احمدی روشن جانش را فدای غنی‌سازی ۲۰ درصد کرد

  • شناسه خبر: 36858
احمدی روشن جانش را فدای غنی‌سازی ۲۰ درصد کرد

این موضوع که غنی‌سازی ۲۰ درصد سبب می‌شود دست ما در برابر دشمنان و استکبار جهانی پر باشد و بدانند که بدون نیاز به آنها می‌توانیم به انرژی هسته‌ای دست یابیم. به گزارش “خانه خشتی”، به‌مناسبت روز ملی فناوری هسته‌ای همایش «راهی که آمده‌ایم» در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد. در این همایش […]

خانه » آخرین اخبار » احمدی روشن جانش را فدای غنی‌سازی ۲۰ درصد کرد

این موضوع که غنی‌سازی ۲۰ درصد سبب می‌شود دست ما در برابر دشمنان و استکبار جهانی پر باشد و بدانند که بدون نیاز به آنها می‌توانیم به انرژی هسته‌ای دست یابیم.

به گزارش “خانه خشتی”، به‌مناسبت روز ملی فناوری هسته‌ای همایش «راهی که آمده‌ایم» در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد.

05075024397228626607

در این همایش که با حضور دانشجویان همراه بود محمدحسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک و پدر شهید احمدی روشن بعد از پخش کلیپی مربوط به شروع فعالیت‌های هسته‌ای در ایران توسط دانشمندان و اتفاقاتی و واکنش‌هایی که در این راستا دنیا داشته است سخنرانی کردند.

رحیم احمدی روشن در این همایش با اشاره به اینکه تمام دانشجویان مصطفی احمدی روشن هستند، اظهار کرد: تمام دانشجویانی که در حال تحصیل هستند همانند مصطفی هستند و‌‌ همان علاقه‌ای که به مصطفی داشتم به دانشجویان هم دارم و امیدوارم که دانشجویان ادامه دهنده راه شهدا باشند.

پدر شهید احمدی روشن با اشاره به ویژگی‌های شهید احمدی روشن، گفت: مهم‌ترین ویژگی مصطفی این بود که سربازی خوب و ارزنده برای مردم و رهبر معظم انقلاب بود.

وی با اشاره کارشکنی‌های انجام‌شده در راه غنی‌سازی انرژی هسته‌ای ایران در سال ۸۲، تصریح کرد: همان‌هایی که در سال ۸۲ مسبب شدند تا ملت ایران کلاهی گشاد تا روی کمر بر سرش برود در حال حاضر در مسند قدرت و تصمیم گیری برای ملت هستند.

احمدی روشن با اشاره به توزیع سبد کالای دولت در زمان ۲۲ بهمن و بعد از دریافت بخشی از سرمایه بلوکه شده ایران، خاطرنشان کرد: توزیع بدون تدبیر سبد کالا سبب شد که غرب با ریشخند گرفتن ملت ایران به آن‌ها توهین کند، هرچند دادن سبد کالا خودش نیز توهینی به شعور ملت ایران بود.

پدر شهید روشن با اشاره به وضعیت این روزهای آرمیتا و علیرضا، اظهار کرد: همواره آرمیتا نقاشی فردی را که عامل ترور و شهادت پدرش بود می‌کشد و علیرضا نیز همبازی‌اش را پدرش می‌داند و به‌راستی چه‌کسی پاسخگوی نیاز آن‌ها است.

وی با اشاره به فناوری هسته‌ای برای ملت ایران به‌عنوان یک امانت الهی، گفت: این صنعت به‌عنوان یک ودیعه و میراث از طرف شهدا به ما رسیده است و باید از آن حفاظت کنیم و مراقب باشیم که روی خون شهدا پای نگذاریم.

باید در مقابل استکبار ایستادگی کرد

احمدی روشن، با اشاره به پاسخ شهید روشن به سؤال یکی از بستگان درباره ضرورت نیاز به غنی‌سازی ۲۰ درصد، تأکید کرد: مصطفی اعتقاد داشت که ما باید در مقابل استکبار جهانی با دست پر صحبت کنیم و رسیدن به این حد از غنی‌سازی نشان دهنده توان بالای ما بود.

وی با بیان اهمیت ولایت‌مداری در جامعه و بین نخبگان، افزود: شهید روشن در عمل ثابت کرد که ولایت‌مدار است، بنابراین آنهایی که در هرجا از اسم ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب هزینه می‌کنند بهتر است به‌جای شعار دادن در عمل ولایت‌مدار بودن خود را اثبات کنند.

محمدحسن قدیری ابیانه ظهر امروز در همایش «راهی که آمدیم» در دانشگاه قم، با اشاره به نقشه دشمن برای ایران، اظهار کرد: در حال حاضر نفت و اتکا به درآمد نفتی سبب شده است که غرب فرهنگ و کار ما را هدف قرار دهند.

سفیر اسبق ایران در ایتالیا با اشاره به میزان ساعت کار مفید ادارات در ایران، افزود: در حال حاضر در ایران میزان کار مفید در ادارات ۲۲ دقیقه است و ما در یک تنبلی اجتماعی به سر می‌بریم.

برخی در مذاکرات هسته‌ای به‌گونه‌ای دیگر می‌اندیشند

کار‌شناس علوم استراتژیک با اشاره به نحوه ارزش گذاری کالای خوب از سوی مردم، تصریح کرد: متأسفانه از رژیم پهلوی تا کنون این مسئله در ذهن مردم تثبیت شده است که کالای خوب کالای خارجی است و این سبب شده است که لباس ایرانی با برچسب کالای خارجی از جنوب ایران با قیمتی بالا در بازار توزیع می‌شود.

وی با اشاره به نوع تفکر برخی از افراد درباره مذاکرات، عنوان کرد: بعضی‌ها فکر می‌کنند اگر از حق هسته‌ای خود بگذریم دشمنی‌ها به پایان می‌رسد در حالی که در لیبی و دوران قذافی این اتفاق افتاد و نتیجه این کار را نیز شاهد بودیم.

قدیری ابیانه با اشاره به ویژگی‌های شهدای هسته‌ای، گفت: خودباوری، ‌امید به موفقیت و تلاش مهم‌ترین عامل غلبه بر مشکلات است و دانشمندان و شهدای هسته‌ای با تکیه به این سه عنصر انرژی هسته‌ای را بومی‌سازی کردند.

گذشتن از هسته‌ای بودن حالا مشکلات آمریکا و ایران نیست

مدیر مؤسس انجمن نخبگان جهان اسلام با بیان بی‌ارتباط بودن انرژی هسته‌ای و خصومت آمریکا با ایران، عنوان کرد: ما اگر از هسته‌ای بگذریم، اگر پیچ و مهره‌ای از نیروگاه هسته‌ای در ایران باقی نماند بازهم دشمنی آمریکا با ایران به پایان نمی‌رسد.

کار‌شناس عالی وزارت خارجه با اشاره به دوران دفاع مقدس، گفت: بعد از انقلاب ما با فاصله کوتاهی وارد جنگ با عراق شدیم و در آن زمان ما انرژی هسته‌ای نداشتیم که غرب از عراق حمایت کرد.

سفیر سابق ایران در مکزیک با اشاره به نقشه دشمن برای ایران، عنوان کرد: دشمن در صدد تجزیه کشور ایران است و این در حالی است که آن‌ها می‌خواستند‌‌ همان‌طور که کویت را تجزیه کردند ایران را هم تجزیه کنند که ایران این‌گونه نبود.

سفیر سابق ایران در ایتالیا با اشاره به سخنان رئیس جمهور درباره غنی‌سازی و انرژی هسته‌ای، افزود: اینکه بگویند چرخ سانتریفیوژ‌ها بچرخد اما چرخ کارخانه و زندگی مردم هم بچرخد یک شعار اشتباه است، چون نفت تمام‌شدنی است و نباید به اقتصاد بر پایه نفت تکیه کرد.

مدیر مؤسس انجمن نخبگان جهان اسلام با اشاره به اظهارات رئیس بهینه‌سازی سوخت، گفت: رئیس بهینه‌سازی سوخت در سخنرانی خود گفت تا سال ۱۴۰۰ نفت و سوخت تمام می‌شود، پس باید بدانیم که نفت حتی بدون تحریم هم تمام می‌شود.

دیپلماسی لبخند بی‌نتیجه بود

قدیری ابیانه با اشاره به متوسط سن دانشمندان هسته‌ای، بیان کرد: میانگین سنی دانشمندان هسته‌ای ما ۲۵-۲۸ است، بنابراین دانشجویان با تأسی از دانشمندان هسته‌ای خود را راه‌حل مسئله بدانند نه‌اینکه خودشان را صورت مسئله ببینند و اگر ما ذره‌ای از روحیه شهید روشن را داشته باشیم می‌توانیم به پیشرفت عالی برسیم.

وی با بیان بی‌نتیجه بودن مذاکرات ایران و آمریکا، تأکید کرد: مهترین نتیجه مذاکرات این است که فریب خوردگان فکر می‌کنند دیپلماسی لبخند بی‌فایده است و نرمش قهرمانانه دستکش مخملی را از دست آمریکا بیرون می‌آورد و مشت آهنین آمریکا را نیز بیرون می‌آورد.

در پایان مراسم نیز حجت الاسلام عسگر دیرباز رئیس دانشگاه قم و معاونینش با حضور روی سن از رحیم احمدی روشن به‌نیابت از فرزندش شهید احمدی روشن قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/ منبع : بوتیا

برچسب ها:
احمدی روشن جانش را فدای غنی‌سازی ۲۰ درصد کرد
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان