حجت‌الاسلام عالی :

شکر نعمت بالاتر از خود نعمت / چگونه بنده شاکر خداوند باشیم؟

  • شناسه خبر: 36759
شکر نعمت بالاتر از خود نعمت / چگونه بنده شاکر خداوند باشیم؟

استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: نعمتی خداوند به ما عطا کرده است وسیله ایست تا ما را به خالق برساند و شکر کردن این نعمتها رسیدن به این هدف را میسر خواهد کرد ، شکر نعمت بالاتر از خود نعمت است. به گزارش خبرنگار”خانه خشتی”، حجت‌الاسلام مسعود عالی استاد حوزه علمیه قم در مراسم سوگواری بانوی […]

خانه » آخرین اخبار » شکر نعمت بالاتر از خود نعمت / چگونه بنده شاکر خداوند باشیم؟

استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: نعمتی خداوند به ما عطا کرده است وسیله ایست تا ما را به خالق برساند و شکر کردن این نعمتها رسیدن به این هدف را میسر خواهد کرد ، شکر نعمت بالاتر از خود نعمت است.

به گزارش خبرنگار”خانه خشتی”، حجت‌الاسلام مسعود عالی استاد حوزه علمیه قم در مراسم سوگواری بانوی بزرگوار اسلام حضرت فاطمه(س) در رفسنجان، خداوند را بسیار بخشنده دانست و اظهار کرد: از ابتدای تاریخ تا انتها لطف بینهایت خداوند شامل حال انسان ها بوده است اما هرکس به اندازه ظرفیت خود از آن بهره می گیرد.

وی یادآور شد: در هنگام باریدن باران اندازه ظرف ما بهره ما را از این آب مشخص می کند، ظرفیت ما سهم ما را از رزق معلوم می کند.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه محرومیت ما به خاطر محدودیت و کوچک بودن ماست، عنوان کرد: یکی از کارهایی که انسان را بزرگ می کند و باعث عنایت بیشتر خداوند به او می شود آن است که داده های خداوند را ببیند و قدر دانی کند.

حجت‌الاسلام عالی ادامه داد: دیدن نعمتهای خداوند لطافت روح می خواهد و این سنت پروردگار است که هر کس که قدردان باشد را بزرگ گرداند.

وی با سفارش به قرائت دعای جوشن صغیر تصریح کرد: امام موسی کاظم(ع) در این دعا به گونه ای زبان شکر انسان را باز می کند که دل او از صمیم قلب شاکر خداوند می شود.

استاد حوزه علمیه قم نعمت پرستش خداوند و ظهورانبیاء برای مسلمانان را یکی از نعمتهای بزرگ باطنی برشمرد و گفت: بلند شدن پرچم اهل بیت در کشور بزرگترین نعمت معنوی است که شامل حال ما شده است.

وی به حضور عده ای دنیا طلب و پوچ در رده های پایین کشوری اشاره کرد و یادآور شد: هرچه به رده های بالاتررویم پاکی مسئولین بیشتر می شود و در راس آنان رهبر فرزانه انقلاب قرار دارند.

حجت‌الاسلام عالی  نعمتهای خداوند را از اسباب ندانستن را از دیگر قدم های مسیر شکر برشمرد و گفت: پروردگار با اسباب نعمت هایش را به ما میدهد و در عین حال که واسطه ها قابل احترامند اما دست مقدسی پشت قرار دارد و تکیه بر غیر خدا یک دید شرک آلود است.

وی افزود: نعمتی خداوند به ما عطا کرده است وسیله ایست تا ما را به خالق برساند و شکر کردن این نعمتها رسیدن به این هدف را میسر خواهد کرد ، شکر نعمت بالاتر از خود نعمت است.

این استاد اخلاق، صبر در بلا و شدائد را از ویژگیهای خوبان و بندگان خاص پروردگار دانست.

گفتنی است، مراسم سوگواری حضرت فاطمه الزهراء(س) با حضور این استاد گرانقدر در مسجد الزهراء رفسنجان از جمعه ۱۵ فروردین آغاز و تا سه شنبه ۱۹ فروردین ادامه خواهد داشت.

برچسب ها:
خانه خشتی رفسنجان شکر نعمت بالاتر از خود نعمت / چگونه بنده شاکر خداوند باشیم؟ عالی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • مریم

    بسیار عالی و در خور تفکر بود- ممنون
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان