رهبر انقلاب در دیدار اساتید، قاریان و حافظان مسابقات بین‌المللی قرآن:

حنجره دعوت‌ مسلمانان به وحدت حنجره الهی و زبان تحریک‌ به دشمنی زبان شیطان است

  • شناسه خبر: 20787
حنجره دعوت‌ مسلمانان به وحدت حنجره الهی و زبان تحریک‌ به دشمنی زبان شیطان است

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای یکی از دستورات مهم قرآن خطاب به مسلمانان را حفظ اتحاد و یکپارچگی دانستند و تأکید فرمودند: امروز هر حنجره و زبانی که مسلمانان را به وحدت دعوت کند، حنجره الهی است و هر حنجره و زبانی که مسلمانان و مذاهب اسلامی را به دشمنی با یکدیگر تحریک کند، زبان شیطان […]

خانه » آخرین اخبار » حنجره دعوت‌ مسلمانان به وحدت حنجره الهی و زبان تحریک‌ به دشمنی زبان شیطان است

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای یکی از دستورات مهم قرآن خطاب به مسلمانان را حفظ اتحاد و یکپارچگی دانستند و تأکید فرمودند: امروز هر حنجره و زبانی که مسلمانان را به وحدت دعوت کند، حنجره الهی است و هر حنجره و زبانی که مسلمانان و مذاهب اسلامی را به دشمنی با یکدیگر تحریک کند، زبان شیطان است.

به گزارش خانه خشتی، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح روزشنبه در دیدار اساتید، قاریان و حافظان شرکت کننده در سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، یکی از دستورات مهم قرآن خطاب به مسلمانان را حفظ اتحاد و یکپارچگی دانستند و تأکید کردند: امروز هر حنجره و زبانی که مسلمانان را به وحدت دعوت کند، حنجره الهی است و هر حنجره و زبانی که مسلمانان و مذاهب اسلامی را به دشمنی با یکدیگر تحریک کند، زبان شیطان است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار با تأکید بر لزوم انس و آشنایی بیشتر مسلمانان با قرآن و معارف سعادت‌بخش و عزت‌آفرین آن افزودند: یکی از خطاب‌های قرآنی به مسلمانان، اتحاد حول ریسمان الهی و متفرق نشدن است که در مقابل آن، آموزش و روش استعماری قرار دارد که ایجاد اختلاف میان امت اسلامی و تشدید تعصب‌های مذهبی، دستور کار آن است.

ایشان با اشاره به فریب خوردن برخی حکومت‌ها و دولت‌های اسلامی، و بازی آنان در زمین دشمن، خاطرنشان کردند: اتحاد و اتفاق میان مسلمانان، یک «فریضه فوری» است.

رهبر انقلاب اسلامی، کشتار و خونریزی، تروریسم کور و فجایع مربوط به آن، و بوجود آمدن فرصت برای رژیم غاصب صهیونیستی را از نتایج اختلاف و تفرقه میان امت اسلامی برشمردند و فرمودند: امروز، روز امتحان برای مسلمانان و دولت‌های اسلامی است، و ملت‌های اسلامی باید کاملاً هوشیار باشند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به موج اسلام‌ستیزی که از جانب غرب ضد دنیای اسلام آغاز شده است، تأکید کردند: دشمنان غربی، شمشیر را بر ضد مسلمانان از رو بسته‌اند، بنابراین امت اسلامی باید عوامل اقتدار و توانایی درونی خود را تقویت کنند که یکی از مهم‌ترین این عوامل، اتحاد و یکپارچگی و تمرکز بر نقاط اشتراک است.

رهبر انقلاب با اشاره به اینکه دنیای اسلام امروز تشنه حقایق قرآنی است افزودند: برخلاف گذشته که برجستگان دنیای اسلام برای رساندن صدای آزادی‌خواهی خود شعارهای سوسیالیستی و کمونیستی سر می‌دادند، امروز از شرق تا غرب دنیای اسلام اگر کسانی بخواهند شعار عدالت، استقلال، آزادی و عزت را فریاد کنند شعارهای قرآنی را سر می‌دهند.

معظم‌له برگزاری جلسات و مسابقات قرآنی را وسیله‌ای برای نزدیک شدن بیشتر به حقیقت و روح قرآن کریم دانستند و خاطرنشان کردند: فراگرفتن معارف قرآنی زمینه‌ای برای رسیدن به سلامت، امنیت و عزت و سامان یافتن زندگی مسلمانان در سایه تعالیم قرآن است.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گزارشی از تلاش‌های این سازمان در جهت بسط معارف قرآنی و همچنین برگزاری سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بیان کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی حضور قاریان، حافظان و اساتید قرآنی از ۷۰ کشور جهان را از نقاط برجسته این دوره از مسابقات خواند و گفت: سازمان اوقاف در یک سال گذشته به منظور توسعه و همچنین ارتقای فعالیت‌های قرآنی در کشور برنامه‌های متنوعی را در دستور کار قرار داده است.

منبع: فارس

برچسب ها:
حنجره دعوت‌ مسلمانان به وحدت حنجره الهی و زبان تحریک‌ به دشمنی زبان شیطان است رهبر انقلاب در دیدار اساتید، قاریان و حافظان مسابقات بین‌المللی قرآن: مقام معظم رهبری
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان