امام جمعه رفسنجان:

نهادهای فرهنگی تنها اسم فرهنگی بودن را یدک نکشند

  • شناسه خبر: 36908
نهادهای فرهنگی تنها اسم فرهنگی بودن را یدک نکشند

امام جمعه رفسنجان هویت فرهنگی را مایه پیروزی و اقتدار ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: مؤسسه‌ها و نهادهای فرهنگی نباید تنها اسم فرهنگی بودن را یدک بکشند، بلکه باید در عمل ثابت کنند که فرهنگی هستند. به گزارش “خانه خشتی” ، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه رفسنجان با بیان اینکه […]

خانه » آخرین اخبار » نهادهای فرهنگی تنها اسم فرهنگی بودن را یدک نکشند
امام جمعه رفسنجان هویت فرهنگی را مایه پیروزی و اقتدار ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: مؤسسه‌ها و نهادهای فرهنگی نباید تنها اسم فرهنگی بودن را یدک بکشند، بلکه باید در عمل ثابت کنند که فرهنگی هستند.

به گزارش “خانه خشتی” ، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه رفسنجان با بیان اینکه رعایت تقوا بر درجات کمال آدمی می‌افزاید، اظهار داشت: تقوا ذخیره آخرت برای صاحبانش است.

وی تصریح کرد: فقیران در پیشگاه خداوند حقوقی دارند که که در اموال افراد توانگر نهفته شده و پیامبر (ص) فرمودند؛ «وای بر توانگرانی که روز قیامت فقیران از آنها شکایت می‌کنند و اگر این حق ادا نشود، گرفتاری‌های زیادی به وجود می‌آید».

امام جمعه رفسنجان با تاکید بر انجام صله رحم خاطرنشان کرد: این مهم هم پاداش اخروی دارد و هم دنیوی و کسی که این عمل نیکو را انجام دهد عمرش زیاد و مالش افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به فرمایش رسول گرامی اسلام ابراز داشت: ایشان بر صله رحم تاکید فراوان داشتند و برای کسی که آن را انجام می‌دهد، حب خداوند، گشایش در روزی، طولانی شدن عمر و بهشت را بشارت داده‌اند.

رمضانی‌پور با تسلیت ایام شهادت حضرت ام‌البنین ایشان را همسر و مادر شهید خواند و تصریح کرد: مادران و همسران شهدا حق زیادی بر گردان ما دارند و رهبر فرزانه انقلاب فرمودند، «اگر صبر و استقامت آنها نبود، شوق جهاد در راه خدا در دل مردان می‌خشکید».

امام جمعه رفسنجان گفت: عزم ملی و مدیریت جهادی را باید در حوزه فرهنگ نشان دهیم و تا زمانی که این مهم محقق نشود ما عقب هستیم.

وی به قدرت نرم نظام اشاره کرد و اذعان داشت: همان‌طور که دشمن جنگ نرم علیه جوانان ما را به راه انداخته است ما هم قدرت فرهنگی ناب و اصیلی داریم که در عرصه‌های مختلف تاثیرگذار بوده است.

رمضانی‌پور بیان کرد: منابع قدرت فرهنگی در نظام ما کم نیست و لایه‌های فرهنگی و انقلابی باید در جامعه شناسایی شود.

وی هویت فرهنگی را مایه پیروزی و اقتدار ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: مؤسسه‌ها و نهادهای فرهنگی نباید تنها اسم فرهنگی بودن را یدک بکشند، بلکه باید در عمل ثابت کنند که فرهنگی هستند.

وی از میل و رغبت خانواده‌ها به فرهنگ قرآنی یاد کرد و ابراز داشت: ترویج فرهنگ قرآنی و دینی با همکاری عالمان دینی میسر می‌شود و همه باید نسبت به آن اهتمام بورزیم.

رمضانی‌پور اخلاق و فرهنگ دینی، امر به معروف و نهی از منکر، ایجاد سبک زندگی علوی و فاطمی و … را در جامعه ایران اسلامی مهم دانست و تاکید کرد: رسانه ملی باید به گونه‌ای عمل کند که بیش از گذشته به فرهنگ ارزشی بپردازد.

وی بر ضرورت توجه به فضای مجازی تاکید و خاطرنشان کرد: نصب‌العین قرار دادن فرامین رهبر فرزانه می‌تواند ما را متوجه مزاحمان و موانع فرهنگی کند.

وی به ابلاغ سیاست‌های کلی حوزه سلامت اشاره و بیان کرد: این حوزه از مترقی‌ترین سیاست‌ها در دنیا محسوب می‌شود و سربازان این عرصه باید نسبت به این سیاست‌ها جامعه عمل بپوشند.

وی به کمک همگان در ساخت مصلای رفسنجان تاکید کرد و ابراز داشت: همه ما در این کار معنوی سهیم باشیم تا باقیات و صالحاتی برای خود رقم بزنیم.

برچسب ها:
امام جمعه رفسنجان خانه خشتی نهادهای فرهنگی نباید تنها اسم فرهنگی بودن را یدک بکشند
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • یک رفسنجانی

    خود نهاد نماز جمعه یک نهاد فرهنگی است . امام جمعه نیز یک شخص فرهنگی ، خودتان چی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان