نگاهی به چرایی لزوم امتیاز دهی آمریکا به ایران!/ با برگهای برنده ایران آمریکا امتیاز خواهد داد

  • شناسه خبر: 3397
نگاهی به چرایی لزوم امتیاز دهی آمریکا به ایران!/ با برگهای برنده ایران آمریکا امتیاز خواهد داد

نکته ای که به صورت قابل توجهی باید به آن اشاره داشت این مطلب است که غرب با ادامه این شرایط بالاجبار باید روز به روز از مواضع خود عقب نشینی کند.چرا که شرایط افکار عمومی به شدت در حال منفی شدن کامل نسبت به سیاستهای غیر دوستانه وغیر منطقی کشورهای غربی است وهمین مساله […]

خانه » سیاسی » نگاهی به چرایی لزوم امتیاز دهی آمریکا به ایران!/ با برگهای برنده ایران آمریکا امتیاز خواهد داد

نکته ای که به صورت قابل توجهی باید به آن اشاره داشت این مطلب است که غرب با ادامه این شرایط بالاجبار باید روز به روز از مواضع خود عقب نشینی کند.چرا که شرایط افکار عمومی به شدت در حال منفی شدن کامل نسبت به سیاستهای غیر دوستانه وغیر منطقی کشورهای غربی است وهمین مساله آنها را تحت فشار قرار خواهد داد.

 یکی از مهمترین خبرهایی که در چند روز اخیر روی رسانه های گروهی گوناگون وبه ویژه رسانه های غربی قرار گرفت بحث آمادگی آمریکا برای امتیاز دهی به ایران بود.آن چنان که بسیاری از رسانه های گروهی از جمله شبکه های خبری آمریکا مانند سی ان ان هم به این مسئله اشاره داشت.

دراین میان نکته ای که به یکباره توجه کامل افکار عمومی دنیا را به خود جلب کرده وسبب حتی شوکه شدن آنها شده این مطلب می باشد که آمریکا علی رغم تلاشهای گسترده خود برای تحت فشار قرار دادن ایران به این صورت حاضر به دادن امتیاز شده است.

برای درک بهتر این موضوع وچرایی این وضعیت باید به نگاهی به شرایط منطقه ومیزان تاثیر گذاری ایران دراین شرایط داشت چرا که از یک سو ایران به دلیل موقعیت خاص وقدرت برتری که نسبت به دیگر کشورهای منطقه دارد در شرایط فعلی به عنوان یک قطب منطقه محسوب می گردد که آمریکا در حال حاضر نمی تواند نسبت به آن بی تفاوت باشد.از طرف دیگر شریان حیاتی نفتی وبحث نفوذ ایدئولوژیک ایران در کشورهای منطقه هم از دیگر نکاتی محسوب می شود که غرب نمی تواند بدون نگاهی به آن درباره ایران تصمیمی بگیرد.

این موضوع در حالی است که آمریکا در چند ماه اخیر به صورت ویژه والبته بدون منطق سیاسی تلاش در راستای فشار بیشتر برایران را افزایش داده،آنقدر که برخی از کشورهای بزرگ مانند چین وروسیه وحتی ژاپن این جهت گیری آمریکا وبه تبع آن اروپا نسبت به ایران را یک جهت گیری کاملا مغرضانه عنوان کرده اند واین اعتراض خود نسبت به این عملکرد دنیای سیاسی غرب را ،علنا و آشکارا بیان داشته اند.

در واقع به دلیل همین موضع گیری قدرتهای بزرگ آمریکا از این پس باید تمام تلاشهای خود برای فشارها برایران را کنار بگذارد. چرا که اولا فشارها جواب نداده است،ثانیا عرفهای بین المللی بیش از این به آمریکا اجازه طی روند فرا قانونی را نمی دهند.از سوی دیگر،ماجرا وقتی برای اروپا وآمریکا بغرنج تر می شود که تا به حال هیچ مسئله خاصی که نشان از غیر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران داشته باشد وجود نداشته وهمین مسئله سبب شده که تحریمها وفشارهای گوناگون بیش از گذشته افکار عمومی دنیا را تحت تاثیر قرار بدهد.

سیاستهای غیر دوستانه غرب در مقابل شفاف سازیهای ایران

این موضوع وقتی دایره تسلیم را برای غرب تنگ تر می کند که مقامات ایران اعلام می کنند که ایدئولوژی اسلامی  آنها اجازه دستیابی به صلاح هسته ای را به آنها نمی دهد واین کشور تنها به دنبال مباحث صلح آمیز هسته ای می باشد.

دراین بین نکته ای که به صورت قابل توجهی باید به آن اشاره داشت این مطلب است که غرب با ادامه این شرایط بالاجبار باید روز به روز از مواضع خود عقب نشینی کند.چرا که شرایط افکار عمومی به شدت در حال منفی شدن کامل نسبت به سیاستهای غیر دوستانه وغیر منطقی کشورهای غربی است وهمین مساله آنها را تحت فشار قرار خواهد داد.در همین رابطه باید به تظاهرات چند روز پیش تظاهرات ضد جنگ با ایران در آمریکا اشاره داشت.

اما در کنار تمام این مسائل که هر کدام را باید علتی کاملا مشخص برای لزوم امتیازدهی غرب به ایران در مذاکرات آینده ۵+۱ دانست باید به بحث دیپلماسی فعال ایران هم اشاره داشت،به ویژه که صحبتهای رهبر انقلاب اسلامی درباره حرام بودن سلاح هسته ای در اسلام تاثیر دیپلماتیک بسیاری در منطقه وجهان داشته وهمین موضوع به نوعی تمام هجمه های غرب را مبنی بر علاقه ایران به سلاح هسته ای به طور قابل توجهی خنثی کرده است.

به نظر می رسد با توجه به تمام این شرایط آمریکا ومتحدین اروپایی اش در اجلاس آینده ۵+۱ باید امتیازات قابل توجهی به ایران بدهند که این امتیازات با گذشت زمان بیشتر خواهد شد چرا که از لحاظ دیپلماتیک، ایران به دلیل شفاف سازیهایش روز به روز درحال قرار گرفتن در موقعیت بهتری است.

برچسب ها:
با برگهای برنده ایران آمریکا امتیاز خواهد داد نگاهی به چرایی لزوم امتیاز دهی آمریکا به ایران
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان