اظهار نگرانی پدر پارک ملی سیاه کوه اردکان در خصوص کمبود آب این منطقه

  • شناسه خبر: 36728
اظهار نگرانی پدر پارک ملی سیاه کوه اردکان در خصوص کمبود آب این منطقه

در پی خبر انتشار پیش بینی هواشناسان در خصوص گرمای شدید تابستان آتی پدر پارک ملی سیاه کوه اردکان در خصوص سیاه کوه و کمبود آب آن اظهار نگرانی کرد. به گزارش “خانه خشتی” دکتر محمدرضا اقبالی احمدآبادی درگفتگو با تسنیم  اظهار کرد: با توجه به رشد جمعیت وحوش در منطقه پارک ملی سیاه کوه […]

خانه » آخرین اخبار » اظهار نگرانی پدر پارک ملی سیاه کوه اردکان در خصوص کمبود آب این منطقه

در پی خبر انتشار پیش بینی هواشناسان در خصوص گرمای شدید تابستان آتی پدر پارک ملی سیاه کوه اردکان در خصوص سیاه کوه و کمبود آب آن اظهار نگرانی کرد.

به گزارش “خانه خشتی” دکتر محمدرضا اقبالی احمدآبادی درگفتگو با تسنیم  اظهار کرد: با توجه به رشد جمعیت وحوش در منطقه پارک ملی سیاه کوه و کمبود ذخایر آبی در منطقه سال آتی سیاه کوه با مشکل جدی کم آبی روبرو خواهد شد .

وی گفت: با توجه به اینکه چشمه قاسم وزیر آب چندانی ندارد و گرمای شدید آب های ذخیره شده چهل تغار را از بین خواهد برد حیوانات منطقه با مرگ دست و پنجه نرم خواهند کرد.

این دوستدار طبیعت در اردکان تصریح کرد: از اداره کل محیط زسیت استان یزد می‌خواهیم در خصوص انتقال آب چاه وقفی سیاه کوه اقدامات لازم را انجام دهند.

پدر سیاه کوه همچنین خواهان تسریع ایجاد اداره پارک ملی سیاه کوه در اردکان شد .

پارک ملی سیاه کوه در اسفند ماه ۱۳۸۶ به ثبت ملی رسید و جزء نوزدهمین پارک ملی ایران در آمد . تلاش های اقبالی در این زمینه نقش اساسی داشته و از طرف انجمن حامیان میراث کهن اردکان به وی لقب پدر سیاه کوه داده اند.

شایان ذکراست پارک ملی سیاه کوه هم اکنون زیستگاه یوز کمیاب آسیایی بوده که عکس ان دردوربینهای تله ای ثبت گردیده است.

 

ParkeMellieSiahKooh-650x400

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان