اجرای طرح روستاگردی نماینده، فرماندار و مسئولان رفسنجان

  • شناسه خبر: 203521
اجرای طرح روستاگردی نماینده، فرماندار و مسئولان رفسنجان

طرح روستاگردی نماینده و فرماندار و مسئولان رفسنجان با هدف بررسی مشکلات روستاهای دهستان آزادگان روز چهارشنبه برگزار شد.

خانه » اسلاید شو » اجرای طرح روستاگردی نماینده، فرماندار و مسئولان رفسنجان

به گزارش خانه خشتی؛ فرماندار رفسنجان، نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ،معاون برنامه ریزی فرماندار و عده ای از مسئولان شهرستان در نهم فروردین و بهار سال ۱۴۰۲ از روستاهای بخش مرکزی و دهستان آزادگان جهت رفع مسایل و مشکلات آن ها بازدید کردند.
نخستین روستایی که روز چهارشنبه مورد بازدید فرماندار ویژه رفسنجان و مسئولان شهرستان واقع شد تاج آباد بود.
دو تیم ورزشی در این روستا وجود دارد که از امکانات ورزشی بی بهره اند و نیاز به زمین چمن مصنوعی دارند تا تمرینات خود را در آن انجام دهند.
فرماندار رفسنجان در این زمینه گفت: برای احداث زمین چمن مصنوعی ۳ میلیارد تومان هزینه نیاز است اداره تربیت بدنی در صورتی حمایت می کند که سند زمین به نام این اداره ثبت شود.
حسین رضایی در مورد مدرسه وقفی حوزه علمیه که متعلق به دوره قاجاریه و ۴۰۰ سال قبل است هم اظهار کرد: این مدرسه بهتر است احیا شود که زمینه جذب گردشگر هم فراهم می شود.
وی یکی از مشکلات این روستا را کمبود و افت فشار آب و برخی اوقات نبود آب عنوان و بیان کرد: برای رفع این معضل حفر چاهی در حومه شرقی توسط اداره ابفا انجام خواهد گرفت و به زودی این مشکل برطرف خواهد شد.
رضایی افزود: برای ساماندهی کوچه ها نیاز است ۵ هزار متر مربع قیر رایگان اعطا شود که از محل بنیاد مسکن این سهمیه تأمین خواهد شد.

کوره های زغال سوزی در عیش آباد جمع آوری می شود

روستای بعدی مورد بازدید هم عیش آباد بود که در این روستا بیش از ۷۰ کوره زغال سوزی وجود دارد و دود حاصل از سوختن چوب در این کوره ها باعث آزار و اذیت اهالی چندین روستاهای مجاور شده است.
فرماندار رفسنجان در این خصوص هم گفت: زمین بزرگی در خارج از شهر به این امر اختصاص یافته که به صاحبان این کوره ها از ۱۵ فروردین تا ۳۰ همین ماه مهلت داده می شود تا به آنجا انتقال یابند در غیز این صورت با حکم دادستانی قلع و قمع خواهند شد؛ همچنین کسانی که به محل تهیه شده انتقال یابند از تسهیلات جهت اجرای کوره زغال سوزی هم می توانند بهره مند شوند.
وی درباره مشکل کم ۀآبی این منطقه هم اظهار داشت: آب آشامیدنی این اهالی از طریق حفر چاهی که در حومه شرقی قرار است انجام شود و به تاج آباد انتقال یابد تأمین می شود.
رضایی بیان کرد: دو قطعه زیمن جهت انجام امور ورزشی در عیش آباد وجود دارد که به کمک اهالی این روستا تجهیز شده اما برای تکمیل آن نیاز است اداره ورزش و جوانان یا شرکت مس پای کار بیایند.
وی تصریح کرد: در عیش آباد دبستان وجود ندارد و دانش آموزان به شهر یا روستاهای مجاور جهت تحصیل می روند؛ لذا مدرسه ای که چندین سال تعطیل شده را با کمک اداره آموزش و پرورش باید احیا و راه اندازی کرد زیرا تعداد دانش آموزان دبستانی یان منطقه بیش از یکصد نفر می باشد ضمن اینکه با راه اندازی این مدرسه با حضور دانش آموزان دیگر از روستاهای مجاور عیش آباد آمار این مدرسه به بیش از ۴۰۰ نفر خواهد رسید پس وجود یک مدرسه دبستان نیاز این روستاست.

ورودی محُی آباد خطرناک است

روستای دیگر که بازدید شد محی آباد بود این روستا در ۷ کیلومتری مرکز رفسنجان واقع شده و ورودی آن هم بسیار خطرناک است؛ نیاز به روشنایی و علائم راهنمایی و رانندگی دارد تا تصادفات و حوادث جان مردم را تهدید نکند.
فرماندار رفسنجان در مورد رفع این مشکل گفت: باید این موضوع در شورای ترافیک مطرح و ساماندهی شود؛ روشنایی ورودی آن تأمین و علائم راهنمایی و رانندگی و نیز دوربرگردان هم توسط اداره راهداری نصب و ایجاد شود.
وی افزود: ۲.۵ کیلومتر ورودی این روستا نیز نیاز به روکش آسفالت دارد که با کمک راهداری آسفالت خواهد شد.
رضایی ادامه داد: این محور ورودی تنگ است و ۱۱ عدد تیر برق در این ورودی تا حدودی در وسط خیابان قرار دارند که باید جابجا شوند در این خصوص هم مردم و هم اداره برق برای تأمین هزینه های آن باید پای کا ربیایند؛ همچنین قرار شد کوچه پدر شهید پورزمانی هم آسفالت شود.
وی تصریح کرد: یکی از مشکلات این روستا نبود اشتغال و درآمدزایی است که با بانک رسالت رایزنی شده تا به ۲۵ خانوار تسهیلات پرورش دام و طیور به میزان هر خانوار ۳۰ میلیون تومان اعطا شود.
فرماندار رفسنجان گفت: برای تأمین روشنایی برق معابر روستا هم اداره برق همکاری می کند.

۷۰۰ متر از جاده خاکی رضاآباد آسفالت می شود

 

در بازدید از روستای رضاآباد هم فرماندار رفسنجان گفت: ۷۰۰ متر از جاده خاکی رضاآباد به آرامستان خاکی است که آسفالت می شود؛ از آنجایی که سیم های برق این روستا به سرقت می رود طرح کابل خودنگهدار در این روستا در حال انجام است .
وی افزود: برای ایجاد اشتغال هم دهیاری و شورای اسلامی طرح های مشاغل خانگی و طرح های بزرگ کارآفرینی را معرفی کند که برای طرح های مشاغل خانگی و خرد بفرمانداری به بانک ها معرفی می کند تا تسهیلات کم بهره اعطا شود و طرح های بزرگ هم در حوزه صنعت و معدن و جهاد کشاورزی متقاضیا نباید به این ارگان ها مراجعه کنند.
رضایی بیان کرد: یکی از ضروریات منطقه رضاآباد و روستاهای تابعه وجود پاسگاه و کلانتری است که زمینی هم به آن اختصاص داده شده و فرماندهی نیروی انتظامی برای اجرای این طرح همکاری لازم را در دستور کار خود قرار دارد.

تأمین آب شرب عباس آبادآقاغفور طی آینده نزدیک

فرماندارر فسنجان با اشاره به اینکه از اسفند هر سال تا شهریور سال آینده مشکل کم آبی و حتی قطعی چند روزه در روستای عباس آباد آقاغفور پدیدار می شود و اهالی را با مشکل مواجه کرده است گفت: با شرکت ابفای رفسنجان رایزنی ها انجام شد در نهایت مجوز حفر چاهی در فردوسه آزادگان دریافت شده و در صورتی که شورای تأمین دستور حفر چاه را صادر کند طی چند ماه آینده این چاه حفر و مشکل کم آبی این منطقه مرتفع می گردد.
رضایی افزود: همچنین آسفالت جاده این روستا نیاز به ۱۰ هزار متر مربع قیر رایگان دارد که از طریق بنیاد مسکن تأمین می شود؛ البته مشکل روشنایی معابر هم با تعویض لامپ ها حل می شود.
وی با بیان اینکه خروجی عباس اباد آقاغفور به محور نوق نیز ساماندهی می شود و نقاط کور این محور رفع می شود تا رانندگان بتوانند به سهولت رانندگی کنند و خطراتی متوجه مردم نشود.
آکبرآبادبرخوردار، محمدآباد مختار و ابراهیم آباد شور هم روستاهای دیگری بود که فرماندار و نماینده مجلس ومسئولان شهرستان از ان ها بازدید کردند و نسبت به رفع مشکلات آن ها که عمدتاً آسفالت، افت فشار آب و اشتغال بود اقدام کردند.
در انتهای این سفر یک روزه از کارگاه تولید عرقیجات گیاهان دارویی در ابراهیم آباد شور هم بازدید به عمل آمد که این کارگاه نیاز به طرح توسعه دارد و فرماندار رفسنجان در زمینه معرفی به بانک جهت دریافت تسهیلات کم بهره برای توسعه این کارگاه و خرید ملزومات و تجهیزات لازم قول مساعد داد.

خبر از: فاطمه محمدی

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان