پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

افزایش سقف سنی در آزمون ورودی شرکت ملی صنایع مس به ۴۰ سال

آزمون استخدامی شرکت مس

به گزارش خانه‌خشتی، با توجه به سقف سنی ۴۰ سال اعلام شده در آزمون های استخدامی کشوری از جمله وزارت نفت و وزارت آموزش و پرورش، جمع کثیری از جوانان دهه شصتی با صدور بیانه‌ای خواستار اعمال این قانون در آزمون‌های ورودی شرکت صنایع ملی مس ایران شدند.

آنها گفته‌اند با توجه به شعار مردمی بودن دولت انقلابی ، بسیار پسندیده است که شرکت ملی صنایع مس پس از حرکت قابل تحسین بومی گزینی که ثمره تلاش مسئولین محترم شهرستان بوده است، این بار با افزایش سقف سنی تمامی مقاطع ( دیپلم، فوق دیپلم و لیسانس ) به ۴۰ سال ، حرکت ارزشمند دیگری را در پاسداشت مردم انقلابی پرور رفسنجان رقم زند.
در این بیانیه بخشی از بخشنامه‌ی سازمان اداری و استخدامی کشور نیز آمده است.

ماده  -۴۲

شرایط عمومی استخدام در دستگاههای اجرائی عبارتند از :

الف- داشتن حداقل سن بیست سال تمام و حداکثر چهل سال برای استخدام رسمی و برای متخصصین با مدرک تحصیلی دکتری چهل و پنج سال .

وزارت نفت و وزارت آموزش و پرورش  سقف سنی مجاز ثبت نام آزمون های استخدامی در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد را  ۴۰ سال  قرار دادند.

در  متن دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی شرکت های تابعه وزارت نفت سال ۱۴۰۱  آمده است :

شرایط سنی

حداقل سن داوطلبان جهت امکان ثبت نام در آزمون استخدامی۲۰سال و حداکثر۴۰سال خواهد بود.(ملاک عمل تاریخ اولین روز ثبت نام)

همچنین در  متن دفترچه راهنمای آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی سال ۱۴۰۱  آمده است :

شرط سنی برای شرکت در آزمون :

– داشتن حداقل سن بیست (۲۰) سال تمام و داشتن حداکثر چهل (۴۰) سال تمام (لیسانس و فوق لیسانس)

با توجه به عدم برگزاری آزمون رسمی از سال ۱۳۹۱ لغایت ۱۳۹۸ توسط شرکت های تابعه شرکت ملی مس در رفسنجان و همچنین قرارگیری اوج هرم جمعیتی کشور در متولدین دهه شصت ، بسیار لازم و ضروری است که شرکت مس به وظیفه اجتماعی و انسانی خود عمل کرده و منطبق بر مصوّبات سازمان اداری و استخدامی کشور در سال ۱۴۰۱  ، سقف سنی مجاز ثبت نام در آزمون های استخدامی در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد را  ۴۰ سال  قرار دهد.

 

خبر از مریم مرادی

انتهای خبر/

 

خروج از نسخه موبایل