دکتر عبدالرضا داوری : مابه‌التفاوت مستمری بازنشستگان صنایع مس پرداخت می‌شود

  • شناسه خبر: 3321
دکتر عبدالرضا داوری  : مابه‌التفاوت مستمری بازنشستگان صنایع مس پرداخت می‌شود

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از روابط عمومی صندوق بازنشستگی صنایع مس، عبدالرضا داوری اظهار داشت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، مستمری بازنشستگان زیر پوشش صندوق بازنشستگی صنایع مس بر اساس طرح طبقه‌بندی مشاغل که در شرکت مس و برای شاغلان این شرکت اجرا شده است، تعدیل و تطبیق شده و پس از محاسبات […]

خانه » اقتصادی » دکتر عبدالرضا داوری : مابه‌التفاوت مستمری بازنشستگان صنایع مس پرداخت می‌شود
به گزارش “خانه خشتی” به نقل از روابط عمومی صندوق بازنشستگی صنایع مس، عبدالرضا داوری اظهار داشت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، مستمری بازنشستگان زیر پوشش صندوق بازنشستگی صنایع مس بر اساس طرح طبقه‌بندی مشاغل که در شرکت مس و برای شاغلان این شرکت اجرا شده است، تعدیل و تطبیق شده و پس از محاسبات لازم، احکام مربوطه از تاریخ اول فروردین ۹۰ صادر و مابه‌التفاوت آن نیز پرداخت می‌شود.
وی افزود: این تصمیم بر اساس تبصره پنج ماده ۱۰۹ آیین‌نامه استخدامی وزارت معادن و فلزات که بازنشستگان شرکت مس را زیر پوشش دارد، اتخاذ شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان خرداد ۹۱ و پس از انجام محاسبات مربوطه، احکام جدید صادر شده و بلافاصله مابه‌التفاوت تطبیق طبقه‌بندی مشاغل به بازنشستگان پرداخت شود.
داوری تأکید کرد: تبصره پنج ماده ۱۰۹ آیین‌نامه استخدامی وزارت معادن و فلزات، پیوند خلل‌ناپذیر بازنشستگان شرکت مس با این شرکت است که تعهدات شرکت مس و صندوق بازنشستگی صنایع مس ایران در برابر بازنشستگان را مدیریت و نقطه اتکای مناسبی برای پیشکسوتانی است که شکوفایی امروز صنعت مس مدیون تلاش‌ها و مجاهدت‌های آنان است.
وی ابراز داشت: بر همین مبنا و با استناد به مفاد تبصره پنج ماده ۱۰۹ آیین‌نامه استخدامی وزارت معادن و فلزات، افزایش سنواتی مستمری بازنشستگان صنعت مس با افزایش سنواتی حقوق شاغلان شرکت مس معادل و مساوی است و در سال ۹۱ نیز پس از اعمال افزایش حقوق شاغلان شرکت مس به همان نسبت مستمری بازنشستگان زیر پوشش صندوق بازنشستگی صنایع مس نیز افزایش می‌یابد.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران افزود: موضوع پرداخت حق شایستگی به بازنشستگان نیز با حمایت شرکت ملی مس قطعی شده که در صدور احکام جدید آنان عملیاتی می‌شود.
داوری تصریح کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در سال ۹۱ به سرانجام می‌رسد، موضوع واگذاری سهام ترجیحی شرکت ملی مس به بازنشستگان زیر پوشش صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران است.
داوری افزود: در سال ۸۶ و هنگام واگذاری سهام ترجیحی شرکت ملی مس به شاغلان و بازنشستگان این شرکت، تنها ۰.۴ درصد از سهام شرکت ملی مس به بازنشستگان تعلق گرفت، یعنی شاغلان وقت شرکت مس ۱۱.۵ برابر بازنشستگان سهام ترجیحی دریافت کردند و این در حالی بود که تعداد شاغلان شرکت مس ۱.۵ برابر بازنشتگان این شرکت بود و با وجود دستور صریح رئیس جمهور و وزیر وقت صنایع و معادن برای افزایش میزان سهام واگذار شده به بازنشستگان، دستگاه‌های مربوطه اقدامی در این ارتباط صورت ندادند و این موضوع همواره یکی از دغدغه‌ها و خواسته‌های به حق بازنشستگان شرکت مس بود.
وی گفت: پس از آنکه از دغدغه بازنشستگان مس و دستور رئیس جمهور اطلاع یافتیم با طرح شکایت در دیوان عدالت اداری علیه اقدامات دستگاه مربوطه این موضوع در یکی از شعب دیوان عدالت مورد رسیدگی قرار گرفت و با پیگیری‌های به عمل آمده از سوی دفتر حقوقی صندوق بازنشستگی مس طی هفته‌های آتی رأی دیوان عدالت اداری به نفع بازنشستگان شرکت مس صادر می‌شود و در همین ارتباط نیز طی روزهای آینده اقدامات اجرایی این امر از جمله، جمع‌آوری و فرآوری اطلاعات سهام واگذار شده به بازنشستگان شرکت مس در سال ۸۶ را آغاز می‌کنیم.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران بیان داشت: از آن جا که بخشی از مطالبات بازنشستگان صنعت مس از جمله افزایش پاداش پایان دوره اشتغال تا دو ماه حقوق به ازای هر سال اشتغال و دریافت پنج سال سنوات ارفاقی حین بازنشستگی پیش از موعد مربوط به اختیارات و عملکرد معاونت منابع انسانی شرکت ملی مس است، این مطالبات به شرکت ملی مس منعکس شده و از سوی آن شرکت در دست بررسی است.
داوری تصریح کرد: با وجود آن که این مطالبات هیچ‌گونه ارتباطی با صندوق بازنشستگی مس ندارند، اما در عین حال اعتقاد داریم که در زمینه بازنشسته شدن شاغلان در ادوار مختلف لازم است، سیاست‌های واحدی در شرکت مس اعمال و به جز موارد استثنایی و خاص، نباید چندگانگی قواعد را در نحوه تعیین پاداش پایان دوره اشتغال شاغلان شاهد باشیم به ویژه آنکه بازنشستگان پیش از سال ۱۳۸۰ که بنیانگذاران صنعت مس در ایران هستند غالباً با شرایطی تبعیض‌آمیز بازنشسته شده‌اند و نیازمند حمایتی دوچندان از سوی مراجع ذیربط هستند.
وی افزود: احیا و تشکیل مجدد امور بازنشستگی ذیل نمودار سازمانی شرکت مس نیز یکی دیگر از مطالبات بازنشستگان صنعت مس است که پس از اعلام موافقت من و هیئت مدیره صندوق بازنشستگی صنایع مس با این درخواست در حال حاضر این موضوع در چارچوب تصمیمات هیئت مدیره شرکت مس پیگیری می‌شود و مدیرعامل شرکت ملی مس نیز با تشکیل کارگروهی ویژه اقدامات ارزشمندی را در همین رابطه به انجام رسانده‌ است.
داوری اذعان داشت: آن دسته از بازنشستگان صنعت مس که پیش از سال ۸۰ و طی دوران حاکمیت دولت‌های موسوم به سازندگی و اصلاحات با شرایطی تبعیض‌آمیز بازنشسته شده‌اند، سطح مستمری مناسبی نداشتند که پس از آغاز فعالیت دولت‌های نهم و دهم و براساس رویکرد عدالت محور دولت، اصلاح مستمری بازنشستگان صنعت مس در دستور کار قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: به نحوی که حداقل دریافتی ماهانه بازنشستگان صنعت مس در سال ۱۳۹۰، حدود ۸۹۰ هزار تومان است که شامل اصل مستمری و سایر پرداخت‌های مناسبتی مانند پاداش پایان سال، پاداش ۲۲ بهمن، پاداش روز بازنشسته، حق ورزش، حق سفر و … است و از رشد ۷۰۰ درصدی حداقل مستمری بازنشستگان شرکت مس نسبت به سال ۸۴ حکایت دارد و این افزایش ۷۰۰ درصدی در حالی است که نرخ ترکیبی تورم نسبت به سال ۸۴ کمتر از ۹۰ درصد است.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران در پاسخ به سئوالی در مورد آخرین وضعیت پرونده این صندوق در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: مدیرعامل سابق صندوق بازنشستگی مس در فروردین ۸۹ شکایتی را در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ثبت کرد و خواستار آن شد که به جای صدور احکام مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره صندوق توسط مدیرعامل شرکت مس، احکام این افراد از سوی وزارت رفاه صادر شود.
وی عنوان کرد: طی مذاکراتی که با مراجع ذی‌ربط صورت دادیم، صندوق بازنشستگی مس به عنوان تشکیلات وابسته به یک شرکت غیر دولتی شناخته شده و بر اساس اعلام نظر مراجع قضایی از اصلاحیه قانون مدیریت خدمات کشوری مستثنا است و همچنان ذیل چتر شرکت ملی مس فعالیت می‌کند.
داوری به عملکرد شرکت‌های وابسته به صندوق بازنشستگی مس نیز اشاره کرد و گفت: پس از آغاز عملیات اصلاح ساختاری و عارضه‌یابی شرکت‌های زیر پوشش صندوق بازنشستگی مس در سال ۸۹، سود عملیاتی شرکت‌ها طی دو سال اخیر بیش از ۴۰۰ درصد رشد داشته است و در عین حال انحلال و ادغام ۱۵ شرکت زیانده و کم بازده نیز به انجام رسیده است.
وی افزود: یکی از دغدغه‌های بازنشستگان مس موضوع اشتغال فرزندانشان است که پس از حضور رئیس جمهور در منطقه سرچشمه و تأکید بر توسعه صنایع پایین دستی مس و اشتغالزایی ناشی از آن، کار گروه ویژه‌ای را در همین رابطه ایجاد کرده‌ایم تا بستر سرمایه‌گذاری‌های جدید تا سقف ۱۰ هزار میلیارد ریال در حوزه صنایع پایین دستی مس را فراهم و معضل اشتغال در خانواده بزرگ صنعت مس را رفع کند.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران اذعان داشت: سال ۹۱ را که بر اساس تدبیر رهبر معظم انقلاب سال حمایت از تولید ملی نامگذاری شده است، سالی درخشان در دوره فعالیت صندوق بازنشستگی مس ارزیابی کرده و پیش‌بینی می‌کنیم که با تداوم حمایت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت ملی صنایع مس، خدمات بهتری به بازنشستگان صنعت مس ارائه شده و فعالیت‌های اقتصادی صندوق نیز از رشد مناسبی برخوردار شود.
برچسب ها:
صندوق بازنشستگی،شرکت مس سرچشمه،رفسنجان،مابه‌التفاوت،مستمری بازنشستگان صنایع مس،خانه خشتی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان