تشخیص زود رس سرطان سینه ) به منظور غربالگیری بیماریهای غیر واگیردار در رفسنجان راه اندازی شده است و با توجه به اینکه در رفسنجان اولین عامل مرگ و میر بیماریهای قلبی و عروقی ، فشارخون و سکته های قلبی و مغذی و دومین عامل سرطانها هستند سعی در فرهنگ سازی تغذیه سالم ، انجام ورزش و خودمراقبتی در جامعه هستیم.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان عنوان کرد : بیماریهای روانی بار سنگینی به سیستم بهداشت و درمان وارد می کنند لذا برای ارتقاء سطح سلامت در جامعه ایجاد مثلث سلامتی با نقش آفرینی مردم ، مسئولین و دولت به عنوان  ضلع های این مثلث ضروری است و در نتیجه این امر ، جامعه ای پویا و سالم در راستای توسعه و پیشرفت گام بر خواهند داشت.

برچسب ها:
خانه خشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان دکتر احمد جمالی زاده رفسنجان رفسنجان رتبه اول کشور در زمینه کاهش مرگ ومیر مادران باردار را کسب کرد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان هفته سلامت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • محسن

    در زمینه پوچی وناقص بودن جنین چی؟؟؟؟؟؟در زمینه بیماری هاری چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟و........
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان