پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

دنبال تدوین سندهای اجرایی و عملیاتی باشید

به گزارش خانه خشتی؛ مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان درجلسه شورای فرهنگ عمومی رفسنجان با تأکید بر اینکه سندهای اجرایی و عملیاتی قابل قبول هستند و بهوسیله این ها، ریشه مشکلات شناسایی و حل آن ها به راحتی انجام می شود بیان کرد: موضوعات و آسیب های شهرستان باید دستهبندی شوند و برای هر موضوع تا پیدایش راه حل اجرایی و عملیاتی، باید سند یک ساله ای تدوین شود.

وی افزود: یکی از موضوعات چالش برانگیز رفسنجان نبود پیست موتورسواری است که باید اساس هیجانش ساماندهی شود، بایدسندی یک ساله تدوین و بسترهای امنیتی، اورژانس، حمایت های شهرداری، فرمانداری، ورزش و جوانان و غیره در آن دیده شود تاجوانان علاقمند به این ورزش بتوانند استفاده کنند.

محسن روحی بیان کرد: مسئولان باید به دنبال سندهای اجرایی و عملیاتی باشند تا با کشف راهکارهای موثر بتوان آسیب های جامعه راکاهش داد.

وی به موضوع جوانی جمعیت و اینکه کشور به سمت پیرشدن می رود اشاره و اظهار کرد: فرزندآوری و دغدغه کاهش رشد طلاق، کاهشسقط جنین و نیز ترویج ازدواج آسان و به موقع باید در دستور کار باشد تا بتوان به جمعیتی جوان در آینده رسید.

روحی خاطرنشان کرد: در کشورمان بیش از ۳ میلیون نفر جوان مجرد وجود دارد باید زمینه را برای ازدواج آسان قشر جوان فراهم کرد.

وی گفت: می توان طرح ها را در شورای فرهنگ عمومی دنبال کرد و به نتیجه مطلوب رسید البته این نتایج مطلوب و اثر بخش را می تواندر سایر شهرستان های استان الگوسازی کرد و مشارکت های مردمی هم در اجرای طرح ها مهم و مفید است.

وی در پایان به موضوع همگانی شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر هم تأکید داشت و گفت: فضای امر به معروف و نهی از منکررا در جامعه اشاعه دهیم نباید بگذاریم ارزش های دینی و الهی کمرنگ شوند.

انتهای پیام/

روح الله بادپروا

خروج از نسخه موبایل