حذف پرس تی‌وی از ماهواره آلمانی سس آسترا غیر قانونی است

  • شناسه خبر: 2910
حذف پرس تی‌وی از ماهواره آلمانی سس آسترا غیر قانونی است

یک وکیل شبکه خبری بین‌المللی انگلیسی‌زبان ایران می‌گوید، تصمیم اداره رسانه‌های مونیخ (بی‌ال‌ام) برای حذف پرس تی‌وی از ماهواره سس آسترا “غیریرقانونی” است. به گزارش «خانه خشتی»به نقل از “بوتیانیوز”: اداره رسانه‌های مونیخ تحت فشار دولت آلمان در ۳ آوریل در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت محلی، شبکه انگلیسی زبان پرس تی‌وی را از ماهواره سس آسترا […]

خانه » سیاسی » حذف پرس تی‌وی از ماهواره آلمانی سس آسترا غیر قانونی است

یک وکیل شبکه خبری بین‌المللی انگلیسی‌زبان ایران می‌گوید، تصمیم اداره رسانه‌های مونیخ (بی‌ال‌ام) برای حذف پرس تی‌وی از ماهواره سس آسترا “غیریرقانونی” است.

به گزارش «خانه خشتی»به نقل از “بوتیانیوز”: اداره رسانه‌های مونیخ تحت فشار دولت آلمان در ۳ آوریل در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت محلی، شبکه انگلیسی زبان پرس تی‌وی را از ماهواره سس آسترا حذف کرد.

استفن گوبل، معاون رئیس سرویس ماهواره‌های سس، با ارسال پیام الکترونیکی به مقامات صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد، اداره رسانه‌های مونیخ (بی‌ال‌ام) خواستار حذف فوری شبکه پرس تی‌وی از این ماهواره شده است. این سازمان ادعا کرده است که شبکه انگلیسی زبان ایران جواز پخش در اروپا را ندارد.

این اقدام آشکارا بخشی از یک توطئه هدایت شده غرب برای خاموش کردن صدای شبکه انگلیسی‌زبان ایرانی است.پرس تی‌وی در پی این اقدام شکایتی علیه این تصمیم تنظیم کرده است.

وکلای پرس تی‌وی در این دادخواهی آورده‌اند، اداره رسانه‌های مونیخ، مقام مسئول برای صدور حکم قطع شبکه برنامه غیراروپایی پرس تی‌وی توسط آسترا نبوده است. تنها در صورتی که برنامه‌های متعلق به کشورهای ثالث، قوانین داخلی را نقض کنند، می‌توان به اقدام قانونی دست زد. مرجعی که در صورت نیاز به اجرای این اقدامات قانونی مطرح می‌شود بی‌ال‌ام نیست؛ بلکه منحصرا کمیسیون صدور مجوز و نظارت بر ادارات رسانه‌ای ایالتی (زاک) چنین مسئولیتی را بر عهده دارد.

هم‌چنین در این دادخواست آورده شده، بنابراین استناد بی‌ال‌ام که مرکز ارتباطی در ایالت بایرن قرار گرفته غیرمنطقی است و معلوم نیست این سازمان به چه حقی مانع از پخش برنامه‌ای شده است که از ایران فرستاده می‌شود.

به علاوه، حکم قطع برنامه از آن‌جا که بدون نظرخواهی و پرسش از نماینده شبکه به عمل آمده غیرقانونی است. این که بی‌ال‌ام مدعی شده است پرس تی‌وی در داخل کشور نیز فاقد مجوز بوده به هیچ وجه صحت ندارد.

هم‌چنین این دادخواست می‌گوید، اقدام یک‌جانبه بی‌ال‌ام به شدیدترین وجه اصول قانونمندی و تناسب اقدامات را نقض می‌کند. در صورتی که پرس تی‌وی نتواند به پخش برنامه‌های خود بپردازد، حق ادعای غرامت را برای خود محفوظ می‌داند.

پرس تی‌وی ضرب‌الاجلی تا ساعت ۱۵:۰۰ به وقت محلی ۵ آوریل ۲۰۱۲ (۱۷ فروردین) برای لغو حکم صادره تعیین کرده است.

برچسب ها:
حذف پرس تی‌وی از ماهواره آلمانی سس آسترا غیر قانونی است
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان