نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی:

شاه بیت اقتصاد مقاومتی، مشارکت مردم در سرمایه گذاری و مدیریت مصرف است

  • شناسه خبر: 36369
شاه بیت اقتصاد مقاومتی، مشارکت مردم در سرمایه گذاری و مدیریت مصرف است

 به گزارش خانه خشتی، نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما، ضمن تبریک سال نو به مردم شریف رفسنجان و انار و آرزوی سالی پر از خیر و برکت برای آنان، گفت: حماسه سیاسی در سال ۹۲ با حضور مردم در انتخابات و سایر عرصه […]

خانه » آخرین اخبار » شاه بیت اقتصاد مقاومتی، مشارکت مردم در سرمایه گذاری و مدیریت مصرف است

 به گزارش خانه خشتی، نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما، ضمن تبریک سال نو به مردم شریف رفسنجان و انار و آرزوی سالی پر از خیر و برکت برای آنان، گفت: حماسه سیاسی در سال ۹۲ با حضور مردم در انتخابات و سایر عرصه ها محقق شد و در راهپیمایی ۲۲ بهمن که پر شکوه تر از گذشته بود، حاوی پیامی به مذاکرات، تهدیدات مکرر و گزینه های روی میز غرب بود.

دکتر حسین آذین افزود: مردم با حضور خود، پشتیبانی شان را نسبت به نظام و انقلاب ثابت کردند و نشان دادند که حتی اگر کشور با مشکلات اقتصادی گریبان گیر باشد، از اصل نظام حمایت می کنند.

وی به محقق نشدن حماسه اقتصادی در سال ۹۲ طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: برای تحقق این حماسه زمان لازم است.

آذین ضمن اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی و مصرف گرایی در حماسه اقتصادی به خبرنگار ما گفت: شاه بیت اقتصاد مقاومتی، مشارکت مردم در بخش های تعاونی و خصوصی و نقش آنان در مدیریت مصرف، بهینه مصرف کردن و جلوگیری از اسراف و تزویر است که بخشی از آن باید در دولت به عنوان بزرگ ترین ارگان مصرف کننده رعایت شود.

وی از همراهی و یاری قوه مجریه، مقننه و قضاییه در کنار حضور مردم در سال جدید ابراز امیدواری کرد و گفت: این امر علاوه بر ایجاد رفاه و شادی و نشاط در میان مردم، به حل مشکلات اقتصادی آنان کمک می کند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در ادامه از اقتصاد اسلامی به عنوان اقتصاد برتر یاد کرد و گفت: اقتصاد امروز کشور زیر بنای اسلامی ندارد و برگرفته از اقتصاد غربی است و با آن نمی توان به نتیجه رسید.

وی افزود: اقتصاد باید برگرفته از متون دینی باشد و برای به کار بستن الزامات آن طبق فرموده مقام معظم رهبری، هر سه قوه باید آمادگی داشته باشند.

وی از تشکیل کمیسیون اصل ۴۴ و کمیسیون اقتصادی و جمعی از مجلسی ها برای نهادینه ساختن اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: این امر به منظور مرتفع ساختن موانع راه در سال جدید و یافتن مسیری برای مسائل اقتصادی کشور انجام می گیرد تا به عنوان یک الگو در کل جهان و نظام و کشورهای مسلمان مورد استفاده قرار گیرد.

آذین وجود اختلاس، رانت خواری و … را از مواردی عنوان کرد که نشان دهنده اسلامی نبودن منشأ زیر بنای اقتصاد کشور است و تصریح کرد: در صورت بازگشت به اقتصاد اسلامی و مقاومتی، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

آذین حضور مردم در صحنه را موجب به حرکت در آوردن چرخه تولید قلمداد کرد و افزود: با ورود سرمایه های خرد مردم، و تولید سرمایه های عظیم، بنگاه های کوچک اقتصادی ایجاد و اشتغالزایی را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: هیچ مکتبی به اندازه اسلام به ثروت اهمیت نداده است و حتی در قرآن از نسپردن مال و اموال به دست سفیهان یاد شده است.

آذین افزود: اسلام جامعه فقیر نمی خواهد، بلکه جامعه ای با اهداف و مبانی اسلام می خواهد.

وی به تلاش همه افراد جامعه به لزوم قرار گرفتن فرهنگ در کنار اقتصاد اشاره کرد و گفت: در هر جامعه ای باید به بعد مادی و معنوی توجه شود؛ چرا که حل مشکلات و مسائل اقتصادی بدون حضور دین و ایمان بی ارزش است.

نماینده مردم رفسنجان و انار تبدیل جامعه به مدینه فاضله و حیات طیبه را در حاکمیت دین و اخلاقیات عنوان کرد و گفت: بسیاری از معضلات با حضور فرهنگ به معنای معنویت، و اقتصاد به معنای مادیات برطرف می شود و رشد هر کدام، زمینه رشد دیگری را فراهم می کند.

آذین حضور مردم در صحنه را منوط به درک این ضرورت دانست و افزود: جامعه موفق، به دنبال رشد این دو بعد ایجاد می شود و معنویت به عنوان زیر بنای همه امور، در کنار اقتصاد پویا و سالم شکل می گیرد.

وی ادامه داد: همه ما مردم و مجلسی ها و دولتی ها باید با توجه به فرمایشات رهبر، تلاش کنیم آن ها را به منصه ظهور برسانیم و شاهد رشد معنوی باشیم.

برچسب ها:
اقتصاد مقاومتی اقصاد اسلامی حضور مردم رفسنجان سال نو فرهنگ مشارکت مردم
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان