از تولید تا فروش: یک خربزه عالی برای هدیه دادن

  • شناسه خبر: 2109
از تولید تا فروش: یک خربزه عالی برای هدیه دادن

دو روز پیش در نارنجی ۱۰ هدیه نوروزی برای یک گیک پیشنهاد کرده بودیم. اما شاید دلتان بخواهد به دوست تان میوه هدیه کنید که هم ارزان تر است و هم راحت تر در دسترس ما است. اگر به نظرتان کار غیر عادی می آید بد نیست سری به ادامه مطلب بزنید تا ببینید ژاپنی ها چگونه […]

خانه » آخرین اخبار » از تولید تا فروش: یک خربزه عالی برای هدیه دادن

دو روز پیش در نارنجی ۱۰ هدیه نوروزی برای یک گیک پیشنهاد کرده بودیم. اما شاید دلتان بخواهد به دوست تان میوه هدیه کنید که هم ارزان تر است و هم راحت تر در دسترس ما است. اگر به نظرتان کار غیر عادی می آید بد نیست سری به ادامه مطلب بزنید تا ببینید ژاپنی ها چگونه با دقت و کمک از تکنولوژی، میوه را تبدیل به یک هدیه گران قیمت کرده اند.

 

در ژاپن میوه و سبزی جات به طور کلی جزو محصولات گران به حساب می آید اما شیزوکو مزرعه ای است که به پروش میوه هایی با کیفیت ویژه و گران قیمت اختصاص یافته است.

خربزه های این مزرعه به داشتن کیفیتی عالی و طعم فوق العاده مشهور اند. برای هر گیاه یک تاک ویژه در نظر گرفته می شود و آن به گونه ای هرس می شود که فقط یک خربزه تولید کند. هر خربزه هم کلاه مخصوص خودش را دارد تا از نور مستقیم و شدید آفتاب حفظ شود!

 

 2AMfruite_narenji.jpg

میوه ها در گلخانه هایی پروش می یابند که دمای آنجا توسط یک سیستم تهویه مطبوع کنترل می شود. این یکی از دلایل مهم برای قیمت گران آنها است.

 

43 AMfruite_narenji.jpg

از آنجایی که هر خربزه بسیار گران قیمت است از تک تک آنها با دقت ویژه ای نگهداری و مراقبت می شود. این خربزه های شیرین تبدیل به هدایای مشهوری در ژاپن شده اند. بعضی از مزرعه ها هم خربزه های چهار گوش تولید می کنند.

 

AMfruite_narenji.jpg

طعم اهمیت زیادی دارد و ژاپنی ها خربزه را بسیار شیرین دوست دارند. به همین خاطر یک مرکز تحقیقاتی همیشه روی بهتر کردن طعم آنها و ایجاد بذر های بهتر کار می کند.

 

02 AMfruite_narenji.jpg

خربزه ها در بسته بندی های ۶ تایی به فروشگاه ها وارد می شوند. این بسیار مهم است که هر خربزه کاملا کروی باشد و این روی قیمت آن تاثیر دارد.

 

k AMfruite_narenji.jpg

این میوه فروشی Sembikiya در توکیو است که یکی از مشهور ترین میوه فروشی های ژاپن به شمار می رود و ۱۳۰ سال است که به کار فروش میوه با کیفیت ویژه مشغول است.

 

29 AMfruite_narenji.jpg

این همه در مورد خربزه صحبت کردیم اما شاید در نهایت بهتر باشد آنها را طالبی بنامیم، هر چند بعضی ها این میوه را گرمک می نامند (این یک شوخی بود)، اما قیمت چقدر است؟ می توانید دو عدد خربزه را با قیمت ۳۳۶۰۰ ین ژاپن معادل ۴۰۸ دلار! بخرید. این فروشگاه می گوید ۸۰ درصد محصولات اینجا با قصد هدیه دادن خریده می شود.

 

jAMfruite_narenji.jpg

مانند خربزه ها، سیب هم کیفیت تولید مشابهی دارد و همه آنها باید رنگ قرمز یک دست را در تمام قسمت ها داشته باشند. قیمت را هم که ملاحظه می کنید.

 

51 AMfruite_narenji.jpg

پر فروش ترین محصول این فروشگاه توت فرنگی است. می توانید ۱۲ عدد توت فرنگی را با قیمت ۸۳ دلار بخرید و از خوردنشان لذت ببرید! این فروشگاه روزانه حداقل ۵۰ بسته توت فرنگی به فروش می رساند.

 

06 AMfruite_narenji.jpg

این فروشگاه نقش مهمی در ایجاد این ایده کرده که میوه را می توان به عنوان یک کالای گران قیمت و در قالب هدیه به فروش رساند. این فروشگاه پیش از این، کارش را به عنوان یک فروشگاه ارزان قیمت آغاز کرد، تا اینکه همسر پسر موسس فروشگاه پیشنهاد کرد که می تواند میوه را به عنوان یک محصول گران قیمت به فروش رساند.

می بینید که اگر به دنبال هدیه دادن هستید، هر چیزی حتی یک میوه قابلیت تبدیل شدن به هدیه ای دوست داشتنی دارد. مهم نیست قیمت چقدر است. مهم این است که در سال نو مهربانی تان را به دیگران هدیه کنید.

به نقل از نارنجی

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان