مادر یعنی عشق ، آرامش ، مظهر عطوفت و مهربانی

  • شناسه خبر: 37293
مادر یعنی عشق ، آرامش ، مظهر عطوفت و مهربانی

ارزش قطره های باران را گلهای تشنه می دانند ، مادران همچون بارانی هستند که بر تن گلهای زندگی خود می بارند و آنها را سیراب می کنند. خانه خشتی: مادر! سرو بلند قامت و تنومندی است که  نیلوفر با تکیه بر تو به خورشید می رسد، جویبار زلالی که نفس تو نهالی جان می […]

خانه » آخرین اخبار » مادر یعنی عشق ، آرامش ، مظهر عطوفت و مهربانی

ارزش قطره های باران را گلهای تشنه می دانند ، مادران همچون بارانی هستند که بر تن گلهای زندگی خود می بارند و آنها را سیراب می کنند.

خانه خشتی: مادر! سرو بلند قامت و تنومندی است که  نیلوفر با تکیه بر تو به خورشید می رسد، جویبار زلالی که نفس تو نهالی جان می گیرد و پرنده ای سبکبال که با ترنم تو زندگی معنا می گیرد .

مادر ! بی تو زندگی معنا ندارد تو از هر گلی زیباتری ، در این جهان من گوهری بالاتر از تو نمیابم.

خداوند رحمت خود را با بارش باران یعنی حضور نازنین مادر در زندگی ، بر سر ما نازل می کند مادران همچون بارانی هستند که بر تن گلهای زندگی خود  برای جلا دادن روح و سیراب کردن آنها می بارند .

مادر یعنی عشق و آرامش ، هر فرزندی هر کجا که باشد بازهم آغوش گرم مادر را می جوید.

آرامشی که مادر به فرزند خود می دهد ، جوشش عشق مادر برای فرزند ، هیچ جای دنیا یافت نمی شود ، او دل می سوزاند و تا آخرین نفس ، تمام هستی خود را در فرزند می بیند و می گوید من اگر بمیرم فرزندم وجود دارد و نفس می کشد این یعنی زندگی و امید یک مادر.

وقتی که فرزندی را بدنیا می آورد و مسئولیتی را خداوند به وی می سپرد ،  تنها عاملی که موفقیت نهایی یک مادر را در تربیت درست فرزندش تضمین می کند به واسطه ایمان و باوری است که در باطن وی نهفته است.

مادر تمام روزهای زندگی خود را با این امید سپری می کند و مثل یک باغبان به فرزندش می رسد  که فرزندش در جامعه  و در آینده  اورا مفتخر و سربلند کند .

مادری که اگر پای فرزندش به جایی بگیرد و خراش بردارد و یا خاری در پای او رود ، جگر سوزانه چنان آهی از ته دل می کشد که گویی آتش همه جا را فرا گرفته است او برای رفع مشکل فرزندش دنیا را زیر و رو می کند .

مادر تمام مهربانی و عطوفت خود را به پای فرزند می ریزد گویی که پادشاه  دو عالم در خدمت فرزند است.

مادر وجود خود را مثل یک شمع می سوزاند و آب می کند تا به فرزندش گرمی ببخشد ، اگر پیشامد و بیماری یا غم و اندوه و درد و غفلت بر ما عارض شود دست به دامان دعا بر سر سجاده ، بهبودی ما را ز خالق  یکتا و آفریدگار بی همتا می طلبد ، او کسی است که خداوند از ناحیه او دعا را برآورده می سازد چه حکمتی در این کار است ؟ چه رازی و چه رابطه ای بین خدا و مادر وجود دارد که  رب العالمین بهشت برین را زیر پای مادران واجب گردانیده است؟

براستی که مادر شاهکار خلقت و طبیعت و از هر گوهری بالاتر است ، اگر روزی پیر شود بازهم گل همیشه بهار است ، بوسه او بر فرزند ، رحمت و محبت خداوند را بر زندگی وارد می کند، نفس کشیدن او زندگی و حیات را در رگهای فرزندان جاری می سازد ، دعای او همیشه پشت سر فرزندان است و ما هر چه داریم و هرچه هستیم با دعای خیر مادارن به انجا رسیدیم.

پس یادمان باشد که اگر مادر به زمان پیری و ناتوانی رسید وی را در خانه سالمندان رها نکنیم  چرا که در منابع و روایات اهل بیت (ع) آمده است ” وجود سالخورده و مادربزرگ یا پدر بزرگ  در یک خانه مایه برکت است”  چه خوب است برای خود زندگی کنیم نه برای نمایش دادن آن به دیگران .

اگر بدانیم که خوشبختی دوست داشتن چیزی است که بدست آورده ایم پس ما خوش بخت ترین افراد روی زمین هستیم چرا که مادر نور و خوشبختی ای  است که خداوند از روز ازل در روح و جسم ما تنیده است ، پس قدرش را بدانیم و بگوییم مادر با تمام وجود دوستت دارم و اگر نباشی  نفسِ من نیز قطع خواهد شد.

عشق بین مادر و فرزند وصف ناشدنی است مادر نفسهای تو نفسهای من است ، قلب من جایگاه توست تا ابد می ستایمت.

برچسب ها:
زن مادر
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان