بازسازی کوچه های مدینه در جوار بزرگترین خانه خشتی جهان در رفسنجان + عکس

  • شناسه خبر: 37105
بازسازی کوچه های مدینه در جوار بزرگترین خانه خشتی جهان در رفسنجان + عکس

در بازسازی کوچه های مدینه در جوار بزرگترین خانه خشتی جهان ، گردشگرانی از کشورهای چین و اسپانیا از این مکان دیدن کردند. مسئول بازسازی کوچه های مدینه در رفسنجان به خبرنگار “خانه خشتی” گفت : در محوطه بیش از هزار متر مربع بازسازی صورت گرفت و در ایام تعطیلات نوروز مورد بازدید قرار گرفت […]

خانه » آخرین اخبار » بازسازی کوچه های مدینه در جوار بزرگترین خانه خشتی جهان در رفسنجان + عکس

در بازسازی کوچه های مدینه در جوار بزرگترین خانه خشتی جهان ، گردشگرانی از کشورهای چین و اسپانیا از این مکان دیدن کردند.
مسئول بازسازی کوچه های مدینه در رفسنجان به خبرنگار “خانه خشتی” گفت : در محوطه بیش از هزار متر مربع بازسازی صورت گرفت و در ایام تعطیلات نوروز مورد بازدید قرار گرفت که این بازدید تا آخر فروردین ماه ادامه دارد.
محمد سلمانی افزود : نمای این بازسازی ، معماری قدیم شهر مدینه و کوچه های بنی هاشم ، مسجد و باغ فدک ، میدان ، خانه حضرت علی (ع) کوچه خانه پیامبر (ص) و یاران حضرت علی (ع)  ، بیت الاحزان و قبرستان بقیع و همچنین حجره ها و اتاق های خانه امام علی (ع) با طرح گلی و پارچه های نقاشی شده و مصالح آجرنمای سنگ فرش ، نخل خرما و بلوک سیمانی بنا شده است.

IMG_3367
وی بیان داشت : برای اجرای این طرح بیش از صد میلیون ریال به کار رفته است .

سلمانی خاطرنشان کرد : کوچه های خشت وگلی این آثار تداعی روزهای زندگی ائمه اطهار (ع) است و حال و هوای خاصی به بازدید کنند گان می دهد .
وی افزود :  به جهت نزدیکی خانه حاج آقا علی با این بازسازی ، بازدید کنند گان ضمن بازدید از بزرگترین خانه حاج آقا علی در قاسم آباد رفسنجان از کوچه های مدینه دیدن می کنند.
سلمانی گفت : از ۲۴ اسفند سال گذشته  تا کنون یکصد هزار نفر میهمانان نورورزی و اهالی رفسنجان و کشورهای خارجی از بنای خشتی جهان و کوچه های مدینه بازدید کردند.
مسئول بازسازی کوچه های مدینه خاطرنشان کرد : مسئولین شهرستان از جمله نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی ، امام جمعه بخشداری مرکزی و اهالی روستا و دهیار و شورای اسلامی روستا ، هیئت های مذهبی و امام جماعت مسجد در بازسازی این بنا و کوچه های مدینه همت و تلاش کردند.

IMG_3368 IMG_3369 IMG_3370 IMG_3371 IMG_3373 IMG_3374 IMG_3378 IMG_3379 IMG_3380 IMG_3383 IMG_3386 IMG_3390 IMG_3392 IMG_3394 IMG_3402 IMG_3403 IMG_3405 IMG_3406 IMG_3410

 

برچسب ها:
بازسازی کوچه های مدینه در جوار بزرگترین خانه خشتی جهان در رفسنجان + عکس خانه خشتی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان