مرخصی زایمان به۹ماه افزایش یافت!

  • شناسه خبر: 20935
مرخصی زایمان به۹ماه افزایش یافت!

  نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) لایحه اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده را که پیش از این مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود مجددا اصلاح و در آن به دولت اجازه دادند مرخصی زایمان مادران را به ۹ ماه افزایش دهد.   به گزارش خانه خشتی، بر اساس مصوبه […]

خانه » آخرین اخبار » مرخصی زایمان به۹ماه افزایش یافت!

 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) لایحه اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده را که پیش از این مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود مجددا اصلاح و در آن به دولت اجازه دادند مرخصی زایمان مادران را به ۹ ماه افزایش دهد.

 

به گزارش خانه خشتی، بر اساس مصوبه امروز مجلس به دولت اجازه داده می‌شود مرخصی زایمان مادران را به ۹ ماه افزایش دهد و همسران آنها نیز از دو هفته مرخصی (اجباری) تشویقی برخوردار شوند.

نمایندگان مجلس با ۱۴۵ رای موافق ۱۲ رای مخالف و ۱۵ رای ممتنع از مجموع ۲۰۴ نماینده حاضر این اصلاحیه را به تصویب رساندند. پیش از این مجلس این قانون را به صورت مطلق پیش‌بینی کرده بود اما با ایراد شورای نگهبان نسبت به داشتن بار مالی این قانون برای دولت مجلس مصوبه خود را به گونه‌ای اصلاح کرد که دولت مجاز به افزایش مرخصی زایمان مادران به ۹ ماه و همچنین برخورداری همسر آنها از دو هفته مرخصی اجباری باشد.

در همین رابطه حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت مجلس در توضیحی گفت: ‌هدف ما از پیش‌بینی مرخصی برای مردان این بوده که همسر خانوم کمکی به ایشان در زمان زایمان کند و این مرخصی را هم آن زمان استفاده کند و قابل ذخیره برای زمان دیگری نباشد.

محمدحسن ابوترابی نیز گفت:‌ نگاه ما همین توضیح شما است و این در مشروح مذاکرات ثبت می‌شود.

حسینی صدر نماینده خوی نیز در اخطاری مستند به اصل ۷۵ قانون اساسی گفت که اعطای مرخصی ۱۵ روزه به پدران به این معناست که به آنها حقوق می‌دهیم بدون اینکه آن فرد کار کند و این برای دولت بار مالی دارد و مغایر قانون است.

وی همچنین گفت ممکن است این مصوبه مجلس مورد ایراد شورای نگهبان قرار گیرد.

منبع: صراط

برچسب ها:
مرخصی مرخصی زایمان مرخصی زایمان به9ماه افزایش یافت!
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان