پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

تاکید استاندار کرمان بر تحقق عملی فرمایشات رهبری

به گزارش خانه خشتی به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، استاندار کرمان با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان ” تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی” از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، تاکید کرد: آحاد مردم و مسوولان باید برای تحقق عملی این فرمایش معظم له بسیج شوند. “اسماعیل نجار”، اولویت سال ۹۱ را تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی عنوان کرد و گفت: پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال جدید هوشمندانه، اندیشمندانه و با ظرافت خاص اعلام شده است. وی تصریح کرد: مردم باید از تولیدات داخلی استفاده کنند و تولیدکنندگان نیز کیفیت محصولات را افزایش دهند و این امکان با توجه به ظرفیت و بستر و حضور نخبگان انجام پذیر است.

استاندار کرمان، گفت: دستاوردهای سال ۹۰ گواهی بر این ادعاست که فرزندان ایران زمین می توانند قله های پیشرفت را فتح کنند.

وی افزود: همه باید دولت را برای ایجاد زیر ساخت ها و تولیدات داخلی کمک کنند.

نجار، همچنین به ظرفیت های گوناگون استان کرمان اشاره کرد و گفت: این استان از ظرفیت های بسیار خوبی بویژه در بخش کشاورزی برخوردار است که در این زمینه باید تولیدات کشاورزی و احداث صنایع جنبی را در بخش کشاورزی در سال جدید مورد توجه قرار داد.

استاندار کرمان، افزود: ملت ایران در سال ۹۰ به موفقیت های بزرگی دست یافت و به تبع آن نیز در استان کرمان اقدامات موثری در سال گذشته انجام شد.

وی گفت: اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، سرشماری عمومی نفوس و مسکن، حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن با توجه به موج بیداری اسلامی در جهان و مشارکت بیش از ۷۰ درصدی دیار کریمان در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از مواردی به شمار می رود که مردم این دیار همراه و همگام با سایر ملت ایران مشارکت داشتند.

نجار، بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن، جمعیت استان کرمان را دو میلیون و ۹۶۱ هزار نفر اعلام و اظهار کرد: در سال گذشته سند توسعه اشتغال و برنامه پنج ساله توسعه این استان به تصویب نهایی رسید.

استاندار کرمان، با اشاره به فعالیت های سال گذشته در این استان، گفت: در سال گذشته ۱۰ هزار واحد مسکن مهر افتتاح شد که رییس جمهوری در افتتاح پنج هزار واحد مسکونی حضور داشت.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر بیش از ۴۳ هزار واحد مسکونی شهری و ۱۴۰ هزار واحد مسکونی روستایی در این استان احداث شده است.

نجار، در مورد ایجاد فرصت های شغلی استان در سال گذشته، گفت: ۶۴ هزار شغل ایجاد شد که تعهد استان در زمینه اشتغال ۸۵ درصد بود.

استاندار کرمان، همچنین به دو سفر انجام شده رییس جمهوری به این استان و افتتاح طرح های مختلف در سال گذشته، اظهار داشت: ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش های مختلف استان کرمان در دست انجام است.

وی درباره روند انجام مصوبات سفرهای هیات دولت و رییس جمهوری به استان کرمان، گفت: در زمان حاضر مصوبات دور نخست سفر با ۹۷ درصد، دور دوم با ۸۰ درصد و دور سوم با ۷۶ درصد عملیاتی شده است.

نجار، گفت: سال گذشته ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان افتتاح و ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت شد.

وی ثبت جهانی باغ شاهزاده کرمان را از دیگر رویداهای خوب سال گذشته در استان برشمرد و افزود: آیین ثبت جهانی با حضور رییس جمهوری در کرمان برگزار شد.

وی تصریح کرد: سال گذشته علاوه بر بازسازی مناطق تاریخی استان بویژه ارگ قدیم بم همچنین مدارک ثبت جهانی روستای میمند نیز ارسال شد.

استاندار کرمان، ساماندهی نیروهای انسانی و تبدیل وضعیت ۵۰۰ نفر نیرو، اصلاح ساختار ساختمانی برخی دستگاه های اجرایی و آموزش تخصصی برای کارکنان را از مواردی برشمرد که در سال گذشته در این استان در حوزه منابع انسانی، آموزش و فناوری رخ داده است.

نجار، با اشاره به برگزاری هشت مانور انتظامی در استان کرمان در سال گذشته، گفت: در این چارچوب، ۷۰ نفر از اشرار حذف شدند.

وی افزود: استان کرمان در سال گذشته بیش از ۳۳ درصد افزایش امنیت داشته است.

استاندار کرمان، اظهار داشت: تاکنون ۷۰ هزار هکتار از مزارع استان کرمان به آبیاری تحت فشار مجهز شده که ۳۵ هزار هکتار آن در دولت نهم و دهم بوده است.

وی گفت: سال گذشته ۳۱ طرح اشتغالزایی تایید و برای پرداخت ۱۷۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی معرفی شد.

خروج از نسخه موبایل