داستان بعضی شرکت ها که برای معامله با ایران دست به دامان دولت انگلیس می شوند

  • شناسه خبر: 2323
داستان بعضی شرکت ها که برای معامله با ایران دست به دامان دولت انگلیس می شوند

خبرگزاری «رویترز» امروز در قالب گزارشی، به تشریح وضعیت بغرنجی پرداخته است که دو شرکت «رویال داچ شل» و «توتال» در رابطه با قراردادهایشان با ایران به آن گرفتار آمده اند. کار به جایی رسیده است که شرکت شل دست به دامان دولت انگلیس شده است .   با وجود تأکید آمریکا و دیگر دولت […]

خانه » آخرین اخبار » داستان بعضی شرکت ها که برای معامله با ایران دست به دامان دولت انگلیس می شوند
تحریم نفت ایران

تحریم نفت ایران

خبرگزاری «رویترز» امروز در قالب گزارشی، به تشریح وضعیت بغرنجی پرداخته است که دو شرکت «رویال داچ شل» و «توتال» در رابطه با قراردادهایشان با ایران به آن گرفتار آمده اند. کار به جایی رسیده است که شرکت شل دست به دامان دولت انگلیس شده است .

 
با وجود تأکید آمریکا و دیگر دولت های غربی بر ضرورت تشدید تحریم های ایران برای وادار کردن کشورمان به حصول توافق در مورد برنامه هسته ای، تأثیرات منفی این تحریم ها بر خود کشورهای غربی روز به روز بیشتر آشکار می شود.
 
به گزارش خبرنگارخانه خشتی به نقل ازخبرگزاری تابناک، تنها چند روز پس از آنکه تأثیرات منفی تحریم ها بر روابط آمریکا با هم پیمانانش موجب شد دولت ایالات متحده ۱۱ کشور را از فهرست تحریم های نفتی ایران حذف کند، اینک اخباری مبنی بر اثرات منفی تحریم ها بر شرکت های بزرگ نفتی غربی منتشر شده است.
 
در همین رابطه، خبرگزاری «رویترز» امروز در قالب گزارشی، به تشریح وضعیت بغرنجی پرداخته است که دو شرکت «رویال داچ شل» و «توتال» در رابطه با قراردادهایشان با ایران به آن گرفتار آمده اند.
 
بر اساس این گزارش، شرکت شل در حال حاضر در جست و جوی راهی برای پرداخت بدهی ۱ میلیارد دلاری اش به ایران است؛ زیرا تحریم سیستم بانکی ایران از سوی اتحادیه اروپا، انجام مبادلات ارزی و انجام هرگونه پرداخت خارجی را به شدت مشکل ساخته است. 
 
رویترز بیان می کند که شل اکنون نگران است این عدم پرداخت و همچنین تحریم فعالیت نفتی در ایران، به رابطه اش با ایران لطمه زده و منافع این شرکت را در ایران با خطر مواجه کند. بدهی با حجم یادشده، برابر با ۸ میلیون بشکه نفت خام است.
 
یکی از مدیران شل به رویترز گفته است: «شل به سختی در جست و جوی راهی برای پرداخت بدهی خود به شرکت ملی نفت ایران است… این امر بسیار حساس و بسیار مشکل است. آن ها ]مدیران بلندمرتبه شرکت[ می خواهند روابط خوب خود با ایران را حفظ کنند و در عین حال از تحریم ها نیز دوری بجویند».
 
شرکت شل تاکنون با داشتن قرارداد خرید روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت، به همراه شرکت فرانسوی توتال، دومین خریدار نفت ایران به شمار رفته است. شرکت ترکیه ای «توپراس» در این زمینه مقام اول را در اختیار دارد. با این حال، تحریم های اتحادیه اروپا موجب شد شرکت توتال اواخر سال گذشته میلادی خرید نفت از ایران را متوقف کند و همین امر ضررهایی را متوجه این شرکت نیز کرد.
 
بر اساس این گزارش، یکی از راه حل هایی که شل اکنون در پیش رو دارد، توسل به دولت بریتانیا برای پرداخت این مبلغ به ایران است. این پیشنهاد از سوی برخی از مدیران شرکت مطرح شده، اما در نهایت مورد پذیرش قرار نگرفته است.
 
گزارش مذکور در نهایت بیان می کند که شل نمی خواهد پل های ارتباط با ایران را از بین ببرد و در عین حال مایل نیست تجارت خود در غرب را نیز به خطر بیندازد. همین امر، این شرکت را با وضعیتی چالشی مواجه کرده و تصمیم گیری را برای آن دشوار ساخته است. 
برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان