یک مقام ارشد دولت اوباما: فضای مذاکرات مثبت بود/صرف گفت‌وگو برای کاهش تحریم ایران کافی نیست

  • شناسه خبر: 3664
یک مقام ارشد دولت اوباما: فضای مذاکرات مثبت بود/صرف گفت‌وگو برای کاهش تحریم ایران کافی نیست

 «خانه خشتی»: یک مقام ارشد دولت آمریکا با بیان اینکه فضای مذاکرات مثبت بود، گفت: صرف گفت‌وگو برای کاهش تحریم ایران کافی نیست. فارس به نقل از رویترز، یک مقام ارشد دولت “باراک اوباما” که نامش فاش نشد گفت که فضای گفت‌وگوی ایران با قدرتها مثبت بوده است، اما نیاز فوری برای پیشرفت ملموس وجود دارد. […]

خانه » سیاسی » یک مقام ارشد دولت اوباما: فضای مذاکرات مثبت بود/صرف گفت‌وگو برای کاهش تحریم ایران کافی نیست

 «خانه خشتی»: یک مقام ارشد دولت آمریکا با بیان اینکه فضای مذاکرات مثبت بود، گفت: صرف گفت‌وگو برای کاهش تحریم ایران کافی نیست.

فارس به نقل از رویترز، یک مقام ارشد دولت “باراک اوباما” که نامش فاش نشد گفت که فضای گفت‌وگوی ایران با قدرتها مثبت بوده است، اما نیاز فوری برای پیشرفت ملموس وجود دارد.

وی افزود: گفت‌وگو به خودی خود برای کاهش تحریم‌های ایران کافی نیست.

این مقام دولت آمریکا گفت: اکنون ما باید کار سخت را شروع کنیم… جامعه بین‌الملل از آنها انتظار دارد اقدام کنند.

“ویلیام هیگ”، وزیر خارجه انگلیس نیز در واکنش به برگزاری مذاکرات ایران با ۱+۵ در استانبول گفت: شش کشور مذاکره کننده با قاطعیت به این گفت‌وگوها نزدیک شدند تا یک گفت‌وگوی جدی با ایران را دنبال کنند، و به حصول یک راه‌حل مسالمت‌آمیز و مورد مذاکره برای موضوع هسته‌ای [ایران] متعهد بودند.

وی افزود: گفت‌وگوهای امروز اولین گام به سوی این هدف بود، اما هنوز راه درازی پیش رو است.

ویلیام هیگ ادامه داد: ما منتظر دور بعدی گفت‌وگوها هستیم. اکنون ما نیاز به توافق درباره گامهای عملی و فوری برای اعتمادسازی در جهان داریم مبنی بر اینکه ایران به الزامات بین‌المللی خود پایبند بوده و نمی‌خواهد سلاح هسته‌ای بسازد.

گفت‌وگوهای ایران با ۱+۵ روز گذشته در دو نوبت صبح و عصر در استانبول برگزار شد.

“کاترین اشتون”، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانسی خبری پس از نشست ایران با ۱+۵ به مفید و سازنده بودن گفت وگوها اشاره کرد و گفت که تهران باید حق برخوداری از برنامه هسته ای را باید داشته باشد.

اشتون در ادامه سخنانش گفت: ما انتظار داریم که نشست آتی [نشست ۳ خرداد ماه در بغداد] به گام‌های محکمی در راستای راه‌حل ‌های مذاکره شده جامع منتهی شود که اعتماد بین‌المللی به ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران بازگردد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه سخنانش در کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما هم اکنون خواستار آن هستیم که به سوی روند پایداری از مذاکرات حرکت کنیم جایی که ما بتوانیم گام‌های عملی و فوری برای اعتمادسازی برداریم و [در همین راستا] مذاکره کنندگان رویکرد “گام به گام” را اتخاذ خواهند کرد و نشست بعدی ۲۳ می در بغداد برگزار خواهد شد.

وی افزود: ما اطمینان یافتیم که ایران جدی است. ما همچنین به دنبال این هستیم که ایران به الزامات بین المللی پایبند باشد. ایران باید حق برخورداری از برنامه هسته ای صلح آمیز را داشته باشد.

اشتون ادامه داد: ما برای انجام اقدامات ملموس و عملی جدی هستیم.

“سعید جلیلی”، مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران نیز در کنفرانسی خبری پس از نشست روز گذشته گفت: باقری و اشمیت مأموریت یافتند که برای اجلاس سوم خرداد در بغداد پیش‌نویسی را برای چارچوب‌ همکاری‌ها تدوین کنند و پس از تدوین این پیش نویس، همکاری‌های متقابل شروع خواهد شد.

وی گفت: مواضع جمهوری اسلامی در مذاکره با ۱+۵، جلوگیری از اشاعه سلاح‌های هسته‌ای است و ما این موضع را دنبال می‌کنیم و امیدواریم همکاری برای خلع سلاح جهانی و عدم اشاعه شکل بگیرد.

جلیلی با بیان اینکه به آقای باقری و خانم اشمیت مأموریت داده شده که برای اجلاس سوم خرداد در بغداد پیش‌نویسی را برای چارچوب‌ همکاری‌ها تدوین کنند، یادآور شد: پس از تدوین این پیش نویس، همکاری‌های متقابل شروع خواهد شد و امیدواریم شاهد گام‌های مثبتی در این زمینه باشیم.

برچسب ها:
یک مقام ارشد دولت اوباما: فضای مذاکرات مثبت بود/صرف گفت‌وگو برای کاهش تحریم ایران کافی نیست
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان