کشف سلاحهای اسرائیلی/ درخواست گروههای مسلح از عربستان و قطر

  • شناسه خبر: 2120
کشف سلاحهای اسرائیلی/ درخواست گروههای مسلح از عربستان و قطر

کشف مقادیر زیادی سلاح و مهمات از جمله سلاحهای اسرائیلی، کشته شدن دو کودک در حمله گروههای مسلح و تازه ترین جنایت این گروهها در حماه از جمله تحولات مربوط به سوریه است.   به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا) نیروهای ارتش سوریه، مقادیر زیادی سلاح و مهمات که بخشی از آنها ساخت رژیم […]

خانه » آخرین اخبار » کشف سلاحهای اسرائیلی/ درخواست گروههای مسلح از عربستان و قطر
کشف مقادیر زیادی سلاح و مهمات از جمله سلاحهای اسرائیلی، کشته شدن دو کودک در حمله گروههای مسلح و تازه ترین جنایت این گروهها در حماه از جمله تحولات مربوط به سوریه است.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا) نیروهای ارتش سوریه، مقادیر زیادی سلاح و مهمات که بخشی از آنها ساخت رژیم صهیونیستی است به همراه یک کارگاه ساخت بمبهای دست ساز را در محله الحمیدیه حماه کشف کردند.
یک منبع در استان حماه به سانا گفت در جریان عملیات پیگرد گروههای تروریستی مسلح در محله الحمیدیه در حماه، مقادیری سلاح و مهمات کشف شد که برخی از این سلاحها اسرائیلی است.

سلاحهایی همچون کلاشینکف، تفنگ‎های ساچمه ‌ای، تیربار، آرپی چی و  انواع نارنجک از این انبار تسلیحات به دست آمده است.

نیروهای امنیتی و ارتش سوریه همچنین، منزلی را که تروریستها به مکانی برای ساخت بمبهای دست ساز در اشکال و اوزان مختلف تبدیل کرده بوند، کشف کردند.

در حمص، گروههای مسلح با کشتن چند نفر دیگر از شهروندان سوری به شیوه وحشیانه پس از ربودن آنها، جنایت دیگری را مرتکب شدند.

خبرگزاری سوریه نوشت : این گروههای تروریستی پس از ارتکاب جنایات خود، اقدام به تصویربرداری از قربانیان جنایت خود کردند تا شبکه های حامی تروریسم از جمله العربیه و الجزیره را به سوخت کینه توزی خود علیه ملت سوریه و تلاش برای وارونه کردن حقایق و انداختن مسئولیت این جنایت بر گردن نیروهای امنیتی و ارتش مجهز کنند.

برخی از خانواده های ربوده شدگان از سرنوشت فرزندان خود و احتمال دست زدن تروریستها به جنایتی دیگر ابراز نگرانی کردند.

از سوی دیگر، دو کودک به ضرب گلوله گروههای مسلح در محله القصور حماه کشته شدند.

از درعا نیز خبر می رسد یک شهروند سوری بر اثر شلیک گلوله افراد مسلح کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

همچنین نیروهای امنیتی، بمبی به وزن ۱۵ کیلوگرم را که تروریستها در ورودی شمالی شهر داعل کارگذاشته بودند، کشف و خنثی کردند.

نیروهای ارتش سوریه همچنین روز چهارشنبه پس از درگیری سنگین با تروریستهای مسلح در نزدیکی مرز عراق، شهر دیرالزور را از حضور گروه‌های مسلح پاکسازی کردند.

گروههای مسلح تروریستی مخالف نظام سوریه طی روزهای اخیر از کشورهای طرفدار ناآرامی و بی ثباتی در سوریه به ویژه عربستان و قطر درخواست کرده اند تا سلاحهای بیشتری برای آنها ارسال کنند، زیرا به گفته آنها به سبب کمبود سلاح و مهمات در حال شکست خوردن از نیروهای ارتش سوریه هستند.

خاطر نشان می شود سوریه از اواسط مارس ۲۰۱۱ میلادی، شاهد ناآرامی هایی بوده است که صدها نفر از جمله تعداد زیادی از نیروهای امنیتی سوریه در این خشونتها جان سپرده‌اند.

در حالی که غرب و مخالفان، دولت سوریه را به کشتن معترضان متهم می‌کنند، دمشق گروه‌های تروریستی مسلح را عامل شورش ‌و خرابکاری‌ ها می ‌داند و تاکید می ‌کند این ناآرامی‌ها از خارج سازماندهی می ‌شود.
به نقل از مهر نیوز
برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان