م.صداقت:

بصیرت زنان در برهه های حساس اجتماع

  • شناسه خبر: 20854
بصیرت زنان در برهه های حساس اجتماع

۱-بدون شک زنان در عرصه های مختلف از جمله سیاست نقش های مهمی ایفا نموده اند. با مطالعه در گذشته تاریخ جهان و  اسلام در مییابیم که زنان هستند که انقلاب های بزرگ را کلید زده اند. مثالی که میگویند وای از آن روزی که شیر خفته در وجود زن بیدار شود آن گاه همین […]

خانه » آخرین اخبار » بصیرت زنان در برهه های حساس اجتماع

۱-بدون شک زنان در عرصه های مختلف از جمله سیاست نقش های مهمی ایفا نموده اند. با مطالعه در گذشته تاریخ جهان و  اسلام در مییابیم که زنان هستند که انقلاب های بزرگ را کلید زده اند. مثالی که میگویند وای از آن روزی که شیر خفته در وجود زن بیدار شود آن گاه همین زن خود می تواند، مادر انقلابی بزرگ گردد.

۲- کشور ایران اسلامی یک کشورجمهوری و مردمی است و مردم نقش اصلی را درروی کارآمدن مسئولان دارند.انتخابات خود موید همین مسئله است. زنان هم به عنوان یک قشری از مردم این جامعه با شرکت در مناسبات سیاسی از جمله انتخابات می توانند در به دست گرفتن نقش های مهم و برجسته کشوری و هم در سپردن نقش های مهم به افراد اصلح، در تعیین زعامت آینده کشور مهم باشند.

۳-قطعاً زنان به عنوان یک جامعه آماری مطرح در کشور، همیشه از مسائل مربوط به آن از جمله انتخابات، اهمیت داشتن یک ریئس جمهور خوب مطلعند.شاهد این مسئله نیز صحبت ها و گفته های خود ایشان می باشد.

۴- ما انسان ها برای بیشتر مسائل و موارد زندگی خود، به شرکت بیمه مبلغی را پرداخت می کنیم مانند بیمه مسکن،بیمه درمانی، بیمه حوادث،بیمه خودرو،و… و در ازای پرداخت این حق بیمه با خاطری آسوده زندگی را ادامه می دهیم. حضور مردم در انتخابات و حضور حداکثری خود بیمه ای است برای انقلاب، برای نظام و کشور اسلامی و این خود آسودگی خاطر برایمان به دنبال دارد و تهدیدهای دشمنان را بی اثر می کند واقتدارنظام جمهوری اسلامی ایران را به گوش همگان می رساند.

۵- انقلاب اسلامی ایران یک نعمت بزرگ از سوی خداوند بود که به ملت عزیز ایران داده شد.البته بابهایی گران آن هم خون جوانان عزیز وطنمان ایران بود. این نعمت باعث رشد و توسعه کشور و مملکت اسلامی در همه ابعاد شده است و قابل انکارهم نیست. زنانی که تا قبل از انقلاب تنها مورد سوءاستفاده های اقتصادیاجتماعی بودند اکنون با ظهورو بروز انقلاب ارزش واقعی خود را پیدا کرده اند و در جایگاه های بلند علمی کشور شاهد حضور زنان هستیم. در عرصه های پزشکی، تعلیم و تربیت و… حضور زنان قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.حضور زنان در عرصه سیاست و انتخابات مجلس شورای اسلامی و در کابینه دولت نشان این رشد و پیشرفت است.

۶-هر گاه سخن از قومیت به میان می آید، خون تازه ای در رگ های انسان جوشیدن می گیرد.زن بختیاری که همیشه و در همه جا پا به پای مردان بختیاری چرخ سنگین زندگی را میچرخاند،درعرصه انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری نیز همچون گذشته حضور خواهد داشت تا نماد عزت و اقتدار در ایران و جهان گردد. زنان بختیاری با همراهی مردان در کارهای زندگی سبب آرامش خاطر مردان شده و آنها را به شرکت در فعالیت های سیاسی از جمله انتخابات تشویق میکنند.

۷-برای آگاهی بخشی زنان،برگزاری جلسات و نشست های سیاسی بسیار مفید و موثراست.

م. صداقت

برچسب ها:
بصیرت زنان در برهه های حساس اجتماع زنان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان