چرا رادیو فردا ارگان رسمی سازمان ( سیا ) است ؟

  • شناسه خبر: 2170
چرا رادیو فردا ارگان رسمی سازمان ( سیا ) است ؟

رادیو فردا یکی از زیرمجموعه‌های نهاد اطلاع‌رسانی بین‌المللی ایالات متحده آمریکاست که با هزینه کنگره آمریکا و زیر نظر شورای اطلاع‌رسانی بین‌المللی دولت آمریکا اداره می‌شود.  علی شاهرخی در آخرین مطلب وبلاگ ” حامی ولایت ” نوشت: ممکن است برایتان سوال شود که چرا مصر هستیم که رادیو فردا را ارگان رسمی سازمان سیا بدانیم. طبق […]

خانه » سیاسی » چرا رادیو فردا ارگان رسمی سازمان ( سیا ) است ؟
رادیو فردا یکی از زیرمجموعه‌های نهاد اطلاع‌رسانی بین‌المللی ایالات متحده آمریکاست که با هزینه کنگره آمریکا و زیر نظر شورای اطلاع‌رسانی بین‌المللی دولت آمریکا اداره می‌شود.
 علی شاهرخی در آخرین مطلب وبلاگ ” حامی ولایت ” نوشت:
ممکن است برایتان سوال شود که چرا مصر هستیم که رادیو فردا را ارگان رسمی سازمان سیا بدانیم. طبق گفته خود رادیو فردا :
رادیو فردا یکی از زیرمجموعه‌های نهاد اطلاع‌رسانی بین‌المللی ایالات متحده آمریکاست که با هزینه کنگره آمریکا و زیر نظر شورای اطلاع‌رسانی بین‌المللی دولت آمریکا اداره می‌شود.
پس این رادیو زیر نظر کنگره آمریکا و دولت آمریکاست. از آنجا که سازمان سیا نیز زیر مجموعه دولت آمریکاست ، و این رادیو از دولت آمریکا ارتزاق می کند پس رادیو فردا نماینده و مدافع مواضع و جهت گیری های صهیونیستی آمریکاست. قطعا سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا ارتباط تنگاتنگی با این رادیو سایت دارد. زیرا هدف رادیو فردا نیز کسب اطلاعات از موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، امنیتی،اقتصادی از درون نظام است.
رادیو فردا یکی از زیر مجموعه های رادیو اروپای آزاد ( رادیو آزادی ) است. حال می پرسید مدیر این ارگان چه کسی است ؟
هم اکنون مدیر رادیو اروپای آزاد بر عهده جفری جدمن است.جفری جدمن قبلا همکار بخش بین المللی و سیاسی مرکز امریکن اینتر پرایز بود. انستیتو امریکن اینتر پرایز از جمله نهاد های تصمیم ساز حزب جمهوری خواه آمریکاست. این موسسه ارتباط تنگاتنگی با سازمان سیا دارد. اعضای این موسسه از نو محافظه کاران،سرمایه داران، و لیبرال ها ، و طرفداران اقتصاد باز و البته طرفدار جنگ با هر دشمن آمریکا (صهیونیسم)هستند.
اولین مدیر رادیو آزادی یکی از اعضای سازمان سیا به نام فاستر دالس بود.
ادعاهای رادیو فردا به این گونه است:
“وظیفه شورای اطلاع‌رسانی بین‌المللی آمریکا که از ادارات دولت فدرال محسوب می‌شود، تقویت و گسترش آزادی و دموکراسی از طریق انتشار آزادانه اطلاعات و اخبار دقیق و بی‌طرفانه است. این شورا ضامن استقلال و اعتبار حرفه‌ای برنامه‌های رادیو فردا و سایر برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی بین‌المللی دولت آمریکاست.
رادیو فردا و وب‌سایت این رادیو اخبار و گزارش‌های دقیق و عینی و بی‌طرفانه را با هدف گردش آزاد اطلاعات در چارچوب اصول روزنامه‌نگاری حرفه‌ای ارائه می‌کنند.”
ادعا ی این رادیو_سایت به گسترش آزادی و دموکراسی : این از جمله دروغ های آمریکا و متحدانشان برای استعمار کشورها به خصوص کشورهای مسلمان خاورمیانه و  هدف آنها از طرح این موضوع به وجود آوردن دولت های متحد آمریکا و سرنگون کردن هر حکومت هر دولت مخالف آمریکاست. چرا آمریکا در مورد متحدانشان ( عربستان ، یمن ، بحرین ، امارات و …. ) دست به این کارها نمی زند.
ادعای ارائه اخبار و گزارش های دقیق و عینی و بی طرفانه : گرچه اخبار و گزلرش های آنها از منابع متقن و مستند باشد ( که البته اکثر رسانه های دنیا چه داخلی و چه خارجی هم به همین گونه عمل می کنند یعنی هیچ کدام اخبار سراسر دروغ به خرد مخاطبان شان نمی دهند تا اعتبارشان زیر سوال رود ) اما ادعای بی طرفی این رادیو یک دروغ محض است به چند دلیل :
اساسا ما به هیچ عنوان رسانه مستقل و آزاد نداریم. یعنی هر رسانه وابسته به یک ارگان یا سیستمی است که اهداف و منافع مشخصی دارد و سعی می کند به وسیله رسانه مطبوع خود این اهداف را در قالب اخبار ، گزارش ها ، تحلیل ها و ایدئولوژی ها و بیان نظریات خاص فلسفی و ایدئولوژیک ، دنبال کند. گرچه اخبار و گزارشهای یک رسانه مستند باشد اما نحوه گزینش اخبار و جهت دهی گزارشهای یک رسانه ( هر رسانه ای ) قطعا جهت گیری مشخصی دارد. هم چنین استفاده از تحلیل گران خاص ، که در راستای یک هدف خاص موضوعی را تحلیل و تفسیر می کنند از جمله ابزار های هر رسانه ایست. چرا این رادیو از حسین شریعتمداری (! ) در تحلیل اخبار خود استفاده نمی کند؟ اگر هم یک رسانه به واقع بی طرف باشد اساسا یک رسانه منحرف و فریبکار است. زیرا یا انسان و یک رسانه باید طرفدار جبهه حق باشد یا طرفدار جبهه باطل. نمی شود کسی طرفدار هر دو باشد و برای هر دو کار کند.کسی که بر ضد جبهه باطل قلم بزند گناه کار است. اگر هم کسی ادعای بی طرفی کرد باید همان ابتدا بگوییم تو رسانه نفاقی. پس برای دروغگو بودن یک رسانه همین بس که بگوید من مستقلم و بی طرفم.
رادیو فردا نیز دقیقا همان اهدافی را دنبال می کند که دولت آمریکا و کنگره آمریکا می خواهد. از آنجا که استراتژیست های دولت آمریکا تقریبا یا همگی صهیونیست هستند یا در راستای مkافع آمریکا برنامه ریزی و هدف گذاری می کنند و از جمله اولین اهداف اصلی امریکا حفظ و توسعه اسرائیل است ، قطعا از اهداف دولت آمریکا یا ایجاد تغییر سیاست در نظام ایران است که به دنبال آن ایران متحد آمریکا و اسرائیل شود ( که چنین چیزی به برکت ولایت فقیه در ایران محال است ) یا این که هدف تضعیف نظام اسلامی و پس از آن سقوط نظام ایران را دارند ( که قطعا همین است ). به دلیل اینکه رادیو اروپای آزاد در سطح بین المللی برای منافع استراتژیک آمریکا در بسیاری از کشور هایی که مستعد ایجاد تنش با آمریکا هستند پخش می شوند و به دلیل ماهیت استکباری آمریکا که هم اکنون داعیه دار نظم نوین جهانی و رهبری جهانی را بر عهده دارد پس این رسانه باید با سازمان سیا در ارتباط باشد و قطعا سیاست های دولت آمریکا را دنبال می کند.
برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان