پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

سرانجام کسی که نماز را سبک بشمارد

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از وبلاگ شهدای حمیدآباد رفسنجان،حضرت زهرا(س) روزی از پیامبر اسلام سوال کردند: کیفر کسی که نماز را سبک شمارد چیست؟ پیامبر فرمودند: ای فاطمه ! هر زن و مردی که در خواندن نماز سستی کند خداوند اورا به پانزده چیز مبتلا مینماید: شش چیز آن در دنیا،سه چیز در هنگام مرگ ، سه چیز در قبر و سه چیز در روز قیامت هنگامی که از قبر خارج می شود.
آن شش چیزی که در دنیا دامن گیر او خواهد شد عبارتند از:

۱- خداوند برکت را از عمر او بر میدارد ۲- برکت روزی او سلب می شود. ۳- چهرهی پاکان و نیکان را از او برطرف می سازد. ۴- هرکار و عملی که انجام دهد مزد و پاداشی نمیگیرد؛ ۵- دعای او به آسمان بالا نمیرود؛۶- بهره ای در دعای صالحان نخواهد داشت.

اما چیزهایی که در هنگام مرگ به او می رسد:

۱- ذلیل و خوار از دنیا می رود؛ ۲- گرسنه از دنیا می رود؛ ۳- تشنه می میرد بطوری که اگر از تمام نهرها و جویبارها بیاشامد ، سیراب نخواهد شد.

۲- اما بلاهایی که در قبر به او می رسد:

۳- ۱- خداوند فرشته ای را مامور می کند که در قبر اورا شکنجه دهد ۲- قبر او تنگ میشود. ۳- ظلمت و تاریکی قبر او را فرا میگیرد.

 اما سه آفتی که روز قیامت به هنگام سر برداشتن از قبر به او میرسد:

۱- خداوند فرشته ای را مامور میکند که اورا با صورت به زمین بکشاند در حالی که مردم او را نظاره میکنند؛ ۲- به سختی از او حساب کشیده می شود؛ ۳- رسول خدا نظر لطف و محبت به او نمی اندازد و از او روی برمیگرداند و عذابی دردناک خواهد داشت.

مستدرک الوسائل جلد۱ صفحه ۱۷۱

خروج از نسخه موبایل