نخستین حضور ایران در نمایشگاه واردات محصولات فن آوری پیشرفته چین

  • شناسه خبر: 2633
نخستین حضور ایران در نمایشگاه واردات محصولات فن آوری پیشرفته چین

 حضور ایران برای نخستین بار در نمایشگاه واردات محصولات فن آوری پیشرفته چین با استقبال چشمگیر علاقه مندان و متخصصین چینی روبه رو شده است. به گزارش «خانه خشتی»به نقل از ایرنا، این نمایشگاه که از دیروز در استان ‘جیانگسو’ در شرق چین گشایش یافت علاوه بر جمهوری اسلامی ایران ۳۰ کشور اروپایی و آسیایی در […]

خانه » اجتماعی » نخستین حضور ایران در نمایشگاه واردات محصولات فن آوری پیشرفته چین
 حضور ایران برای نخستین بار در نمایشگاه واردات محصولات فن آوری پیشرفته چین با استقبال چشمگیر علاقه مندان و متخصصین چینی روبه رو شده است.
به گزارش «خانه خشتی»به نقل از ایرنا، این نمایشگاه که از دیروز در استان ‘جیانگسو’ در شرق چین گشایش یافت علاوه بر جمهوری اسلامی ایران ۳۰ کشور اروپایی و آسیایی در آن حضور دارند.
مدیر توسعه صادرات مرکز همکاری های فن آوری و نوآوری ریاست جمهوری در گفت وگو اختصاصی با ایرنا، استقبال از کالاهای عرضه شده ایرانی در این نمایشگاه را بسیار خوب توصیف کرد.
‘ علی اصغر غفوری فرد’ شرکت ایران در این نمایشگاه بین المللی را با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و نام گذاری سال جدید به عنوان سال حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی و همچنین تاکید اسناد بالا دستی به خصوص دیدگاه آقای احمدی نژاد مبنی بر صادرات محصولات مبتنی بر فن آوری پیشرفته به بازارهای بین المللی، فرصتی مهم خواند.
غفوری فرد با اشاره به روابط مستحکم بین ایران و چین، گفت: حضور محصولات ایرانی در بازار این کشور از اولویت خاصی برخوردار است و در نخستین روز برگزاری نمایشگاه جیانگسو علاقه مندان بسیاری از غرفه ایران بازدید کردند.
وی افزود: با توجه به بررسی های انجام شده در این نمایشگاه نزدیک به ۳۰ کشور آسیایی و اروپایی حضور دارند که محصولات خودشان را عرضه کرده اند و این فرصت ارزشمندی بود تا شرکت های دانش بنیان ایرانی نیز برای حضور در این عرصه حمایت شوند.
این مسوول ایرانی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه علاقه مندان می توانند محصولات متنوع کشورمان را در کنار سایر محصولات خارجی مشاهده و ارزیابی کنند، افزود: در نخستین روز برپایی نمایشگاه محصولات ایرانی مورد توجه خاص متخصصین و کارشناسان زیادی قرار گرفت و حتی شماری از مسوولان و مقام های دولتی چین نیز از غرفه ایران بازدید کردند.
غفوری فرد تاکید کرد بسیاری از این بازدیدها منجر به مذاکره جدی شد که نشان می داد بازدید کنندگان علاقه مند به تعمیق همکاری با ایران در حوزه فن آوری پیشرفته هستند.
وی کالاهای عرضه شده ایرانی را در نمایشگاه جیانگسو در حوزه تجهیزات پزشکی، محصولات مرتبط با نانو تکنولوژی و فن آوری اطلاعات و ارتباطات اعلام کرد.
مدیر توسعه صادرات مرکز همکاری های فن آوری و نو آوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه براساس برنامه ریزی های انجام شده در دو روز باقی مانده از نمایشگاه متخصصین بیشتری از کشور چین از غرفه ایران بازدید خواهند داشت، گفت: کارشناسان و دست اندرکاران سایر کشور نیز با حضور در غرفه ایران خواستار همکاری و تعامل با شرکت های ایرانی هستند.
وی همچنین نمایشگاه جیانگسو را فرصتی خوبی برای ارتباطات دانشگاهی دانست و افزود: به همین منظور دانشگاه تهران و پارک علمی و فن آوری این دانشگاه و شرکت های مرتبط حضور فعالی در نمایشگاه واردات محصولات فن آوری پیشرفته چین دارند.
وی تاکید کرد با توجه به سیاست های دولت جمهوری اسلامی ایران که رویکرد به اقتصاد غیر نفتی دارد و صادرات کالاهای ایرانی را تشویق می کند، محصولات فن آوری پیشرفته ایران می تواند با ارزش افزوده مناسب جای خود را در بازارهای بین المللی از جمله در منطقه شرق آسیا باز کند .
غفوری فرد تاکید کرد: بازار چین با بیش از یک میلیارد جمعیت نیازمند بخش های مختلف های تک، با برنامه ریزی دقیق می تواند یک بازار هدف برای صادرات کالاهای ایران به خصوص محصولات تولیدی با فن آوری پیشرفته در اولویت باشد.
آمارها نشان می دهد، ارزش صادرات محصولات با فن آوری بالا در سال ۱۳۷۵ در ایران دو و سه دهم میلیون دلار بود ه است.
این میزان با بیش از۲۵۰ برابر رشد در سال ۱۳۹۰ به ۶۱۲ میلیون دلار رسید.
پیش بینی می شود ، ارزش صادرات محصولات با فناوری بالا با روند فعلی و رشد شتابان در سال ۹۴ به ۶/۱ میلیارد دلار برسد.
در زمان حاضر رتبه صادرات ایران در محصولات با فناوری بالا از میان ۸۰ کشور دارنده این محصولات ۳۹ است .
برچسب ها:
نخستین حضور ایران در نمایشگاه واردات محصولات فن آوری پیشرفته چین
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان