فرماندار رفسنجان:

۹۲ صنعت کوچک در رفسنجان شرایط پایدار را دارند

  • شناسه خبر: 203321
۹۲ صنعت کوچک در رفسنجان شرایط پایدار را دارند

فرماندار رفسنجان گفت: رفسنجان دارای پایدارترین صنعت هاست البته به غیر از بحث مس که صنعتی جداست و ۹۲ مورد از صنایع کوچک در این شهرستان در شرایط پایدار قرار دارند.

خانه » اخبار ویژه » ۹۲ صنعت کوچک در رفسنجان شرایط پایدار را دارند

به گزارش خانه خشتی؛ حسین رضایی شامگاه سه شنبه در جلسه تکاپو، شورای تسهیل در امور کسب و کار شهرستان در محل سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی که با حضور محمدمهدی فداکار استاندار کرمان برگزار شد اظهار کرد: طی جلسات گذشته در رابطه با رفع مشکلات و موانع تولید و مسایل مختلف اعم از تأمین اجتماعی، آب، برق و غیره تدابیر لازم اندیشیده شده است.

او افزود: تقریبا در بحث کشاورزی، میانگین اشتغال کشاورزی در کشور ۱۶ درصد و در استان کرمان این آمار ۳۸ درصد است.

رضایی با اشاره به اینکه استان کرمان ظرفیت بالای کشاورزی را در کشور داراست بیان کرد: در بحث های صنعتی هم رفسنجان دارای پایدارترین صنعتت هاست البته به غیر از بحث مس که صنعتی جداست و ۹۲ مورد از صنایع کوچک پایدار هستند.

او تصریح کردک این عدد قابل توجهی است وقتی افتتاح مجموعه و طرحی را می بینیم جای بسی خوشحالی است که هم آمار اشتغال افزایش میابد هم روند رو به رشد توسعه را در شهرستان شاهد هستیم ولی پایداری و اشتغال مداوم آن مهم است.

فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه سالی که گذشت درآمدی از ناحیه کشاورزی پسته حاصل نشده است خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال با شرایط خوبی که پیش آمده امیدواریم فروردین و بهار هم بگذرد و مشکلی از ناحیه سرمازدگی و گرمازدگی بهاره درختان پسته و محصول کشاورزی را تهدید نکند که بتوانیم چرخ اقتصادی را به حرکت درآوریم.

او گفت: نزدیک ۲۰ هزار اشتغال در حوزه صنعت و معدن و بقیه صنایع در شهرستان وجود دارد و البته باید مقداری اتکا به منابع آبی را کم کنیم و دنبال اشتغال های کم آب بر از جمله صنعت گردگری باشیم.

در حوزه کشاورزی در در حوزه صادرات پسته د سه دستگاه مواردی ایجاد ردند یک مورد سازمان حفظ نبابات هست قرار بود از صنعت پسته کشور شهریور انجام شود به دلایلی انجام نشد و قرار است سال جدید بشود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان