نقش موثر روحانیون برای پیشبرد اهداف نظام سلامت

  • شناسه خبر: 37555
نقش موثر روحانیون برای پیشبرد اهداف نظام سلامت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت : روحانیون برای ارتقاء سطح سلامت افراد یک جامعه می توانند موثر باشند. به گزارش خانه خشتی احمد جمالی زاده در همایش روحانیون به مناسبت هفته سلامت در رفسنجان ، به حدیثی از امام علی (ع) اشاره کرد و افزود : ایشان فرمودند ” سلامتی بالاترین و برترین […]

خانه » آخرین اخبار » نقش موثر روحانیون برای پیشبرد اهداف نظام سلامت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت : روحانیون برای ارتقاء سطح سلامت افراد یک جامعه می توانند موثر باشند.

به گزارش خانه خشتی احمد جمالی زاده در همایش روحانیون به مناسبت هفته سلامت در رفسنجان ، به حدیثی از امام علی (ع) اشاره کرد و افزود : ایشان فرمودند ” سلامتی بالاترین و برترین نعمتهاست ” ، لذا اهمیت بهداشت از دیدگاه اسلام مورد ویژه قرار داده شده است به طوریکه در احادیث و روایات ائمه اطهار (ع) ریزترین و جزئی ترین مسائل و نکات بهداشتی بیان شده است.

وی تصریح کرد : تحرک ، بهداشت فردی و اجتماعی و روانی ، مسواک زدن ، مسائل تغذیه ای ، خوردن و آشامیدن چه چیزهایی برای بدن مفید و چه چیزهایی مضر است ، همه و همه چیز در باب پیشگیری در احادیث و روایات آمده است  و نمونه بارز کتاب مفاتیح الحیات است که در این باب از احادیث امامان ذکر شده است.

جمالی زاده افزود : یادگرفتن حتی ده حدیث در زمینه سلامت در زندگی  می تواند به سلامتی تن و روح کمک کند.

وی خاطرنشان کرد : بیش از ۵۰ درصد از تبلیغات سلامتی ماهواره ای ، اینترنتی و شبکه های غیر مجازی نادرست است و بهترین منابع در راستای دریافت اطلاعات مفید کتب و مراکز بهداشتی و درمانی و مراکز مجاز هستند.

وی عمده مرگ و میر در رفسنجان را بیماریهای قلبی و عروقی در قالب ۴۰ درصد عنوان کرد و افزود : در سال ۹۱ ، هزار و صد مورد مرگ رخ داد که بیش از ۴۰۰ مرگ به دلیل سکته و بیماریهای قلبی و عروقی و فشار خون بوده است.

دکتر جمالی زاده گفت : دومین عامل مرگ و میر در  رفسنجان سرطانها هستند این در حالی است که در سالهای اخیر در ردیف ششم قرار داشت .

وی سومین عامل مرگ و میر در شهرستان رفسنجان را حوادث برشمرد و افزود : همه ما روحانیون ، قشر مسئولین ، فرماندار ، رسانه ها و مطبوعات در مقابل سلامتی مردم مسئولیم و باید اقدامات پیشگیرانه را در جامعه فرهنگ سازی و نهادینه کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت : در دنیا به این نتیجه رسیده اند که ۲۵ درصد سلامت به دست متولیان امر یعنی وزارت بهداشت و درمان است و ۷۵ درصد بر عهده خود مردم و مسولین ( محیط زیست ، جهاد کشاورزی ، فرمانداری ، شهرداری ودیگر نهادها ) است.

 وی تصریح کرد : تغذیه سالم ، ورزش و رعایت نکات بهداشتی نکاتی هستند که ائمه جماعات و روحانیون می توانند بر اساس نقل احادیث و روایات به مردم انتقال دهند تا سطح آگاهی مردم در راستای ارتقاء سطح سلامت جامعه بالا رود.

برچسب ها:
نقش موثر روحانیون برای پیشبرد اهداف نظام سلامت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان