امام جمعه رفسنجان:

برای مهار تورم قدم اول را دستگاه های زیرمجموعه دولت بردارند/ سپاه پاسداران یک قدرت در همه صحنه هاست

  • شناسه خبر: 203906
برای مهار تورم قدم اول را دستگاه های زیرمجموعه دولت بردارند/ سپاه پاسداران یک قدرت در همه صحنه هاست

امام جمعه رفسنجان گفت: در راستای تحقق شعار سال، کاهش تورم و افزایش تولید قدم اول را باید خود دستگاه های زیرمجموعه دولت بردارند و جلوی افزایش قیمت ها را بگیرند.

خانه » آخرین اخبار » برای مهار تورم قدم اول را دستگاه های زیرمجموعه دولت بردارند/ سپاه پاسداران یک قدرت در همه صحنه هاست

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز جمعه  این هفته ضمن دعوت همگان به تقوی الهی با تبریک عید سعید فطر، اظهار کرد: امیرالمومنین (ع) طبق نقل از امام صادق (ع) می فرمایند” بدانید بندگان خدا! کمترین پاداش برای مردان و زنان روزه دار این است که  فرشته های الهی در آخرین روز از ماه رمضان ندا در می دهند که خداوند گناهان گذشته شما را آمرزید و عفو کرد.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸، تصریح کرد: این نهاد به عنوان مجموعه ای قدرتمند به فرمان امام راحل تشکیل گردید، سپاه قبل از جنگ در فتنه های مختلف در کردستان، خوزستان و جاهای دیگر سینه سپر کرد و در تمام میادین و صحنه ها سپر بلاهای مردم شد. بعد از جنگ نیز در عرصه های سازندگی در کنار همه دولت ها با هر تفکر و سلیقه سیاسی یاری گر مردم و دولت ها بود.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران امروز به عنوان یک قدرت و خار چشم دشمنان اسلام در همه صحنه هاست، افزود: اقدام امام راحل نسبت به تشکیل این نهاد، اقدامی خردمندانه و حکیمانه بود. امیدواریم سربازان انقلاب، مدافعان امت و امامت همیشه در خدمت به مردم و گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشند.

خطیب نماز جمعه رفسنجان با اشاره به سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ و اینکه بنیاد مسکن منشاء توفیقات گسترده ای در انقلاب و برای مردم بوده است، گفت: بنیاد مسکن برای جبران خسارت سیل زدگان مردادماه سال گذشته به ۳۴۵ مورد خسارت دیده شهری در مجموع ۶۹ میلیارد ریال و در مرحله دوم ۴۰ میلیارد ریال وام بلاعوض پرداخت کرد.

وی ادامه داد: هم چنین در مرحله اول ۸۹ فقره تسهیلات به خسارت دیدگان روستایی و ۸۹ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض و در مرحله دوم ۲۵ میلیون تومان به ساکنین خانه های روستایی پرداخت گردید.

عسکری بیان کرد: طبق اعلام گزارشی که گرفته شده برخی خانه ها آسیت دیده از سیل ساخته شده اند و برخی نیز در حال احداث هستند.

وی تاکید کرد: مجموع کمک های بلاعوض به سیل زدگان در شهر و روستا ۲۶۳ میلیارد ریال بوده است.

خطیب نمازجمعه رفسنجان عنوان کرد: در راستای تحقق شعار سال و  کاهش تورم و افزایش تولید در قدم اول، باید خود دستگاه های زیرمجموعه پای کار بیایند و جلوی افزایش قیمت ها را بگیرند.

وی بیان کرد: افزایش قیمت خودرو در فرودین ماه امسال و بالا رفتن بیمه برای کسانی که میخواهند ساخت و ساز انجام دهند، نمونه ای از این افزایش قیمت است که مسئولین در این رابطه باید بستر و تسهیلات را برای مردم فراهم نمایند.

عسکری بر ایجاد مقدمات و بستر لازم برای سرمایه گذاری در شهر تاکید کرد و گفت: برخی سرمایه گذاران گلایه دارند که با آنها برخورد سیاسی می شود، برخی مسئولین نیز دنبال باج گیری هستند. اگر بخواهیم تولید رونق پیدا کند و با تولید قیمت ها کاهش یابد باید بستر را برای سرمایه گذران فراهم کنیم؛ نه اینکه سرمایه گذار آنقدر سرگردان شود تا از خود ناامید و سرمایه از شهر خارج شود.

وی با تقدیر و تشکر از اقدامات قانونی و قابل ستایش مجموعه انتظامی ناجا در کل کشور در خصوص مسئله برخورد با بی حجابی و بدحجابی، ادامه داد: مسئله حجاب یک الزام قانونی و هم ضرورت شرعی است.

عسکری گفت: حجاب از ضروریات دین است. ۸۵ درصد کسانی که به آنها تذکر داده شده است حجاب را رعایت کردند، امیدواریم بقیه نیز دست از لجاجت هم بردارند چراکه هر حکمی که خداوند فرمان داده در آن مصلحت و هر آنچه نهی کرده در آن مفسده است.

امام جمعه رفسنجان بیان کرد: از همه سروران روحانی در سطح شهرستان و کسانی که از شهرهای دیگر آمدند و خدمات دینی را به مردم ارائه دادند، تشکر و قدردانی می کنیم.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
امام جمعه حجت الاسلام عسکری خطبه های نماز جمعه رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان