گران‌ترین پنیر دنیا از شیر چه حیوانی گرفته می‌شود؟+ تصاویر

  • شناسه خبر: 36744
گران‌ترین پنیر دنیا از شیر چه حیوانی گرفته می‌شود؟+ تصاویر

گران‌ترین پنیر دنیا موسوم به «پوله» از شیر الاغ و در کشور صربستان تهیه می‌شود. قیمت هر کیلو گرم از این پنیر ۸۰۰ پوند اعلام شده است. گفته می‌شود برای تهیه هر کیلوگرم از این پنیر حدود ۲۵ کیلوگرم شیر الاغ احتیاج است و علت گرانی این پنیرنیز همین مسئله می‌باشد.  به گزارش “خانه خشتی”، در […]

خانه » آخرین اخبار » گران‌ترین پنیر دنیا از شیر چه حیوانی گرفته می‌شود؟+ تصاویر

گران‌ترین پنیر دنیا موسوم به «پوله» از شیر الاغ و در کشور صربستان تهیه می‌شود. قیمت هر کیلو گرم از این پنیر ۸۰۰ پوند اعلام شده است. گفته می‌شود برای تهیه هر کیلوگرم از این پنیر حدود ۲۵ کیلوگرم شیر الاغ احتیاج است و علت گرانی این پنیرنیز همین مسئله می‌باشد.

 به گزارش “خانه خشتی”، در خبر‌ها آمده است این پنیر بسیار ترد و سفید بوده و شبیه پنیر اسپانیایی موسوم به «مانچگو» می‌باشد اما طعم غنی‌تر و عمیق‌تر این پنیر باعث مزیت آن نسبت به سایر پنیرهاست. در افسانه‌ها آمده است راز زیبایی «کلئوپاترا» ملکه زیباروی مصری نیز مصرف مداوم شیر الاغ بوده است. به روایت دیگری وی هر روز با شیر الاغ استحمام می‌کرده است.

 به هرحال قیمت فوق العاده زیاد این پنیر نام آن را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرده است. بعد از آن یک نوع پنیر سوئدی که حدود ۶۳۰ پوند قیمت دارد قرار گرفته است و در رده سوم نوعی پنیر کمیاب ایتالیایی قرار گرفته است که از شیر گاو تهیه می‌شود.

 

 

 

 

منبع: جام

برچسب ها:
گران‌ترین پنیر دنیا از شیر چه حیوانی گرفته می‌شود؟+ تصاویر
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان