بیانات رهبر معظم انقلاب هم اکنون در مرقد امام::

نامزدها قول دهند به حاشیه پردازی نمی پردازند و دست کسان و اطرافیان خود را باز نخواهند گذاشت

  • شناسه خبر: 20533
نامزدها قول دهند به حاشیه پردازی نمی پردازند و دست کسان و اطرافیان خود را باز نخواهند گذاشت

به گزارش  خانه خشتی، لحظاتی پیش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به ‌منظور شرکت در مراسم بیست و چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی رهبر کبیر انقلاب اسلامی وارد حرم مطهر امام خمینی (ره) شدند، و هم اکنون در جمع زائران و عاشقان روح خدا به ایراد سخنرانی می‌پردازند. مهمترین محورهای بیانات رهبر فرزانه انقلاب در […]

خانه » آخرین اخبار » نامزدها قول دهند به حاشیه پردازی نمی پردازند و دست کسان و اطرافیان خود را باز نخواهند گذاشت

به گزارش  خانه خشتی، لحظاتی پیش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به ‌منظور شرکت در مراسم بیست و چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی رهبر کبیر انقلاب اسلامی وارد حرم مطهر امام خمینی (ره) شدند، و هم اکنون در جمع زائران و عاشقان روح خدا به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

مهمترین محورهای بیانات رهبر فرزانه انقلاب در مراسم بیست و چهارمین سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به این شرح است:

** یاد امام راحل(ره) در میان ملت ما همواره زنده است ولی روز ۱۴ خرداد مظهر دلبستگی‌ها به امام بزرگوار است.

** در ۱۵ خرداد سال ۴۲، حادثه‌ای رخ داد که پیوند مردم با روحانیت را نشان داد.

** امام راحل(ره) به معنای حقیق کلمه رهبری مصمم و قاطع را در چهره خود به همه نشان داد.

** باور به خدا، باور به مردم و باور به خود در وجود امام راحل(ره)‌و تصمیم ایشان وجود داشت.

** امام راحل(ره)‌با دل خود با مردم حرف زد و مردم هم با جان خود به او لبیک گفتند.

** امام راحل(ره) اعتقاد داشت این ملت، ملتی است قوی و باهوش که اگر پیشوایان واقعی ویان آنها پیدا شود، این ملت می‌تواند مثل خورشید در میان جهان بدرخشد، امام(ره) این را قبول داشت.

**  مردم در چشم امام بزرگوار عزیزترین و دشمنان مردم منفورترین بودند.

** امام راحل(ره)‌ به مردم ایران “ما می‌توانیم” را تعلیم داد اما قبل از اینکه “ما می‌توانیم” را به مردم تعلیم دهد، آن را در وجود خود ایجاد کرد.

**‌ ملت ایران در همه میدانها در این سی سال پیروز شده است، ملت راه و انگیزه خود را اصلاح کرد و خدا کمک کرد و نتیجه هم آن شد که ایران وابسته به ایران مستقل تبدیل شد‬.

** امام(ره) به ملت ایران اعتقاد داشت، ایمان عمیق مردم را که در زیر اندودهای دنیاطلبان مخفی شده بود، شکوفا کرد و غیرت دینی مردم را برانگیخت و ملت ایران الگوی استقامت و بصیرت شد.

** صد سال به ملت ایران تلقین کرده بودند که شما نمی‌توانید کشورتان را اداره کنید، یکی از ابزارهای تسلط دشمنان بر ملتها تلقین “نمی‌توانیم” است تا ملتها مایوس شوند.

** با این تعبیر بود که ملت ایران صد سال در همه میدانهای سیاسی ، اقتصادی و … عقب افتاد اما امام(ره)‌باور “ما می‌توانیم” را در ملت ایران ایجاد کرد.

** سه باور به تدریج در مردم، در جوانان و در قشرهای گوناگون همگانی شد،‌امید پیدا شد، اعتماد بهنفس پیدا شد، توکل به خدا پیدا شد.

** در این سی و چند سال کسانی قدرت را در کشور بر عهده گرفتند که علیرغم ضعفها و قدرتها، نماینده مردم بودند و کیسه‌هایی برای خود ندوخته بودند.

** امروز رشد علمی و فناوری در کشور ما به این نقطه از اوج رسیده است، آیا شایسته است این را نبینیم؟ ملت ایران احتیاجی به بیگانگان ندارد و به خودکفایی  رسیده است.

** امروز در کشور ما پیچیده‌ترین جراحی های بزرگ، پیوند کبد، پیوند ریه و کارهای مهمی در زمینه جراحی و پزشکی انجام می‌گیرد، نه فقط در تهران بلکه در بسیاری از شهرهای دوردست نیز این توانایی‌ها وجود دارد.

** اگر خود را با ایران پیش از طاغوت مقایسه کنیم ، به موفقیت دست پیدا کرده ایم اما اگر باایران اسلامی مطلوب مقایسه کنیم، راه طولانی در پیش داریم، بدانید راه طولانی است اما شما جوانان توانمند هستید و می‌توانید این راه طولانی را تا رسیدن به قله‌ها پیش ببرید.

** فرهنگ ظالمانه سرمایه‌داری را امام(ره) رد می‌کند اما احترام به مدیریت ، احترام به سرمایه و احترام به کار را امام(ره)‌ مورد تاکید قرار میدهد.

** امام(ره) توقعش از مسئولین کشور این بود که با احترام ، مدیریت و اداره مدبرانه اصول انقلاب را به پیش ببرند. ملت ایران با همتش و با جوانانش با این نقشه راه، با ایمانی که در دل ملت ایران راسخ است، با یاد امامش، میتواند فاصله کنونی را با  آن وضع مطلوب پر کند. ملت ایران با توانایی‌ها و انسانهای برجسته‌ای که دارد، میـتواند راه طی شده و تجربه چندساله انقلاب اسلامی را ادامه دهد و انشاءالله به صورت الگویی برای کشورهای مسلمان محسوب شود.

** مسئله انتخابات مظهر سه باوری است که در امام(ره) وجود داشت، مظهر خداباوری است چون تکلیف است و وظیفه ماست که در سرنوشت کشور خود نقش داشته باشیم، مظهر مردم‌محوری است چون انتخابات تجلی اراده آحاد ملت است و مظهر خودباوری است چون هرکسی که رای در صندوق می‌اندازد احساس می‌کند به سهم خود در تعیین سرنوشت کشور دخالت داشته اند.

** هر رایی که شما به یکی از نامزدهای محترم یعنی این هشت نفر می دهید،‌رای به جمهوری اسلامی ایران است و رای اعتماد به سازوکار نظام است،اینکه وارد عرصه انتخابات می‌شوید چه کسانی که انتخاب می‌کنند و چه کسانی که وارد عرصه شده‌اند رای به جمهوری اسلامی ایران است.

** دشمنان در خارج در فکر این هستند بیچاره‌ها که از انتخابات تهدیدی علیه نظام درست کنند در حالی که انتخابات فرصت نظام اسلامی است. آنها امید دارند یا انتخابات سرد باشد که بگویند مردم به نظام علاقه ندارند یا دنبال انتخابات فتنه به وجود بیاورند کما اینکه در سال ۸۸ بعد از آن انتخابات پرشور درست کردند اما آنها اشتباه می‌کنند. مردم ما را نشناختند.

** دشمنان این ملت روز ۹ دی را فراموش کردند. آن کسانی که فکر می‌کنند در این کشور اکثریتی خاموش و مخالف نظام اسلامی هستند یادشان است ۳۴ است که هر سال در ۲۲ بهمن در همه شهرهای کشور جمعیتی عظیم برای دفاع از انقلاب اسلامی بیرون می آیند و “مرگ بر آمریکا” می‌گویند.

** در کجای دنیا نامزدهای گوناگون از چهره‌های معروف و گمنام اجازه داده می شود تا بطور مساوی از رسانه ملی و دولتی استفاده کنند؟ امروز نامزدها بدون خرج کردن حتی یک ریال با برنامه‌های گوناگون و به طور مساوی با مردم صحبت می‌کنند.

** (خطاب به نامزدهای محترم) جوری حرف بزنید که اگر در خرداد سال آینده نوار امروزتان را پخش کردند شرمنده نشوید، جوری وعده بدهید که اگر از شما پیگیری کردند نگویید عده ای نگذاشتند و نشد.

** آن کسانی که امروز با مردم حرف میزنند آنچه را که توانایی آن را دارند و مردم به آن نیاز دازند قول بدهند با عقل و درایت، از ظرفیتهایی قانون اساسی استفاده کنند.

**‌ من به هیچکس نظر ندارم و رسانه‌های بیگانه با برنامه‌های خود می‌گویند من به شخص خاصی نظر دارم که اینها دروغ است.

**‌ رئیس‌جمهور در کشور ما امکانات فوق‌العاده زیادی در اختیار دارد. امکاناتش در قانون اساسی وسیع است. بودجه و همه ارکان اجرایی را برعهده دارد. توانایی استفاده از همه افراد صاحب نظر در سراسر کشور را دارد و دستش در همه مسائل  گوناگون باز است. تنها محدودیت برای رئیس جمهور در کشورمان محدودیت قانون است که این هم محدودکننده نیست، هدایت کننده است که راه را نشان می‌دهد.

** نامزدها زبان به نقد باز می‌کنند که حق آنهاست اما توجه کنند انتقاد به معنای عزم و نیت برای پیمودن آینده‌ای پرتلاش و افتخارآمیز باشد به برادرانی که میخواهند اطمینان مردم را جلب کنند نصیحت می‌کنم انتقاد کنند اما انتقاد آنان به معنای سیاه‌نمایی و بی‌انصافی نباشد.

** هیچکس احتیاج ندارد در کشور از صفر شروع کند چرا که هزاران کار درخشان صورت گرفته است.

** کسانی که با مردم حرف می‌زنند به آنچه مردم احتیاج دارند عمل کنند و قول دهند با عقل و درایت عمل کنند ، قول دهند با پشتکار در این میدان پیش روند و از همه ظرفیتها برای اجرای وظیفه خود استفاده کنند، قول دهند به حماسه اقتصاد که امروز میدان چالشی برای ملتایران است عمل کنند و قول بدهند حاشیه سازی نکنند و همچنین قول دهند دست اطرافیان خود را بازنخواهند گذاشت وبه منافع بیگانگان بیش از منافع ملت اهمیت نمی دهند.

**‌ کسانی که به باور غلط فکر می‌کنند اگر به دشمنان امتیاز دهند مشکلات کم می‌شود، این اشتباه است، عصبانیت دشمنان باید با اقتدار ملی حل شود. عصبانیت آنها ناشی از این است که شما هستید و امام(ره) زنده است و روز ۱۴ خرداد روز رحلت امام(ره) مردم در سرتاسر کشور مردم به جوش و خروش می‌آیند. عصبانیت دشمن را باید با اقتدار ملی علاج و جبران کرد. اگر ملت مقتدر و توانا باشد و نیاز خود را کم کرده و مشکلاتش را برطرف کند و مساله اقتصاد که امروز مساله اصلی است را رو به راه کند دشمن بی‌دفاع خواهد ماند. آنچه مهم است عزم و اراده و باور به خدا و مردم و خود است.

**  ۱۰ روز دیگر، عرصه یک امتحان بزرگی است و امیدواریم حماسه‌ای پربرکت و دارای نتایج درخشانی برای این ملت از سوی پروردگار رقم بخورد.

والسلام علیکم و رحمت‌الله وبرکاته

 

برچسب ها:
بیانات مقام معظم رهبری در مراسم ارتحال امام رهبری در مراسم ارتحال امام
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان