رهبر انقلاب:

“بنیه درونی قوی و مستحکم” یکی از مهم‌ترین نقاط قوت ملت ایران است/ همه موظفند “امیدآفرینی” کنند

  • شناسه خبر: 203370
“بنیه درونی قوی و مستحکم” یکی از مهم‌ترین نقاط قوت ملت ایران است/ همه موظفند “امیدآفرینی” کنند

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی حرم مطهر رضوی اظهار داشتند: یکی از مهم‌ترین نقاط قوت ملت ایران و جامعه اسلامی ما این است که جامعه اسلامی ما، بنیه درونی قوی و مستحکمی دارد؛ این استحکام بنیه نظام اسلامی ناشی از ایمان است.

خانه » اسلاید شو » “بنیه درونی قوی و مستحکم” یکی از مهم‌ترین نقاط قوت ملت ایران است/ همه موظفند “امیدآفرینی” کنند

به گزارش خانه خشتی؛ رهبر معظم انقلاب عصر امروز در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی اظهار داشتند: حرم رضوی برترین نقطه کشور عزیز ما است.

ایشان افزودند: این دو سه سال، یک ابتلا عمومی وجود داشت که بحمدالله تا حد زیادی مهار شده است. وظیفه خودم می‌دانم از همه کسانی که در مهار این بیماری تلاش کردند صمیمانه تشکر کنم.  از محققانی که در آزمایشگاه‌های مختلف کشور این ویروس منحوس را شناسایی کردند و برای آن واکسن تهیه کردند، از کسانی که این واکسن را تولید کردند تا پزشکان و پرستارانی که رساندن این واکسن به مردم عزیزمان را برعهده گرفتند و از بیمارانشان پذیرایی کردند.

رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه بحث امروز من مرتبط با موضوع “تحول” است، خاطرنشان کردند: دعا و تضرع و طلب از خدا آن وقتی اجابت می‌شود که انسان در راه آنچه از خدا خواسته است قدم بردارد. ما تحول را از خداوند متعال می‌خواهیم لکن باید خودمان هم در این مسیر قدم برداریم.

ایشان اضافه کردند: بنده در گذشته هم پیرامون مسئله تحول صحبت کرده‌ام لکن امروز می‌خواهم با جزئیات بیشتری به این مسئله بپردازم. افکار عمومی باید نسبت به مسائل اصلی کشور آگاه و با آن درگیر باشد. اگر افکار عمومی از یک فکر استقبال نکند، این فکر در عمل به تحقق نخواهد رسید.

آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: دگرگونی مد نظر دشمن دقیقا نقطه مقابل آنچیزی است که در نظر ماست. آنچه که دشمن آنرا دنبال می‌کند عبارت است از «تغییر هویت ایران اسلامی». اگر می‌گویند تغییر و تحول در ساختار و انقلاب، منظورشان تغییر هویت ایران اسلامی است.

ایشان عنوان کردند: هدف آنها حذف تمام چیزهایی است که مردم را به یاد این هویت می‌اندازد. آنها با یاد امام مخالفند. با آرمان‌های امام مخالفند. با ولایت فقیه مخالفند. با روز قدس مخالفند. با هرچیزی که نشانه‌ای از جمهوری اسلامی در آن پررنگ است مخالفند. این‌ها نقاط قوت کشور است و دشمن می‌خواهد اینها را محو کند.

رهبر معظم انقلاب بیان داشتند: هدف دشمن تبدیل حکومت مردم سالاری دینی به هر حکومت باب میل استکبار است. یک حکومتی که مطیع آنها باشد. حالا به ظاهر در قالب دموکراسی غربی  که پوشالی است.

امام خامنه‌ای فرمودند: هدف دشمن تبدیل مردم سالاری اسلامی به یک حکومت باب میل استکباری است. اگر هوشیار نباشیم ممکن است بعنوان تحول به نقاط قوت خودمان ضربه بزنیم. بعضی هستند، دلسوز نظام، علاقه‌مند به انقلاب، گاهی برای اینکه یک حرکت مثبتی را انجام دهند بی‌دقتی می‌کنند و به نقاط قوت ضربه وارد می‌کنند. توقع من از شما جوانان عزیز بالاست.

ایشان خاطرنشان کردند: یکی از مهم ترین نقاط قوت ملت ایران و جامعه اسلامی ما این است که جامعه اسلامی ما، بنیه درونی قوی و مستحکمی دارد. این استحکام بنیه نظام اسلامی ناشی از ایمان است. مردم ایران مردم مومنی هستند. حتی آن افرادی که ممکن است پایبندی ظاهری‌شان به برخی مسائل ضعیف باشد لکن ایمان قلبی‌شان به قرآن و خدا و ائمه اطهار بالاست. این باعث شده ملت ایران دچار یک استحکام درونی باشد.

رهبر معظم انقلاب فرمودند: نخستین نشانه این مساله، پیروزی پی در پی ملت ایران بر زنجیره خصومت‌های مستمر است. شما کدام ملت را در دنیا می شناسید که بتواند در برابر این همه تهاجم مقاومت کند و به زانو در نیاید؟

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به نقشه‌های پیچیده دشمن در اغتشاشات اخیر اشاره کردند و گفتند: ملت ایران در مقابل کودتا و تحریم و جنگ رسانه ای و توطئه های امنیتی ایستادگی کرد. جنگ رسانه‌ای و ایران هراسی که علیه ملت ایران به راه انداختند بی‌سابقه است. در این اغتشاشات اخیر، همه وارد صحنه شدند. رئیس‌جمهور کشوری مانند آمریکا وارد صحنه شد.

ایشان ادامه دادند: جمهوری اسلامی نشان داد که قوی است و ضعیف نیست. در یک چنین اغتشاشی و توطئه جهانی فائق آمد و به دنیا نشان داد که قوی است. ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ از سال‌های گذشته بسیار پرشورتر بود.

امام خامنه‌ای اظهار داشتند: نشانه دیگر قوت ملت ایران، پیشرفت ملت ایران است. دشمن از تکرار و بیان این مسائل بشدت ناراضی است اما واقعیت است. ما پیشرفت‌هایی که کردیم که تمام این‌ها در دوران تحریم و محاصره اقتصادی به دست آمد. آمریکایی ها گفتند فشار اقتصادی که روی ایران گذاشتیم بی‌سابقه است. با همه دروغ‌گویی‌شان این حرف‌شان درست بود.

ایشان عنوان کردند: با همه این مشکلات ملت ایران در علم و دانش و فناوری پیشرفت کرد. در نانو، زیست فناوری و سلامت. در بخش هسته‌ای، دفاعی و … دنیا ما و دانشمندان جوان ما را تحسین کرد. پیشرفت در حوزه زیرساخت های کشور، در آب‌رسانی و سدسازی، در ساخت پالایشگاه و بیمارستان که بسیاری از آنها در همین سال ۱۴۰۱ بدست آمده است. در پارس جنوبی که صفر تا صد یکی از فازهای آن ایرانی است.

امام خامنه‌ای یادآور شدند: دشمنان تلاش کردند که ایران در حوزه سیاست خارجی منزوی شود. تلاش آنها نتیجه عکس داد. روابط ما با دولت های اروپایی ضعیف شد اما روابط ما با کشورهای آسیایی تقویت پیدا کرد. ما این روش را ادامه خواهیم داد. در پیمان‌های مختلف عضو شدیم. روابطمان با دولت‌ها و ملت های منطقه تقویت شد. ارتباطات قوی با دولت‌های آفریقایی و امریکای لاتین هم جزو برنامه های قطعی ماست.

رهبر معظم انقلاب فرمودند: ملت ایران و مسئولان فهمیدند باید به توان داخلی تکیه کنند. ما وقتی اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردیم، اعلام کردیم اقتصاد مقاومتی درون‌زا و برونگرا است. این را هم ملت ایران احساس کرد، هم مسئولان و هم جوانان ما که باید به داخل تکیه کنند.

ایشان همچنین عنوان کردند: مهم‌ترین نقطه ضعف کشور، مساله اقتصاد کشور است. بعضی از مشکلات اساسی و زیرساختی اقتصاد ما مربوط به قبل از انقلاب و برخی مربوط به بعد از انقلاب است. مهم ترین مشکلات اقتصاد ما تصدی‌گری افراطی دولت است که در دهه شصت ایجاد شد و ضربه بزرگی را به اقتصاد کشور زد.

آیت الله خامنه‌‌ای عنوان کردند: زمانی که تولیدات سودآور و ارزش آفرین در اختیار مردم نباشد با همین مشکلاتی مواجه می‌شویم که امروز با آن مواجهیم. در سیاست‌های ابلاغی اصل ۴۴ نظر ما این بود که عمده اقتصاد باید در دست مردم باشد الا آن مواردی که مردم رغبت شرکت در آن ندارند یا باید ضرورتا در دست دولت باشد. آن روز که ما این موارد را به دولت سپردیم برای این بود که عدالت اقتصادی گسترش یابد اما اینطور نشد.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشتند: عیب مهم دیگر اقتصاد ما، صادرات نفت خام است. زمانی که ما نفت را به اروپایی‌ها صادر می‌کردیم، انتفاع دولت‌های اروپایی از ما که نفت متعلق به ما بود و آنرا استخراج می‌کردیم، بیشتر بود.

رهبر معظم انقلاب متذکر شدند: یکی از مهم‌ترین مسائل مورد نیاز برای بهبود وضع اقتصادی کشور، رشد مستمر و سریع است. ما در سیاست‌های اعلامی به دولت‌ها، رشد ۸ درصدی را اعلام کردیم در حالی که بسیاری از سال‌های دهه ۹۰ زیر صفر بوده است.

ایشان عنوان کردند: چه زمانی می‌توانیم این رشد سریع و مستمر را بدست بیاوریم؟ زمانی که بتوانیم با هدایت و کمک مردم، تولید را افزایش دهیم. مسئولان محترم دولتی و نمایندگان مردم در مجلس باید مردم را به ایفای نقش مولد در اقتصاد ترغیب کنند. برای بخش خصوصی اعتمادآفرینی کنند که در تولید سرمایه‌گذاری کند.

امام خامنه‌ای بیان داشتند: در بهمن ماه گذشته برخی از فناوران کشور که با بنده دیدار داشتند مطالبی را گفتند و نشان دادند که حیرت‌آور بود. این نشان دهنده قوت ملت ایران است. اگر این مشکلات برطرف شود قطعا مشکل معیشتی مردم برطرف خواهد شد و تورم کاهش خواهد یافت.

ایشان افزودند: یکی دیگر از اشکالات عمده ما این است که روی راه‌های مشارکت مردم فکر نکرده‌ایم. من به تمام علاقه‌مندان به سرنوشت کشور توصیه می‌کنم برای ورود مردم به عرصه اقتصاد چاره‌اندیشی کنند. هر جا مردم وارد صحنه شدند ما پیروز شدیم. باید نقشه ورود مردم در حوزه اقتصادی را به آنها نشان داد.

رهبر معظم انقلاب همچنین فرمود: یکی دیگر از عیوب ما مسئله تقنین در کشور است. در همه دوره‌ها یکی از مشکلات این است که گاهی در قانون بودجه سالانه هزینه‌های قطعی تصویب می‌شود و درآمدهای غیرقطعی در مقابل آن فهرست می‌شود. مشکل کسری بودجه یکی دیگر از مشکلات اساسی ماست.

ایشان عنوان کردند: آن روزی که صدام به کشور ما حمله کرد، همان روز به مردم اطلاع‌رسانی شد و مردم در جریان اتفاقات کشور قرار گرفتند. امروز هم در جنگ ترکیبی که شاید خرابی‌های جنگ نظامی را نداشته باشد، مردم ما باید نسبت به سیاست‌های دشمن آگاه باشند. حمله دشمن در جنگ ترکیبی به باور و اعتقادات مردم است.

امام خامنه‌ای فرمود: یاس یعنی بن بست. جوان زمانی که از آینده مایوس شد، دچار بن‌بست می شود. نرم‌افزار اصلی قدرت ما ایمان آنهاست. می‌خواهند این نرم‌افزار را از ملت ایران بگیرند البته تیرشان به سنگ خورده و خواهد خود.

رهبر معظم انقلاب فرمودند: در جنگ ترکیبی دشمن از عامل رسانه‌ای استفاده می‌کند، از عوامل امنیتی استفاده می‌کند. دشمن قصد دارد ارتباط مردم را با رسانه‌های داخلی قطع کند. مردم به همه کسانی که در اغتشاشات تحریک شد یا تحریک کرد، سیلی زد.

امام خامنه‌ای اظهار داشتند: ما هیچ مشارکتی در جنگ اوکراین نداریم. این جنگ را آمریکا به وجود آورد و الان هم بیشترین سود را آمریکا از این جنگ می‌برد. مردم اوکراین بیچاره‌اند و سودش را کارخانه‌های اسلحه‌سازی آمریکایی می‌برند.

امام خامنه‌ای تاکید کردند: یک جاهایی اغماض و گذشت لازم است. سر یک اختلاف کوچک یقه همدیگر را می‌گیریم. ممکن است دو نفر در یک مساله سیاسی اختلاف نظر داشته باشند، چرا باید در جامعه اختلاف و دو قطبی ایجاد شود؟

ایشان اظهار داشتند: یک توصیه مهم من به همه کسانی که توانایی سخن گفتن با مردم را دارند و رسانه در اختیار دارند، “امیدآفرینی” است. دشمن سعی می‌کند جوان‌های ما را ناامید کند. مسائل امیدزا در کشور کم نیست. همه موظفند امیدآفرینی کنند.

رهبر معظم انقلاب فرمودند: امیدآفرینی، خودفریبی نیست. ضعف‌ها باید بیان بشود و اشکالی هم ندارد. وضع ما امروز وضع خوبی است و این نباید فراموش شود. درست عکس وضعیت ما را امروز در این منطقه دشمن سرسخت ما یعنی آمریکا دارد. سیاست ما روشن است اما آمریکایی‌ها متحیرند که چه کار کنند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان