بیش از یک هزار و ۴۰۰ گردشگر داخلی و خارجی از بزرگترین خانه خشتی جهان در رفسنجان

  • شناسه خبر: 36410
بیش از یک هزار و ۴۰۰ گردشگر داخلی و خارجی از بزرگترین خانه خشتی جهان در رفسنجان

به گزارش “خانه خشتی” ،رفسنجان با همه ی زیباییهایش از جمله ابنیه ها و اماکن تاریخی ، جنگل سبز مصنوعی درختان پسته ، مجموعه ی بی نظیر حاج آقاعلی (بزرگترین بنای خشتی در جهان )، این روزها میزبان گردشگران داخلی و خارجی از سراسر دنیا است. این مجموعه بسیار دیدنی از دو روز پیش پذیرای بیش […]

خانه » آخرین اخبار » بیش از یک هزار و ۴۰۰ گردشگر داخلی و خارجی از بزرگترین خانه خشتی جهان در رفسنجان

به گزارش “خانه خشتی” ،رفسنجان با همه ی زیباییهایش از جمله ابنیه ها و اماکن تاریخی ، جنگل سبز مصنوعی درختان پسته ، مجموعه ی بی نظیر حاج آقاعلی (بزرگترین بنای خشتی در جهان )، این روزها میزبان گردشگران داخلی و خارجی از سراسر دنیا است. این مجموعه بسیار دیدنی از دو روز پیش پذیرای بیش از یک هزار میهمان نوروزی از سراسر ایران و میهمانانی از کشور چین بوده است.بزرگترین خانه خشتی جهان را در خانه خشتی (7)

محمد رزاقی، راوی خانه حاج آقا علی و نماینده افتخاری میراث فرهنگی مستقر در این مجموعه  گفت: طی دو روز گذشته یک هزار نفر و امروز در اولین روز از سال نو بیش از ۴۰۰ نفر از خانه حاج آقا علی دیدن کردند.

وی افزود: میهمانان داخلی ما از شهرستان‌های تبریز، تهران، کردستان، چهارمحال و بختیاری، شیراز، اصفهان بودند و گردشگرانی از کشور چین نیز از این مجموعه دیدن کردند.

راوی خانه حاج آقا علی و نماینده افتخاری میراث فرهنگی مستقر در این مجموعه بیان داشت: نمایشگاه صنایع دستی هنرمندان رفسنجانی و نمایشگاه عکس از بناهای تاریخی سراسر ایران نیز به همراه اجرای برنامه‌های شاد و متنوع برای فرزندان میهمانان و گردشگران از برنامه‌های جانبی این مجموعه است.

رزاقی با بیان اینکه فضای سبز و آب‌نمای این مجموعه نیز به یمن این ایام افتتاح شد، با اشاره به ایام فاطمیه، عنوان کرد: برنامه‌های تواشیح و قرائت دعا از دیگر برنامه‌های ایام نوروز در این مجموعه است.بزرگترین خانه خشتی جهان را در خانه خشتی (2)

خانه حاج آقا علی بزرگترین خانه خشتی دنیا است که در روستای قاسم‌آباد از توابع رفسنجان بنا شده است.

قدمت این مجموعه به سال ۱۱۳۶ خورشیدی برمی‌گردد و این بنای عظیم ۷ هزار متر مربع زیر‌بنا دارد و مساحت کل آن ۱۲ هزار متر مربع است.

این مجموعه تصویر باشکوهی از معماری در حاشیه کویر را به نمایش گذاشته و هر ساله عده زیادی گردشگر داخلی و خارجی را به خود جذب می‌کند.بزرگترین خانه خشتی جهان را در خانه خشتی (9)

برچسب ها:
بیش از یک هزار و 400 گردشگر داخلی و خارجی از بزرگترین خانه خشتی جهان در رفسنجان خانه خشتی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • یک رفسنجانی

    سلام باید جاذبه های جنبی زیادی در این خانه ایجاد کرد مثلا وسایل کار آنروز در خانه بگذارند ، اسب وشتر برای سوار شدن ، عکس گرفتن و....مسافرین اطراف خانه بگذارند ، گلدانهای گل در جاهای مناسب بگذارند ، غرفه های فروش ایجاد کنند ، امکانات تفریحی برای بچه ها بگذارند و....
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان