خودمراقبتی در مادران باردار موجب کاهش مرگ و میر ناشی از بارداری می شود

  • شناسه خبر: 37478
خودمراقبتی در مادران باردار موجب کاهش مرگ و میر ناشی از بارداری می شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت : با به کارگیری خود مراقبتی در زمان بارداری بسیاری از مشکلات ناشی از بارداری از جمله مرگ و میر را کاهش میابد. به گزارش “خانه خشتی” ، دکتر احمد جمالی زاده در همایش مادران باردار که در سالن زکریا این شهرستان برگزار شد، افزود : خود مراقبتی […]

خانه » آخرین اخبار » خودمراقبتی در مادران باردار موجب کاهش مرگ و میر ناشی از بارداری می شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت : با به کارگیری خود مراقبتی در زمان بارداری بسیاری از مشکلات ناشی از بارداری از جمله مرگ و میر را کاهش میابد.

به گزارش “خانه خشتی” ، دکتر احمد جمالی زاده در همایش مادران باردار که در سالن زکریا این شهرستان برگزار شد، افزود : خود مراقبتی در همه زمینه ها کمک بسیاری به جسم و روح یک فرد می کند.

وی تصریح کرد : مادران در زمان بارداری با ید با رعایت مسائل بهداشتی ، انجام ورزش و فعالیتهای بدنی ، مصرف مواد غذایی سالم و تغذیه مناسب و استراحت مواظب خود و جنین باشند.

جمالی زاده بیان داشت : اصل بهداشت در دنیا به این مفهوم است که افراد یاد بگیرند که در سنین مختلف ، از چه مواد غذایی و به چه میزان مصرف کنند و چه نوع ورزشهایی انجام دهند ، تا فردی سالم در اجتماع به زندگی و حیات خود ادامه دهند.

وی عنوان کرد : به طور مثال مصرف غذاهای چرب و فست فودی برای هیچ گروه سنی مناسب نیست و آنچه را که میدانیم صحیح است انجام دهیم نه آنچه را که نادرست است.

وی خاطرنشان کرد : مادران باردار در مقطعی هستند که علاوه بر حفظ سلامتی خود باید به حفظ سلامتی جنین نیز توجه داشته باشند و از او هم مراقبت کنند.

وی گفت : سعی کنید اطلاعات و مطالب ارزشمند و نکات بهداشتی را از مراکز بهداشتی دریافت کنید و بدون مشورت با کارشناسان و پزشکان عرصه بهداشتی از سایتهای غیر معتبر اینترنتی و ماهواره ای اطلاعات کسب نکنید چرا که بسیاری از این اطلاعات نادرست هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان افزود : بیشتر مراجعات زنان باردار به متخصصان زنان و زایمان غیر ضروری است و گاهی به دلیل شلوغی مطب ها پزشکان فرصت ارائه توصیه ها و نکات مورد نظر نیستند لذا مراکز بهداشتی لیست اسامی و اطلاعات  جسمی نظیر وزن ، قد ، بیماری و تعداد زایمانهای خانمهای باردار هر منطقه را در اختیار دارند و می توانند به آنها آموزشها و  اطلاعات کافی و لازم را ارائه دهند.

وی گفت : در سال گذشته به دلیل مراقبتها و پی گیریهای لازم مادران و مراکز بهداشتی در شهرستانهای رفسنجان و انار هیچ زن بارداری منجر به فوت نداشتیم در حالی که یکی از شاخصهای مهم در دنیا مرگ مادران باردار به خاطر عوارض بارداری است.

برچسب ها:
خودمراقبتی در مادران باردار موجب کاهش مرگ و میر ناشی از بارداری می شود
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان