یادداشت/

میراث سال ۹۲ برای سال ۹۳/ اقتصادی که جا ماند

  • شناسه خبر: 36591
میراث سال ۹۲ برای سال ۹۳/ اقتصادی که جا ماند

سال حماسه ی سیاسی و اقتصادی که تنها حماسه ی سیاسی اش به چشم آمد بلاخره تمام شد و اقتصاد جا مانده از سال ۹۲ به ۹۳ رسید. به گزارش “خانه خشتی” به نقل از بوتیا، با شنیدن نام سال ۹۲ در بیانات آغازین سال مقام معظم رهبری ، مردم که می دانستند وظیفه آنان در […]

خانه » آخرین اخبار » میراث سال ۹۲ برای سال ۹۳/ اقتصادی که جا ماند

سال حماسه ی سیاسی و اقتصادی که تنها حماسه ی سیاسی اش به چشم آمد بلاخره تمام شد و اقتصاد جا مانده از سال ۹۲ به ۹۳ رسید.

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از بوتیا، با شنیدن نام سال ۹۲ در بیانات آغازین سال مقام معظم رهبری ، مردم که می دانستند وظیفه آنان در به تحقق رسانیدن حماسه ی سیاسی است ، تمام تلاش و توان خود را در انتخاباتهای خرداد ماه ۹۲ به عرصه ی ظهور گذاشتند و به راستی یکی از زیباترین حماسه های سیاسی تاریخ ایران اسلامی را رقم زدند و بعد از اتمام فرایند های انتخابات و تغییر قدرت اجرایی به گروه جدید و تازه نفس منتظر ایجاد حماسه ی اقتصادی از سوی دولت مردان جدید بودند.

download (2)

دولت نیز برای ایجاد اقتصادی پویا تر از گذشته برنامه های فراوانی را بر روی کاغذ و زبان داشت و دارد و و به گفته ی خودش هم و غمش اقتصاد و بهبود وضعیت معیشتی مردم است.

اما براستی و برای چه نام اقتصاد از سال ۹۲ به ۹۳ نیز کشیده شد؟

بی شک یکی از اصلی ترین دلایل این اتفاق به تحقق نپیوستن حماسه ی سیاسی و یا حتی سیاست های اقتصادی صحیح در این بخش بود.

رهبر معظم انقلاب بارها و بارها در سخنان خود از اقتصاد مقاومتی به عنوان پیشبرنده ی اقتصاد در زمان تحریم نام بردند ، اما متاسفانه در سال حماسه ی سیاسی شاهد اقتصادی مقاومتی ای نبودیم.

رهبر انقلاب با نام گذاری سال ۹۳ به عنوان ” اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و حرکت جهاد ” گویا نقایص حرکت های انجام شده در حماسه ی اقتصادی را گوشزد کردند.

حرکت جهادی ، آری نقطه ی عطف اقتصاد و آنهم اقتصاد مقاومتی حرکت جهادی است که عزم ملی را نیز می طلبد.

حرکت های که مردم ایران خود بیاد دارند که در زمان جنگ تحمیلی با وجود تمامی سختی ها ، تحریم ها و مشکلات چگونه ایستاد، و جهادگونه آن دوران سخت را پشت سر گذاشت.

البته حضور رهبر معظم انقلاب در مناطق عملیاتی جنوب کشور در آغازین روزهای سال جدید نیز نکته ای برای به یاد آوردن تمامی رشاهدت ها ، انگیزه ها و ایدئولوژی های آن دوران که نشئت گرفته از تفکرات عظیم امام امت است ، بود.

تفکراتی که باز باید در مسئولین و مردم نهادینه شود و حماسه ای فرهنگی و اقتصادی را با حرکتی جهادی و عزمی ملی به بار بیاورد.

انتهای پیام

برچسب ها:
اقتصاد حماسه دولت شعار سال یادداشت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان