امام جمعه رفسنجان:

رشد تولید راهکار کنترل تورم و گرانی / دولت با استفاده از توان مردم، اشتغال مولد ایجاد نماید

  • شناسه خبر: 203377
رشد تولید راهکار کنترل تورم و گرانی / دولت با استفاده از توان مردم، اشتغال مولد ایجاد نماید

امام جمعه رفسنجان با اشاره به مسئله تورم و گرانی فزاینده، گفت: مردم و مسئولین باید تورم را کنترل و مهار و مشکلات در این زمینه را رفع نمایند و برای رسیدن به این هدف باید کار تولیدی انجام شود.

خانه » آخرین اخبار » رشد تولید راهکار کنترل تورم و گرانی / دولت با استفاده از توان مردم، اشتغال مولد ایجاد نماید

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی و با تبریک سال جدید اظهار کرد: در پایان هرسال و در آغاز هر سال جدید لازم است  بر عملکردها و گذشته ها مرور و نسبت به آینده برنامه داشته باشیم.

خطیب نماز جمعه رفسنجان با تاکید بر اینکه با مدیریت شایسته و قابل اجرا نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را برطرف نماییم، افزود: در سال گذشته موفقیت های فراوانی در جمهوری اسلامی شاهد بودیم؛ نمونه آن این بود که در سال گذشته ۷هزار مگابایت برق تولید شده که با هفت نیروگاه اتمی در بوشهر برابری می کند. افتتاح پروژه های آبرسانی در خوزستان و همدان و انتقال آب به دریاچه ارومیه و آبرسانی آب آشامیدنی به ۱۵۰۰ روستا و افتتاح فاز چهاردهم پالایشگاه پارس جنوبی که از سال ۹۳ به حالت تعطیلی درآمده بود در ۱۲ اسفندماه  سال گذشته به دست رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.

وی فعال شدن سه هزار کارخانه و کارگاه راکد و نیمه تعطیل، افزایش ده هزار تخت بیمارستانی در سال گذشته، ساخت دو هزار مدرسه در کشور، ساخت هزار کیلومتر راه اصلی، افتتاح وبهره برداری از بیمارستان حضرت مهدی (عج) به عنوان بزرگترین پروژه نظام سلامت که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توسط رئیس جمهوری در ۱۹ اسفند سال گذشته به بهره برداری رسید، واگذاری ۲۳ هزار واحد مسکونی به خانواده های کمیته تحت امداد و … را از دیگر موفقیت های سال گذشته دولت عنوان کرد.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: یک سری اشکالات و نواقصی هم در دولت وجود دارد آن مسئله تورم و گرانی فزاینده است که مقام معظم رهبری هم به آن اشاره داشتند. در کنار عملکردها و موفقیت ها در این زمینه مردم و مسئولین باید مسئله تورم را کنترل و مهار و ارزش پول ملی هم حفظ و مشکلات در این زمینه را رفع نمایند و برای رسیدن به این هدف باید کار تولیدی انجام شود.

وی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۲ که از سوی مقام معظم رهبری اعلام گردید، گفت: هم مردم و مسئولین و هم سرمایه داران با ایجاد تعاونی ها، کارگاه های تولیدی باعث اشتغالزایی شوند، دولت هم باید در مسائل اقتصادی از تصدی گری بکاهد و کار را به دست مردم بسپارد و بر عملکردها نظارت نمایند.

وی ادامه داد: دولت باید مردم را به کار گیرد و از توان و تجارت بین المللی سرمایه داران استفاده نماید و اشتغال مولد ایجاد نماید.

عسسکری با اشاره به توافق سیاسی بین دو کشور ایران و عربستان، خاطرنشان کرد: توافق در رابطه با برقراری سیاسی بین ایران و عربستان از چند سال قبل مطرح بود و اخیرا به نتیجه رسیده و دو کشور توافق کردند که سفارت خانه ها را بازگشایی و روابط دیپلماسی بین دو کشور برقرار شود.

وی با اشاره به جایگاه عربستان و زیارتگاه شش معصوم در مدینه، گفت: وقتی دو کشور تعامل داشته باشند، با رایزنی های فرهنگی و سیاسی مشکلات رفع خواهد شد ضمن اینکه کشورهایی که از ایران کمک می گرفتند الان به مرحله ای رسیده اند که نیاز مستمر به ایران ندارند و دستشان پر است در مقابل توطئه های دشمنان می توانند بایستند.

امام جمعه رفسنجان تاکید کرد: یکی از عوامل مهم تنش در منطقه صهیونیسم است. امروز اسرائیل ها خودشان اعتراف کرده اند نیازی به موشک های نقطه زن ایرانی نیست؛اسرائیل از درون در حال فروپاشی است و هم چنین در مسائل دیگرشان نیز خلبانان یکی از شرکت های رسمی اسرائیل اعلام کرده اند که حاضر نیستند نخست وزیر و هیات شان را جابجا نمایند و هیچ ذلتی بالاتر از این برای اسرائیل نیست.

وی ابراز کرد: قدرت تصمیم گیری از قاره آمریکا به قاره آسیا منتقل شده است امروز تصمیم گیر برای کشورهای دیگر، آمریکا نیست و ایران نیز یکی از قدرت های منطقه آسیاست در مسائل نظامی و سایسی نقش آفرین است.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به ماه مبارک رمضان، بر حفظ حرمت الهی در این ماه تاکید کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
حجت الاسلام عسکری خطبه های نماز جمعه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان